کد خبر: 3693 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹

گزارش خبری؛

حماسه 9دی از نگاه دانشجویان اردبیلی

تقویم تاریخ انقلاب اسلامی روایتگر دوران غرورآفرینی از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس و پیشرفت در عرصه‌های مختلف است که جزو لاینفک هویت هر ایرانی است که در این میان حماسه 9 دی، جایگاه ویژه ای دارد

حماسه 9دی از نگاه دانشجویان اردبیلی

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، فتنه 88 به روشنی برآمده از اراده دشمنان پنهان و آشکار و نیروهای برانداز داخلی و خارجی در مصاف با انقلاب و نظام و ملت بود.

 فتنه 88 نسخه اعطایی نظریه‌پردازان کودتای مخملین به پیاده‌نظام شان در داخل ایران به شمار می‌آید و رجوع به توصیه‌‌ها و دیدگاه‌های عناصری صهیونیست همچون "‌مایکل لدین"،"جین شارپ" و "‌جورج سورورس"، جملگی حکایت‌گر یک واقعیت بزرگ و غیر‌قابل کتمان است ، اینکه فتنه 88 نه پدیده‌ای اتفاقی که حاصل اتاق‌های فکر کانون‌های صهیونیستی بوده است.

وقایع پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری، جنگی تمام عیار بود که کلیت نظام دینی و خاصه اصل مترقی‌ ولایت فقیه که شاکله جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهد، هدف گرفته بود.

 اما این بار نیز همچون همه مقاطع بعد از انقلاب اسلامی محاسبات دشمنان و فریب خوردگان‌، اشتباه بود و غائله‌آفرینی آنان که همراه با تجارب آشوب‌های تیر 78 بود، به شکستی مفتضحانه منجر شد.

پایگاه خبری تحلیل ابصارخبر در مورد تبیین ابعاد مختلف حماسه 9دی پای سخنان دانشگاهیان اردبیل نشست تا فکر و اندیشه دانشجویان اردبیل را در مورد این رخداد عظیم  جویا شود.

 

ملت ایران در 9 دی 88 به جهانیان اثبات کرد که مردم و نظام در ایران اسلامی در پرتو «ولایت‌فقیه»، حقیقت واحدند

حجت الاسلام سیف الله مدبر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی به آیه 108 سوره "یوسف" اشاره کرده و می گوید: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، که بر پایه ولایت فقیه که استمرار راه انبیای و امامان معصوم(علیهم‌السلام) و میراث گران‌قدر معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) است، افتخارات و دست‌آوردهای عظیم و بی‌‌بدیل داشته است.

وی می افزاید: در تقویم تاریخ انقلاب اسلامی، دوران غرورآفرینی از تسخیر لانه جاسوسی امریکا، ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس، پیشرفت در عرصه‌های مختلف و... ثبت شده است که جزو لاینفک هویت هر ایرانی به شمار می‌رود و در این میان، دشمنان ایران و اسلام پیوسته در تلاش بوده‌اند که با توطئه‌های خصمانه مسیر رشد و توسعه ملت ایران را ناهموار کنند.

مدبر حماسه عظیم مردم در ۹ دی را یادآور شده می افزاید: این حماسه به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی، به درستی تجلی قدرت الهی و روح امام حسین(علیه‌السلام) و دست خداوند بود که از قلوب با ایمان و اراده‌های راسخ ملت مسلمان، شجاع و مبارز ایران ظهور یافت تا بساط فتنه فتنه‌گران، آشوب‌طلبان و دشمنان عنود و حسود انقلاب را در هم پیچیده شود و قدرت نرم نظام و اراده، عظمت و اقتدار ملی مردم و نظام را به منصه ظهور برساند.

وی  می گوید:حماسه ۹ دی ماه با حضور میلیونی توأم با شور عاشورایی مردم، در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی ماندگار شد. این روز، نماد حضور آگاهانه و مقتدرانه ملتی بود که از فتنه دشمنان داخلی و خارجی به ستوه آمده بودند و در خروشی بی‌نظیر، میثاق خود را بار دیگر، با مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) متجلی ساختند و به فرموده مقام عظمای ولایت، «حضور عظیم و خروشان مردمی در ۹ دی ۸۸، تجلّی بارزی از هویت و ماهیت انقلاب یعنی روح دیانت حاکم بر دل‌های مردم بود».

مدبر دست‌آورد حضور حماسی ملت ایران در ۹ دی‌ماه سال ۸۸ را  اقتدار و استحکام نظام و «گفتمان انقلاب اسلامی» را دانسته  و معتقد است: ملت ایران در 9 دی 88 به جهانیان اثبات کرد که مردم و نظام در ایران اسلامی در پرتو «ولایت‌فقیه»، حقیقت واحدند و از چنان ریشه، ظرفیت و اقتداری برخوردارند که به ‌راحتی قادرند هر توطئه و فتنه‌ای را خنثی کنند.

 

حماسه 9 دی از فرهنگ عاشورا برخواست

جواد نباتی دانشجوی دانشگاه پیام نور خلخال معتقد است حماسه نهم دی ماه تجلی قدرت الهی در هویت اسلامی و بنیان مردمی انقلاب بود که با الهام از فرهنگ عاشورایی ، فتنه گران داخلی و توطئه چینان خارجی را مرعوب ساخت و بین تکلیف گرایان حسینی با منحرفان فریب خورده ودنیا طلبان داخلی و اسلام ستیزان خارجی شاخص شد.

