کد خبر: 3736 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶

به مناسبت روز ملی شهدای دانشجو عنوان شد؛

شهدای دانشجو، بهترین اساتید تعلیم و تربیت هستند

شانزدهم دی ماه یادآور دانشجویان پیرو خط امام(ره) است که تا آخرین قطره خون به دفاع از سرزمین ایران اسلامی پرداخته و مظلومانه به شهادت رسیدند تا حماسه هویزه خلق شود.

شهدای دانشجو، بهترین اساتید تعلیم و تربیت هستند

به گزارش ابصارخبر، شانزدهم دی‏‌ماه، سالروز شکل‏‌گیری حماسه خونین هویزه توسط دانشجویان پیرو خط امام به فرماندهی دانشجوی شهید، سید حسین علم‏‌ الهدی است.

 دانشجویان رزمنده ای که در ۱۵ دی ۱۳۵۹ش، در عملیات نصر درحالی‏‌که تجهیزات نظامی در اختیار نداشتند، تا آخرین قطره خون به دفاع از سرزمین ایران اسلامی پرداختند، مظلومانه به شهادت رسیدند تا حماسه هویزه خلق شود .

 به پاس تجلیل از رشادت‌های دانشجویان پیرو خط امام(ره) به‏‌ویژه سردار شهید سید محمد حسین علم‏‌الهدی، شانزده دی ماه هرسال  به نام  روز «شهدای دانشجو» نام گرفته است.

 

جنبش دانشجویی می تواند با تکیه بر دانش، مهارت همراه با ایثار در عرصه های سازندگیِ کشور مهمترین نقش را ایفا کند

معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دانشجو به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص شهدای دانشجو اشاره کرده و می گوید: رهبر معظم انقلاب در پیامی به کنگره شهدای دانشجو، از دانشجويان شهيد هويزه با عنوان سرآمدان ایمان و ایثار آگاهانه، یاد کرده و تأکید فرمودند: «امروز که دشمنان کمین‏‌گرفته نظام اسلامی درصدد از رونق انداختن جهاد و شهادت هستند، دانشجویان عزیز و همه جوانان باید این عامل قدرت ملی و شاخص ایمان خالصانه را از دست ندهند و آن را بزرگ بشمارند.»

وی با بیان اینکه دانشجویان پیرو خط امام (ره) در دی‏‌ماه سال ۱۳۵۹ش، برگی از دفتر جنگ و انقلاب را در هویزه ورق زدند؛، می افزاید: عملیات هویزه، نخستین حمله مهم ایران بود که در آن میان نیروهای مردمی؛ یعنی سپاه، ارتش، بسیج و عشایر، هماهنگی کامل برقرار شد. این عملیات، موجی از شهادت‏‌طلبی را در جوانان به‏‌وجود آورد.

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل تاریخچه جنبش اصیل دانشجویی را خاطر نشان کرده و می گوید: جنبش دانشجویی در زمان جنگ، با پیروی از دانشجویانی چون علم الهدی یا استادان بزرگی چون چمران، نقش بزرگی در دفاع از این آب و خاک برعهده گرفتتند.

اسدی معتقد است، اگر شهید حسین علم الهدی و یارانش، جان خود را برای دفاع از میهن و اسلام فدا کردند، امروز جنبش اصیل دانشجویی می تواند با تکیه بر دانش، مهارت و ایثار خود، در عرصه های سازندگیِ صنعتی، فرهنگی و علمی، دوباره گام های بزرگ تری  جهت اعتلای این سرزمین اسلامی بردارند.

 

شهید عینیت یافته و شکل گرفته مکتب تشیع است

علیرضا روحبخش دبیر ستاد راهیان نور استان اردبیل، شهادت را در اندیشه شیعی، بزرگ ترین پیروزی، والاترین مقام و گرانمایه ترین درجه  عنوان می کند و می گوید:  شهید عینیت یافته و شکل گرفته مکتب تشیع و الگو و معیاری برای همه بشر است بطوریکه والایی این مقام، سبب شد تا جوانان باایمان، اندیشه ای جز پرواز از خاک هویزه به سوی مقصد نهایی سعادت، نداشته و در کنار هم پرواز را برگزینند تا برای همیشه در خاطره ها ماندگار شوند.

