کد خبر: 4694 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵

برگزاری همایش های بصیرتی تا راه اندازی بزرگترین افطاری ساده اردبیل

بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در حالی به پایان رسید که ایران اسلامی در میهمانی به خدا به سر می برد و این خود معنویت این مراسم را چندین برابر کرد.

برگزاری همایش های بصیرتی تا راه اندازی بزرگترین افطاری ساده اردبیل

به گزارش اخبرنگار ابصارخبر، دارالارشاد اردبیل نیز همگام با سراسر کشور علی رغم آغاز فصل امتحانات دانشجویان و دانش آموزان ایام سوگواری سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را به نحو شایسته ای گرامیداشت.

 دانشگاه ها سنگ تمام گذاشته و با برگزاری انواع مراسم ها از برگزاری مسابقه های فرهنگی گرفته تا همایش و نشست ها این روز بخصوص را که جهان اسلام رشد و بالندگی خود در حاضر را مدیون چنین شخصیتی است به نجو احسن گرامی داشتند.

نشست تبیین شاخصه های عقلانیت در اندیشه امام خمینی(ره)

نشست تبیین شاخصه های عقلانیت در اندیشه امام خمینی(ره)

نشست تبیین شاخصه های عقلانیت در اندیشه امام خمینی(ره) اولین همایشی بود که توسط ستاد گرامیداشت 28 امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)  نهم خرداد ماه در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد و در این نشست حجت الاسلام علی نسب معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان به  تبیین شاخصه های عقلانیت در اندیشه های امام راحل پرداخت.

14خرداد تلخ ترین روز زندگی دهه چهلی ها است

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این مراسم تلخ ترین روز زندگی دهه چهلی ها 14 خرداد یعنی روز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: امام خمینی(ره)  تنها کسی است که جهان را تحت تاثیر خود  قرار داده و حتی مسیر تاریخ را هم دگرگون کرد.

در دنیای ماتریالیستی علی وار زیستن افسانه نیست.

 اسماعیل گلی مسئول بسیح اساتید دانشگاه محقق اردبیلی نیز به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام به همه ما فهماند که در دنیای ماتریالیستی علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست.

Image result for ‫سید اسماعیل احمدی+سبلانه‬‎

تداوم مسیر انقلاب در گرو تبعیت از اندیشه های امام خمینی(ره) است

حجت الاسلام اسماعیل سید احمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل نیز در گفتگو با خبرنگار ما فراز و نشسب هایی انقلاب اسلامی ایران را در طول تاریخ یاداور شد و گفت: ماجرای طبس،کودتای نوژه، 8 سال جنگ تحمیلی، خیانت های منافقین در داخل کشور و و در این اواخر هم فتنه 88 خود گویای تهدیدات و خطراتی هستند که انقلاب اسلامی ایران با تدابیر فرزانه بنیانگذار انقلاب حضرت امام خمینی(ره) در ابتدای راه و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب در ادامه مسیر آن ها را پشت سر گذاشته و ما را به این مرحله رساندند.

مسابقه کتابخوانی وصیت نامه سیاسی- الهی امام خمینی (ره) در دانشگاه فرهنگیان اردبیل

مسابقه کتابخوانی با موضوع وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) پردیس بنت الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان

پردیس بنت الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان اردبیل نیز  روز 13 خرداد مسابقه کتابخوانی با موضوع وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) را در پردیس خود برگزار کرد تا دانشجو معلمان این پردیس با آرمان ها و اندیشه های امام راحل بیشتر آشنا شوند.

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز  به مناسبت سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) با صدور بیانیه ای خواستار بازخوانی مجدد آرمان های بنیان گذار انقلاب اسلامی توسط مسئولین کشور شد و اعلام داشت: پایبندی به اصول جاویدان امام راحل یعنی مبارزه با استکبار و تقویت روحیه انقلابی و نداشتن چشم امید به غرب و کار مجدانه برای مردم و مستضعفین جامعه باید سرلوحه مسئولین کشوری باشد.

مسابقه اینترنتی تا نیمه خرداد

مسابقه اینترنتی نیمه خرداد در دانشگاه فرهنگیان اردبیل

پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان اردبیل نیز در همین روز با بارگزاری مسابقه اینترنتی در پرتال دانشگاهی خود اقدام به برگزاری مسابقه اطلاعات عمومی در خصوص فرایند انقلاب اسلامی و قیام 15 خرداد کرد تا دانشجو معلمان این دانشگاه در سطح استان با مطالعه تاریخ انقلاب بتوانند نقش مؤثری در تربیت ایندگان این مرز و بوم ایفا کنند.

انتشار ویژه نامه الکترونیکی روح‌الله الموسوی الخمینی توسط دفتر نهاد رهبری دانشگاه محقق

دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز ویژه نامه الکترونیکی با محوریت سیر مطالعاتی آثار امام خمینی(ره) در پورتال خود بارگذاری کرد تا دانشجویان این دانشگاه با در اختیار داشتن منابع لازم و دسترسی آسان به  آثار امام خمینی(ره) بهتر بتوانند با اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران بیشتر آشنا شوند.

