کد خبر: 3034 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸

گزارش از فروش پایان نامه

رشد و گسترش موسسات فروش پایان نامه و مقالات علمی در تهران به جای رسیده است که اگر فکری به حال این وضعیت نشود در آینده نزدیک باید شاهد دست فروشی پایان نامه های دانشگاهی در کنار خیابان های پایتخت باشیم.

گزارش از فروش پایان نامه

به گزارش ابصارخبر به نقل از تهران نیوز ، علم به عنوان زیربنای اصلی شکوفایی و پیشرفت نقش بسزایی در همه ابعاد توسعه دارد جامعه ای با رکن اصلی توسعه پایدار نیازمند ارتقای آموزش و پژوهش‌هایی است که علم محور باشند، بنابراین دانشگاه باید زمینه توسعه و پیشرفت در هر کشوری را با تحقیقات و پژوهش‌های علمی ایجاد کند و پایان نامه ها و رساله‌های دانشگاهی مبنایی براین پژوهش ها باشد که هدف آنها آشنا کردن دانشجو با نگارش و تنظیم یک بحث علمی است.

پژوهش و تولید علم و فناوری از مهمترین عناصر رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، صنعتی و سیاسی کشور به حساب می‌آید. توفیق در این زمینه‌ها در صورتی محقق می‌شود که در برنامه‌ریزی‌های هدفمند و کلان کشور، توجه مناسبی به امر پژوهش و فناوری صورت پذیرد. تاکنون کشوری در جهان دیده نشده است که بدون توسعه همه جانبه علمی به توسعه اقتصادی و صنعتی برسد. بنابراین لازم است پژوهش و فناوری به عنوان یک مسأله حیاتی و نیروی محرکه پیشرفت و توسعه پایدار و رسیدن به رفاه و استقلال واقعی جامعه در اولویت قرار گیرد.

پایان نامه و مقالات علمی یکی از ابزارها و روش های هدایت دانشجو به سمت تحقیق است که زمینه لازم را برای توسعه در کشور فراهم می کند.چند سالی است که موسساتی تحت عنوان مشاوره تحقیقاتی  تاسیس شده اند تا به دانشجویان در ارائه مقالات علمی کمک کنند.

هرزگاهی در رسانه ها خبرهای مختلفی از فروش مقاله و پایان نامه توسط این موسسات به گوش می رسد و حتی برخی از آن ها به فروش مدارک دانشگاهی گرایش پیدا کردند.

اگر تا کنون از خیابان انقلاب اسلامی تهران گذر کرده باشید افرادی را مشاهده می کنید که با در دست داشتن پلارد کارت های با مضون مقاله و پایان نامه سعی دارند دانشجویان و متقاضیان را به سمت این دفاتر سوق دهند.

به همین منظور برای کسب اطلاعات بیشتر روانه یکی از این موسسات شدیم تا از نحوهی کار این مجموعه ها آگاه شویم.

۱۴۸۳۹۴_۲۴۱

مراقب وعده های دروغین موسسات مشاور پایان نامه باشید

به گزارش تهران نیوز، مدیر یکی از این موسسات که به گفته خودش جزو یکی از اساتید دانشگاه است در گفتگو با خبرنگار تهران نیوز روند نوشتن پایان نامه را این گونه بیان کرد: بعد از مشخص شدن موضوع پایان نامه دانشجو تنها کاری که باید انجام دهد اعلام آن به موسسه است و این مجموعه ظرف یک الی ۲ ماه بر اساس منابع معتبر، پایان نامه را تکمیل می کند و در کل مراحل ارائه کردن آن در کنار دانشجو است.

مسوول موسسه با اطمینان کسب نمره بالای۱۷ را تضمین می کرد در حالی که به گفته یکی از دانشجویانی که در این مجموعه فعالیت می کرد اگر نمره پایین تری دریافت کردید هیچ کسی پاسخگو نیست و در صورت پیگیری، خود شخص مقصر محسوب می شود و ممکن است در روند تحصیلی آن مشکل ایجاد شود.

لیست قیمت برای رشته های مختلف متفاوت بود و از ۱میلیون و ۳۰۰هزار تومان شروع می شد تا بیش از ۲ میلیون تومان در حالی که این پول تنها در مرحله اول پرداخت می شود و بعد از آن ممکن است به بهانه های مختلف وجه دریافت کنند.

جالب توجه این بود که قیمت فروش پایان نامه نسبت به سال های گذشته کمتر شده است.

آینده مبهم تحصیل و وضعیت اقتصادی کشور  انگیزه تحقیق را از دانشجو می گیرد

یکی از دانشجویانی که برای نوشتن مقاله به این موسسه رجوع کرده بود در گفت و گو با تهران نیوز، دلیل مراجعه به این موسسات را مبهم بودن آینده تحصیلی عنوان کرد و افزود: وقتی تعداد زیادی افراد با مدارک بالای تحصیلی را مشاهده می کنم انگیزه ای برای ادامه تحصیل ندارم، علاوه بر این به دلیل  اشتغال در رشته غیر تخصصی خود، ترجیح می دهم وقت خود را صرف تحقیق نکنم.

این دانشجو اظهار کرد: بیش از ۲۰ سال از زندگی خود را صرف تحصیل کردم  تا آینده روشنی برای خودم رقم بزنم در حالی با وجود شرایط اقتصادی کشور انگیزه ای برای فعالیت های تحقیقاتی ندارم.

