کد خبر: 4380 ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹

در تریبون آزاد دانشجویی مطرح شد؛

رئیس جمهور آینده کشور باید بدنبال جوان گرایی دولت باشد/ دروغ پردازی پاشنه آشیل دولت ها است

دانشجویان اردبیلی با راه اندازی تریبون ازاد دانشجویی "رئیس جمهور خیالی من"، برنامه های انتخاباتی در دانشگاه های اردبیل را رسماً کلید زدند تا با ارائه شناخت کامل و بصیرت دهی به جوانان، علاوه بر ایجاد فضای شور و نشاط انتخاباتی در دانشگاه ها زمینه های حضور آکاهانه و حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.

رئیس جمهور آینده کشور باید بدنبال جوان گرایی دولت باشد/ دروغ پردازی پاشنه آشیل دولت ها است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، تریبون آزاد دانشجویی با موضوع رئیس جمهور خیالی من با حضور پرشور دانشجویان توسط جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در محوطه این دانشگاه برگزار شد.

دراین تریبون دانشجویی که با تذکرات پی در پی مجری نیز همراه بود دانشجویان ضمن مقایسه فعالیت های مثبت و منفی دولت های قبلی به طرح دیدگاه ها و اندیشه های خود درخصوص یک رئیس جمهور موفق پرداختند.

راهب محمدی دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق  ضمن طرح شاخص های انقلابی گری مد نظر رهبر معظم انقلاب بحث دینداری و پیروی از ولایت فقیه را مهمترین ویژگی بارز رئیس جهور آینده عنوان کرد و گفت: متأسفانه در سالهای اخیر هر یک از دولتمردان  بعضی مواقع به این اصل مهم کم توجی کردند، وی به ذکر نمونه هایی از این کم توجهی ها اشاره کرد و گفت: اگر دولت آینده کمر همت به اجرای رهنمودهای رهبر انقلاب که توانسته تا کنون با بصیرت بالای خود از این آب و خاک محافظت کند، ببندد علاوه بر پیشرفت همه جانبه کشور، با تلاش و کوشش همین جوان های تحصیل کرده ایرانی عقب ماندگی ها نیز جبران خواهد شد.

 

سرانجام مسکن مهر

دانشجوی رشته عمران دانشگاه محقق نیز به مقایسه مسکن مهر در هر دو دولت پرداخت و گفت: در هر یک از دولت های گذشته کم کاری هایی در قبال مسکن مهر که هدف ان صاحب خانه کرد قشر کم درآمد  و مستضعف جامعه بود این هدف مقدس به سرانجام نرسید.

وی گفت: رئیس جمهور آینده من باید بتواند عدالت اجتماعی را در اداره کشور پیاده کندتا همه مردم نسبت به سهم شان از خدمات ارائه شده بهره مند شوند.

 

جوان گرایی مهمترین بحث دولت آینده

یکی از دانشجویان رشته زیست شناسی نیز در این تریبون با بیان اینکه دولت فعلی با بها ندادن به جوانان و نخبگان کشور  بزرگ ترین ظلم را در حق جوانان کشور کرد، گفت: رئیس جمهور آینده من باید با بها دادن به جوانان نخبه و تحصیلکرده  علاوه بر تکرار نکردن اشتباهات گذشته جهت استفاده از پیرمردان میلیاردر و مدیران 2 تابعیتی با دست یابی به اهرم های فشار همچون انرژی صلح آمیز هسته ای  بتواند مقابل کشورهای مستکبر و خودکامه قد علم کند.

 

داشتن توانایی در توزیع عادلانه بودجه

دانشجوی رشته تربیت بدنی نیز معتقد بود، رئیس جمهور آینده من نباید اشرافی گرا و تجمل گرا  باشد تا بتواند "طعم فقر" و "شرمندگی در برابر همسر و فرزندان" را التیام دهد.

وی خاطر نشان کرد: رئیس جمهور آینده من باید توانایی توزیع عادلانه بودجه برای دستگاه های اجرایی را داشته باشد و با انجام اقدامات پیشگیرانه بتواند  جلوی قلدری ها و نفوذ و پارتی بازی بعضی مدیران را گرفته در جهت رفع مظلومیت حرکت کند.

این دانشجوی دغدغه مند نگاهی هم به مشکلات آموزشی کشور داشت.

وی در ادامه سخنان خود از رئیس جمهور آینده کشور خواست تا با درك  این نکته که آموزش و پرورش مسأله اساسی نظام و كشور است و بزرگترین سرمایه های مملكت نسل آینده به حساب می ایند با توجه بیشتر ایندگان کشور را در مسیر درست کسب دانش و مهارت افزایی حرکت کند.