 

سیدی  که زندگی اش وقف اسلام ناب محمدی بود

احمد نوری صفا مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی نزدیکی ایام رهروان نور را خاطر نشان کرده و  می گوید: راهیان نور راهی شدن به سرزمینی پر از نور است که یکی از ستاره های این انوار الهی سیدی است که زندگی اش وقف اسلام ناب محمدی بود، دانشجویی که در اوج انقلاب حماسه افرینی کرد ودر برابر طاغوت زمان شجاعانه و عالمانه ایستاد و در شروع جنگ نیز  مکتب حسنی را به درس و دانشگاه دنیوی ترجیح داد و همچون عاشورائیان شربت شهادت نوشید.

این دانشجوی اردبیلی معتقد است علم الهدی مثل خیلی ها می توانست بماند و مدارج علمی را پشت سر بگذارد، اما مصلحت اندیش و آینده نگر شد و با ایثار خود، صندلی های خدمت برای مسئولان کشوری را فراهم کرد تا آنها با الهام از ایثار آنها در اعتلاس اسلام و کشور انقلابی بکوشند

نوری صفا با بیان اینکه شهدای دانشجو راه را برای ابد تاریخ برای ما روشن کرده اند، گفت: امروز در این گردابی که استکبار در دنیا ایجاد کرده، راه برای حق طلبان کاملا روشن و نمایان است و تنها منتظر ثابت قدمانی است که با پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب همچون شهدا بدرخشند.

 

فتح قله های علمی و تبدیل علم به ثروت، مهمترین وظیفه دانشجویان امروزی است

داوود کریم زاده دانشجوی مؤسسه آموزش عالی مقدس اردبیلی وظیفه دانشجویان انقلابی امروز را یادآور شد و گفت: ما امروز وارثان دانشجویان شهیدی هستیم که چون شمع، سوختند تا اندیشه ناب انقلاب اسلامی در جهان طنین انداز شود.

وی معتقد است؛ فتح قله های علمی و تبدیل علم به ثروت  در کنار کسب بصیرت و حفظ استقلال همه جانبه کشور  مهمترین وظیفه امروز دانشجویان است.

 

قشر نخبه جامعه، نیازمند تبیین زندگینامه شهدای دانشجو است

سجاد محسنی دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز می گوید شهید علم الهدی و دیگر شهدای دانشجو نمونه های آشکاری از تأثیر انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) برروی جوانانی هستند که قشر علمی و نخبه جامعه را تشکیل می دهند.

وی معتقد است باید در کنار روایتگری و تعریف از واقعیات جنگ، زندگی نامه شهدای دانشجو بین دانشجویان امروزی تبیین شود تا نخبگان کشور بدانند که  چه گوهر های گرانبهایی،  جان خود را در سخت ترین شرایط کشور تقدیم اسلام و وطن کردند.

 

شهدای دانشجو، بهترین اساتید تعلیم و تربیت هستند

رضا کمری دانشجوی دانشگاه فرهنگیان اردبیل شهدای دانشجو را بهترین اساتید تعلیم و تربیت برای نسل های کشور عنوان کرد و گفت: باید به شهدای دانشجو با دید متفاوتی نسبت به سایر شهدای گرانقدر نگاه شود چونکه دانشگاه محل تعلیم و تربیت است  و این شهدا اساتید واقعی و الگوی عملی دانشجو معلمانی هستند که تربیت نسل آینده ساز کشور را برعهده دارند.

وی به سخنان امام راحل اشاره کرده و می گوید: امام خمینی(ره) فرمودند:اگر دانشگاه اصلاح شود، مملکت اصلاح می شود .

کمری معتقد است: شهدای دانشجو کسانی هستند که تعلیم و تربیت را به معنای واقعی در عمل انجام دادند، کسانیکه اگر امروز حضور داشتند قطع اوضای  مملکت اصلاح شده بود و خبری از اختلاس های میلیاردی و حقوق های نجومی به چشم نمی خورد.

گزارش از مهدی جدی

انتهای پیام/