وی خاطر نشان شد: وقتی بحث اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد بسیار خوشحال شدم به همین منظور سعی کردم تا یک واحد تولید راه اندازی کنم، زمانی که به سازمان های دولتی برای انجام مراحل اداری رجوع کردم و با مسیر دشوار برای تاسیس یک واحد تولیدی مواجه شدم و از طرفی عدم حمایت دولت و بالا بودن هزینه تولید در کشور من را مصمم کرد تا وارد بخش تولید نشوم.

در ادامه به یکی دیگر از این موسسات سر زدیم تا بیشتر با روند کار این مراکز آشنا شویم.

کار خلاف قانون با مجوز وزارت علوم

۲_۰

کارمند یکی از موسسات مشاوره مقاله و پایان نامه گفت: ۱ تا ۳ ماه ممکن است وقت صرف نوشتن یک پایان نامه شود و بستگی به خود فرد دارد اگر زمان بیشتری برای ارائه داشته باشد مطمعنا پروژه تحقیقاتی آن بهتر و دارای بار علمی بیشتری است.

وی تصریح کرد: در باره نمره نمی توانم با تضمین جواب بدهم ولی می توانم این اطمینان را ایجاد کنم که نمره بالا ۱۵ دریافت می کنید.

این کارمند دفتر پایان‌نامه نویسی اذعان کرد: ما بیشتر با اساتید دانشگاهی مطرح ارتباط داریم و کار ما توسط آنها تایید می شود و روند جمع آوری این پایان نامه توسط دانشجویان دکتری و بعضی از اساتید دانشگاه ها انجام می شود.

وی اذعان کرد: این موسسه دارای مجوز از سوی وزارت علوم و تحقیقات است و هیچ گونه محدودیتی در ارائه خدمات ندارد.

وقتی مسوولان خود را به خواب بزنند نمی توان آن ها را بیدار کرد

بعد دیگر این ماجرا نهاد های دولتی‌ هستند که پس از رسوا شدن بازار پایان‌نامه فروشی توسط رسانه‌ها و حتی واکنش مراجع تقلید به این موضوع، گاهی اوقات موضع گیری هایی می کنند که جدی ترین آن مربوط به چند سال پیش است که وزارت علوم به عنوان متولی اصلی آموزش و پژوهش در سطح آکادمیک وارد ماجرا شد و از مشاور عالی وزیر گرفته تا معاون حقوقی و پِژوهشی از ریشه یابی، تشکیل کمیته اخلاق پژوشی، برخورد قانونی تا ارائه لاحیه قانونی به مجلس برای جبران خلاءهای قانونی در حل این مسئله صحبت کردند. ولی گویا شواهد گواه بر این موضوع است که برخلاف اظهار نظرها، این مسئولان این موضوع را جدی نگرفته اند چرا که ما هنوز و هر روز شاهد گسترش ابعاد این بازار هستیم.

خرید و فروش مقاله و پایان نامه خطر بزرگی برای کشور است

محمد باسط درازهی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی تهران نیوز، درباره فروش پایان نامه و مقالات معتبر در پایتخت گفت: موضوع فروش پایان نامه و مقالات علمی  یکی از موضوعات بسیار مهم است که متاسفانه در بسیاری از کلان شهر ها با آن روبه رو هستیم و فردی بدون هیچ گونه توانایی علمی به راحتی صاحب مدرک و مقالات معتبر علمی می شود.

درازهی فروش پایان نامه را خطر جدی برای کشور و مراکز آموزشی خواند و اظهار کرد: این موضوع با مهم ترین بخش علمی کشور یعنی دانشگاه ها در ارتباط است که بعد از مطرح شدن آن در مجلس تصمیم گرفته شد نظارت بیشتری بر این موسسات شود و در صورت تخلف با فرد یا موسسه برخورد جدی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: بنا بر اطلاعاتی که از سوی مسوولان وزارت علوم به مجلس داده شد در این مراکر افراد با تمایل اقتصادی و انگیزه خاص فعالیت می کنند و برخی از دانشجویان بدون بار علمی و با پول صاحب یک مقاله علمی معتبر می شود و ممکن است در آینده همین افراد در پست های مختلف کشور فعالیت کنند که این وضعیت نگران کننده است.

وی افزود: نمایندگان مجلس از وزارت علوم درخواست کردند جدیت بیشتری بر این امر داشته باشد و برای موسسات و افراد  که از جایگاه دانشگاهی و یا استادی خودشان فعالیت های اقتصادی منفی می کنند محدودیت های ایجاد می کند.

درازهی خرید و فروش پایان نامه و مقاله را یکی از عوامل عدم توانای دانشجو برای ورود به بازار کار دانست و اظهار کرد: زمانی که فرد توانای تحلیل کردن و اندیشیدن را ندارد و سعی دارد با پول مدارک معتبر علمی را به دست آورد نباید انتظار داشت این شخص  برای جامعه مفید باشد.

بعد از گذشت چندین سال از فعالیت های این موسسات و علنی شدن فروش پایان نامه  و همچنین خرید مدرک هیچ قدامی صورت نگرفته است و هر روز به تعداد این مراکز اضافه می شود. این کار غیر اخلاقی و غیر قانونی انگیزه را از دانشجویانی که زحمت فراوان برای ارائه یک مقاله و پایان نامه می کشند می گیرد.

img_2682

انتهای پیام/رض