 

دانشگاه ها نباید به منبع درآمدزایی تبدیل شوند

یکی دیگر از دانشجویان در تایید گفته های هم دانشگاهی خود به بیان ناگفته هایی از وضعیت فعلی دانشگاه ها پرداخت و گفت: ازدیاد دانشگاه ها در کشور علاوه بر اینکه هیچ مشکلی از جوانان کشور برطرف نکرد بلکه زمینه های آفت هایی چون مدرک گرایی،بی سوادی را نیز در جامعه رقم زد بطوریکه اغلب پایان نامه های دانشجویی فاقد بار غنی علمی بوده  و علاوه بر آن پدیده زشت پایان نامه فروشی و کپی برداری نیز در بین دانشجویان ترویج یافته است.

وی تنها فایده و حاصل ایجاد دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی مختلف در کشور را درآمدزایی دانست و گفت: رئیس جمهور آینده کشور و مدیرانش باید فکر جدی نست به نظام تعلیم و تربیت کشور کنند.

 

جایگاه عدالت اجتماعی در دولت آینده

یکی دیگر از دانشجویان نیز  خواستار عدالت اجتماعی شد و از رئیس جمهور آینده کشور خواست  اقوام  و انساب خود را در پست های کلیدی منصوب  نکند بلکه با بها دادن به نیروهای جوان و خلاق موجبات پیشرفت و آبادانی کشور را فراهم کند.

دانشجوی الهیات دانشگاه محقق نیز  با بیان اینکه ریاست جمهوری از جایگاه بالایی  در کشور برخوردار است، گفت:  به همین دلیل نیز انتظار مردم از این مقام اجرایی در کشور بالا است و این انتظار بجایی نیز است و مردم می خواهند هرچه زودتر مشکلاتشان بصورت ریشه ای حل شود.

 

اقتصاد مهمترین دغدغه دولت آینده

بعد از مطرح شدن دیدگاه های 10 نفز از دانشجویان برادر دانشگاه نوبت به خواهران رسید تا آنها نیز توسط نمایندگان خود دغدغه ها و انتظارات خود از ریس جمهور آینده کشور را مطرح کنند.

این دانشجوی خواهر  حل مشکل گرانی در جامعه و ساماندهی حوزه اقتصاد را مهمترین دغدغه خود عنوان کرد و گفت:  گرانی های کمر شکن  موجب شده تا بسیاری از مردم در زندگی خود با مشکلات عدید های مواجه شوند.

 وی تأکید کرد: حل معضل گرانی دغدغه همگانی در جامعه ماست و انتظار جامعه دانشگاهی و در واقع دانشجویان نیز ایجاد اشتغال برای این قشر است تا زمانی که از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند، دغدغه و مشکل کار را نداشته باشند و به راحتی وارد بازار کار شوند.

دانشجوی رشته مترجمی زبان انگلیسی نیز  یادآور شد: امیدواریم کسانی که به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند و وعده هایی در خصوص اشتغال و حل مشکلات اقتصادی به مردم می دهند به این وعده ها عمل کرده و دغدغه های اقشار مختلف مردم به ویژه دانشجویان را رفع کنند.

 

دروغ پردازی، پاشنه آشیل دولت ها

دانشجوی رشته مکانیم ماشین آلات کشاورزی دروغ پردازی و وعده و وعید های غیر قابل اجرا را پاشنه آشیل دولت ها خواند و گفت: دولتی که با دروغ  پردازی و با اوهام و خیال که اگر چنان کنیم چنین می شود  و با زی با افکار مردم که حتی آب برای خوردن هم نخواهیم داشت هرگز موفق نشده بلکه موجب پسرفت کشور نیز خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به وضعیت اسفناک بازار  و تولید اشاره کرد و گفت: تعطیلی کارخانه های بزرگی چون نساجی ،سیمان و امثال آن که از قدمت تاریخی و برند داخلی برخوردارند جای سوال و تأسف است  که چرا به جای برطرف کردن مشکلات این کارخانه ها و حمایت از کارگران و تولیدکنندگان  زحمتکش، واردات کالاهای لوکس و غیر ضروری در کشور افزایش یافته است.