مراسم 28 امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در دانشگاه محقق اردبیلی

محفل انس با قرآن کریم در دانشگاه محقق اردبیلی

محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته و ممتار  و بین المللی استان در دانشگاه محقق اردبیلی از جمله برنامه های باشکوه دیگری بود که توسط ستاد برگزاری گرامیداشت 28 امین سالگرد ارتحال امام در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

مراسم 28 امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در دانشگاه محقق اردبیلی

ولی فقیه حجت امام عصر برای انسان ها است

حجت الاسلام مهدی نوروزی مدیر حوزه های علیمه استان  در این مراسم به تبیین جایگاه ولایت فقیه در عصر حاضر پرداخت و گفت: در عصری که جهان از حضور امام عصر بدلیل غیبت کبری بی بهره است، رجوع به ولی فقیه می تواند در امور اسلام کارگشا شود. چونکه طبق احادیث رسیده به ما ولی فقیه حجت امام عصر برای انسان ها است.

قرارداد FATF، هزاران بار ذلت بارتر از کاپیتولاسیون است

امام خمینی(ره) با سلوک علمـی و عملی خویش به ما قدرت نقد و جسارت در برابر ستم بخشید

هادی ملکی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل نیز در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه امام خمینی(ره) با سلوک علمـی و عملی خویش به ما قدرت نقد و جسارت در برابر ستم بخشید، گفت:ایشان جفاها دید اما با ثبات قدم، روشنگری و تبیین راه درست و نادرست، گام در راه امام آزادگان ابا عبدالله الحسین (ع) گذاشت تا رهروانش نه با اکراه بلکه با اختیار، مسیر فردوس برین را بپیمایند

وی افزود: امروز جوانان این سرزمین ادامه دهندگان آرمانهای آن حضرت می توانند مبدأ هر گونه تغییر و تحول در جامعه باشند امید می رود با خودباوری و پشتکار، روشنگری و بیان حقایق منشأ خیر و برکت فراوان باشیم و در راه معرفی و ترویج اندیشه­ های متعالی، اهداف و زوایای زندگی پربرکت آن بزرگوار به نسل حاضر و آینده گام بر داریم .

مراسم گرامیداشت 28 امین سالگرد ارتحال امام در دانشگاه آزاد اردبیل

مراسم عزاداری در دانشگاه آزاد اردبیل

 قرائت زیارت عاشورا  و برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت سالروز  ارتحال امام از دیگر برنامه هایی بود که توسط دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی  به همین مناسبت در مسجد این دانشگاه برگزار شد.

مراسم گرامیداشت 28 امین سالگرد ارتحال امام در دانشگاه آزاد اردبیل

خود سازی کلید موفقیت امام خمینی(ره)

حجت الاسلام حمید واحدیزاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی  مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در این مراسم به تبیین مسئله ولایت فقیه و تبری در اسلام پرداخت و گفت: هر جا زبان ما با عملمان برابر بود  ما به موفقیت های بزرگ دست یافته ایم.

وی با بیان اینکه امانت داری، دانایی و توانایی از جمله ویژگی های یک حاکم موفق در اسلام است از امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب آیت اله العظمی امام خامنه ای بعنوان تنها فقیهانی نام برد که توانستند از ویژگی های یک حاکم موفق برخوردار شوند.

واحدیزاده از خود سازی بعنوان کلید موفقیت امام خمینی(ره) در تأسیس نظام جمهوری اسلامی ایران نام برد و گفت: با آموزه های اسلام  و تدابیر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در برهه کنونی دیگر جایی برای افکار ست رضاشاهی، در کشور وجود ندارد.

مراسم سالگرد ارتحال امام در مصلی اردبیل

راه اندازی دستجات عزاداری با حضور پرشور آحاد مردم در خیابان ها و میادین اردبیل

راه اندازی دستجات عزاداری با حضور پرشور آحاد مردم در خیابان ها و میادین منتهی به مصلی اردبیل از جمله برنامه های مردمی گرامیداشت 28 امین سالگرد ارتحال امام در ارد بیل بود.

اقشار مختلف مردم ساعت 18 عصر  14 خرداد با اجتماع در مسجد اعظم اردبیل عزاداری خود را با سردادن نواهایی چون ای جماران رهبر ما را چه کردی، زاده پیغمبر ما را چه کردی، وا اماما، ای خدا دیدی چه امد بر سر ما، رفته از دست آن امام و رهبر ما، ای گل باغ زهرا تسلیت تسلیت، ای شهیدان زجا برخیزید، لاله بر قبر رهبر بریزید شروع کرده و با سینه زنی عازم مصلی اردبیل  شدند تا به سخنرانی ویژه برنامه گرامیداشت سالروز  ارتحال امام خمینی (ره) در اردبیل گوش جان بسپارند.

حجت الاسلام قاضی عسگر

راه نجات کشورها در بازگشت به دین است

حجت الاسلام قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت کشور در اردبیل به بیان ویژ گی ها و شاخصه های بارز امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) به دنیا درس ساده زیستی داد.

وی به تشریح نامه امام به گرباچف پرداخت و گفت: تنها راه نجات کشور ها طبق اندیشه های امام خمینی(ره) بازگشت به خدا و دین است.

مراسم سالگرد ارتحال امام در مصلی اردبیل

راه اندازی بزرگترین افطاری ساده اردبیل

پایان بخش برنامه های گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) برگزاری افطاری ساده با مشارکت دستگاههای اجرای استان  با همکاری شهرداری اردبیل در سطح خیابان های منتهی به مصلی اردبیل بود.

گزارش از مهدی جدی

انتهای پیام/