وی می افزاید: ملتی که در 9 دی 88 حماسه آفرید همان ملتی است که بارها با مهارت شناخت و بصیرت خود بر دهان استکبار و جبهه باطل و یاوه گویان ، مشت سنگینی را فرود آورد و در برخورد با فتنه گران فریب خورده ، درسی فراموش نشدنی به آنان داد.

حماسه 9دی درخشش نسل جوان انقلاب بود

مرتضی فردی دانشجوی دانشگاه آزاد اردبیل یوم الله 9 دی را روز درخشش حضور جوانان و نوجوانانی دانست که به نمایندگی از نسل سوم انقلاب در میادین و خیابانها حضور یافتند وصیانت از انقلاب و اسلام را از نسل پیشین تحویل گرفتند.

وی معتقد است حماسه بزرگ 9دی حاصل حضور جوانان بود و با این حضور جایگاه رهبر دینی و ولایت فقیه را به غربگرایان نشان داد.

این دانشجوی اردبیلی با بیان اینکه مردم در 9 دی سال 88 در یک حضور به یاد ماندنی، خواسته و اعتقادات خود را یک بار دیگر بیان کردند و از یک امتحان بسیار دشوارسربلندانه بیرون آمدند، می گوید: باید دانست که دشمنان نظام و انقلاب لحظه ای دست از دشمنی برنخواهند داشت و باید با بصیرت و درک حوادث و اتفاقات و حضوری مداوم و گسترده با نگاه به سرچشمه معارف ولایت و رهبری ، راه را همچون گذشته گم نکنیم تا کشتی نجات ملت ها را با گذر از طوفان ها و موج های خطرناک به ناخدای اصلی آن  حضرت بقیه الله الاعظم بسپاریم .

 

9دی هایی برای دفن جریان نفوذ به جای مانده از فتنه در راه است

حسین عباداله زاده دانشجوی مشگین شهری  به پروژه نفوذ به جای مانده از فتنه 88 اشاره کرده و می گوید: جریان نفوذی که باقیمانده فتنه 88 است باید منتظر 9 دی دیگر باشد تا برای همیشه توسط امت حزب اللهی دفن شود اما این 9 دی متفاوت تر خواهد بود امروز این ملت در تقابل با استکبار در عراق و سوریه و یمن شهید می دهد و این ملت به کسانی که از پشت خنجر می زنند و از طرف دیگر دست دوستی با استکبار می دهند رحم نخواهند کرد .

 

بیست و دوم خرداد تا بیست و دوم بهمن یک فصل پرعبرت و افتخاری برای مردم ایران زمین

پوریا خلیلی نیا، دانشجوی دانشگاه ازاد اردبیل با بیان اینکه بزرگداشت نهم دی نباید جنبه شعاری پیدا کند، می گوید: باید به عمق شعارها که حرف اصلی ملت ایران بود توجه بیشتری شود.

وی می افزاید: نهم دی با دهم دی فرقی ندارد، این مردم بودند که ناگهان بایک حرکت برخاسته از بصیرت،دشمن شناسی،وقت شناسی و حضور درعرصه مجاهدانه است روز نهم دی را متمایز کردند.

دانشجوی اردبیل راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه را یک کار متعارف دانسته و معتقد است که راهپیمایی های استکبارستیزی چون روز قدس،13 آبان و 22 بهمن در دل و جان مردم نهادینه شده و همه مردم هرساله با شور و شوق بسیار جهت ادای دین به شهدای انقلاب  دفاع مقدس در این راهپیمایی ها حضور پیدا می کنند،  اما کار نهم دی متعارف نبود، مردم فهمیدندکه نیاز است و باید درآن شرایط انجام بگیرد و در لحظه مناسب حضور پیدا کردند.

همه کسانی که درعرصه سیاست به هرنامزدی رای داده بودند وقتی دیدند دشمن درصحنه است واهداف پلید دشمن را فهمیدند نسبت به آن کسانی که قبلا به آنها خوشبین هم بودند تجدید نظر کردند. فهمیدند که راه انقلاب این است ، خیلی تلاش کردند بین ملت دو دستگی ایجاد کنند اما نتوانستند و ملت ایستاد. از بیست و دوم خرداد تا بیست و دوم بهمن یک فصل پرعبرت و افتخاری برای مردم باید باشد و باید از آن درس بگیرند و براساس آن زمینه حرکت کنند.

 

شاخص های حماسه 9دی، تصویر تمام رخ پیوند بین ولایت و مردم، به جهانیان است

هادی ملکی دانشجوی دانشگاه پیام نور اردبیل به بیان شاخص های حماسه 9 دی پرداخت و گفت: اگر شاخص های ایمان، بصیرت‌افزایی و تکلیف‌گرایی را به عنوان شاخص‌های اصلی، فرارویمان قرار ‌دهیم ،درک خواهیم کرد که فریاد های 9دی، نه فقط برای خاموش کردن فتنه‌، بلکه به عنوان تصویر تمام رخ پیوند بین ولایت و مردم، به جهانیان است.

انتهای پیام/