این دانشجو تصریح کرد: انتظار داریم که رئیس جمهور آینده با علم بر این موضوعات  و دغدغه برطرف کردن مشکلات جاری کشور با روحیه جهادی وارد کارزار شود و وضعیت شرکت های تولیدی را سروسامان دهد. تا با حمایت از نسل جوان مؤمن و انقلابی این کشور اسلامی، مشکل گرانی حل شده و تورم نیز مهار شود.

یکی دیگر از دانشجویان که فعال اقتصادی نیز بود از عملکرد بانکها انتقاد کرد و گفت: دولت آینده باید زمینه های ورود سرمایه های مردمی به بازار بورس را فراهم کند تا با انجام  سرمایه گذاری های اصولی، علاوه بر حمایت از تولید کننده داخلی و سودآوری، مباحثی چون بانک های ربوی نیز از میان برچیده شود.

 

دانشجوی رشته فنی دانشگاه نیز  با بیان اینکه رئیس جمهور آینده من چه  نیم متر قد داشته باشد یا دو متر، تصریج کرد: قیافه و قد و اندازه شخص مورد نظر ، ملاک اصلح بودن  ودلسوزتر بودن و یا اصلح تر بودن نیست، بلکه رئیس جمهور مد نظر من باید دل بزرگ و همت بلند داشته باشد تا بتواند با تحمل شدائد، خدمت به مردم و کسب رضایت الهی گام های بزرگتری در آبادانی و پیشرفت کشور بردارد.

وی تأکید کرد:  ما از رئیس جمهور آینده می خواهیم با کم فروشی ها و احتکار مقابله کند، مطیع رهبری باشد و از دستورات ایشان سرپیچی نکند.

 

نکات جمعبندی تریبون آزاد دانشجویی با موضوع رئیس جمهور خیالی من

در پایان این تریبون آزاد دانشجویی، مجری برنامه به جمعبندی مطالب ارائه شده توسط دانشجویان پرداخت و گفت: عدالتخواهی باید یکی از شاخصه های اصلی رئیس جمهور اینده باشد و هر رئیس جمهور در درجه ی اول  باید طرفدار قشرهای محروم و مستضعف جامعه باشد و رویکرد های مدیریتی خویش را در خدمت این اقشار قرار دهد.

وی با بیان اینکه در وضعیت فعلی مبارزه با فساد باید در اولویت کاری رئیس جمهورآینده قرار بگیر گفت: هر رئیس جمهوری که انتخاب شد  باید با توجه به شرایط کنونی کشور جرات مقابله با باندهای انحصار طلبِ ثروت و قدرت و فسادهای سازمان یافته را داشته باشد و مصلحت بینی ها موجب نشود که مبارزه ی با مفاسد به اولویت های دسته ی چندم تبدیل شود.

دوری از سیاست زدگی مورد بعدی بود به مجری تریبون به آن پرداخت و گفت: رئیس جمهور اینده نباید وابسته و وام دار احزاب و جناح های سیاسی باشد، آن طور نباشد که فردای انتخابات سکان قسمت های مختلف دولت را به افراد و گروه ها و احزاب حامی اش واگذار کند. رییس جمهور تنها باید خود را مدیون مردم ببیند و تنها به فکر اعتلای کشور باشد.

وی افزود: فهم واقع  بینانه از شرایط کنونی جهان و آشنایی با نحوه ی بازی و عمل فعالانه در عرصه ی سیاست خارجی یکی دیگر نکات مهمی است که  رئیس جمهور اینده باید آن را مد نظر خود قرار دهد. وی باید ایران را به کشوری تاثیر گذار و پیشرو و فعال در معادله های منطقه ای و جهانی تبدیل کند.

جوان گرایی نکته مورد اشتراک همه صحبت کنندگان در این تریبون بود که مجری نیز به آن اشاره کرد و گفت: برخی افراد و جریان های سیاسی با محافظه کاری مخالف حضور جوانان در عرصه های مدیریتی کشور هستند و به همین علت میانگین سن مدیریتی و تصمیم گیری را هم بالا می برند،". استفاده از نیروهای جوان و نواندیش قطعا به پویایی نظام کمک وافری خواهد کرد.

 

در این گزارش به گوشه ای از انتظارات و دغدغه های دانشجویان اردبیلی  از رئیس جمهور آینده کشور  پرداخت شد، امید است رئیس جمهور آینده ایران اسلامی که با حضور گسترده مردم در پای صندوق های رأی در 29 اردیبهشت ماه انتخاب می شود، با توجه به انتظارات مردم و وضعیت موجود، برنامه ای را پیاده کند تا رضایت خداوند متعال و مردم جلب شود.

انتهای پیام/