کد خبر: 4997 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵

محرمی: ایران، منابع نفت و گاز خود را روی اروپا ببندد/ نوروزی: دولت سیستم موشکی ایران را تقویت کند

جمعی از دانشجویان اردبیل در خصوص اعمال تحریم‌های جدید کنگره آمریکا علیه ایران و توافقنامه برجام واکنش نشان داده و این عمل سخیف را یک اشتباه راهبردی در تاریخ آمریکا قلمداد کردند.

محرمی: ایران، منابع نفت و گاز خود را روی اروپا ببندد/ نوروزی: دولت سیستم موشکی ایران را تقویت کند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، تصویب تحریم‌های شدید علیه ایران در مجلس آمریکا و سخنان ترامپ رئیس جمهور این کشور مبنی براینکه دیگر برجام را تأیید نمی کنم و نقض های مکرر برجام توسط امریکا موجب واکنش اقشار مختلف مردم بخصوص قشر فرهیخته دانشجویان شد. در این گزارش به نکته نظرات تعدادی از دانشجویان استان اردبیل در این خصوص پرداخت شده است.

دولت غنی سازی 20درصد را از سر بگیرد

میلاد محرمی دانشجوی مشکین شهری در خصوص اعمال تحریم های جدید کنگره آمریکا به تبیین بدعهدی های آمریکا علیه ایران  پرداخت و گفت: ابتدا قبل از تحریمها اعتقاد داشتم دولت ایران باید اروپارا تحریم کند و تمام منابع نفتی و گازی خود را روی آنها ببندد تا دنیا در آرزوی فرش، خاویار و پسته ایرانی بماند اما اکنون علاوه بر ان معتقد هستم که باید با دزدان اقتصادی نیز برخوردی جدی شود.

وی با بیان اینکه دولت باید یکسری بودجه در اختیار  کارآفرینان قرار دهد، تصریح کرد: تورم نیز باید به مرز صفر برسد تا قیمتها نیز ثابت شود تا ایران مذاکرات را کنار بگذارد و دیگر دشمنان ما مثل رژیم صهیونیستی و عربستان به مذاکرات بدون توجه به این چرندیات و تحریمها با رویکرد همان حرف خودمان ادامه دهند.

 این دانشجوی فعال خواستار در اختیار گرفتن ابتکار عمل دولتمردان برای مقابله با اندیشه های خام کنگره نشینان کاخ سفید  شد و گفت: دولت بهتر است در این برهه توافق را اجرا نکند و غنی سازی 20درصد را از سر بگیرد و اگر صدای انها در امد آنوقت ما هم توافقنامه را روی میز بگذاریم و بگوییم بفرمایید شما کجا را اجرا کردید تا ما هم اجرا کنیم اما مثل خودشان مذاکرات را مثلا ادامه دهیم و آنها را عصبانی کنیم.

محرمی با بیان اینکه اقدامات اخیر آمریکا مسابق به سابقه است و تازگی ندارد، گفت:اینکه  آمریکا امروز برجام را نقض میکند قابل پیش بینی بود.

وی تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به دلیل جایگاه و نقش تعیین کننده ای که در صحنه بین الملل دارد قادر به اقدام متقابل در برابر بدعهدی این کشور است و معتقدیم باید رفتار متقابل در این زمینه از سوی دولتمردان جمهوری اسلامی صورت پذیرد.

اشتباهات مکرر آمریکا در خصوص ایران، این کشور را با مشکلات عدیده مواجه خواهد کرد

سجاد محسنی دانشجوی اردبیل  در واکنش به تصویب طرح جامع تحریم‌های ایران در مجلس نمایندگان آمریکا گفت : این یک اشتباه استراتژیکی برای آمریکا است که کنگره و دولتش نسبت به ملت ایران انجام می دهند که بدون شک منجر به گسست بیشتر بین  دوکشور منجر خواهد شد.

وی افزود: ملت ایران از اول انقلاب با اینگونه تحریم ها آشنا بوده و روند آنها تاکنون به شیوه های مختلف ادامه داشته است.

 

آمریکا به صراحت نشان داد به هیچ صراطی پایبند نیست

فریبرز اصغری کنچوبه دانشجوی فعال پارس ابادی نیز معتقد است همانگونه که انتظار می رفت آمریکایی ها  بعد از برجام  رفتارشان را در چارچوب این توافق تنظیم نکرده و دست از این خصومت نیز برنداشتند و این اقدام آنها نشان داد که این کشور قصد اقدام در چارچوب توافق و گفتگوهای بین‌المللی را ندارد و همان‌طوری که مقام معظم رهبری بارها فرمودند؛ آمریکایی‌ها غیرقابل‌اعتماد و عهدشکن هستند، امروز این بیانات در عمل و رفتار آمریکایی‌ها آشکارشده است.

وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که دولت آمریکا به جای اقداماتی که تنها نتیجه آن کمک به بی‌ثباتی در منطقه و جهان است، به خلع سلاح هسته‌ای رژیم صهیونیستی، توقف جنایات و جنگ افروزی متحدانش در عراق و سوریه بپردازد.

این دانشجوی پارس آبادی از رئیس جمهور کشورمان نیز خواست تا با اقدامی متقابل این اقدام منفعلانه کاخ سفید را پاسخ دهد.

دولت، سیستم موشکی ایران را تقویت کند

مهدی نوروزی دانشجوی فعال شهرستان گرمی با بیان اینکه دشمن تصور می‌کند که با این ممانعت‌ها، تحریم‌ها و مزاحمت‌ها می‌تواند ملت و مسئولان  ایران را در ادامه راه خود مردد کند  خام خیالی بیش نیست چونکه ملت ایران بیش از  38 سال است که همین تحریم‌ها را به طرق مختلف پشت سر گذاشته اند و پیشرفت های کنونی کشور نیز خود گویای میزان اثرپذیری تحریم های دشمنان بر اراده پولادین ملت ایران است.

وی از نمایندگان مجلس خواست تا با اقدامی متقابل ضمن تأمین منابع مالی توسعه صنعت موشکی ایران، ،به تحریم شرکت های امریکایی بپردازند.

دوران ایران ستیزی به سرآمده است

سعید شفقتی دانشجوی فعال خلخالی نیز معتقد است: فرآیند مذاکره با آمریکا در نهایت نشان داد عده ای که نظرشان این بود اگر با آمریکا راه بیاییم آنها نیز با ما راه می آیند اشتباه بوده و این مرور زمان بود که افراد خوشبین به آمریکا را متوجه اشتباهشان کرد.

وی تصریح کرد: امروز و در فضای پسابرجام، دوران ایران ستیزی به سرآمده و در شرایط امنیتی حاد و خطرناک جاری، توانمندی‌های دفاعی و غیر تهاجمی جمهوری اسلامی ایران عامل مهم ثبات و امنیت منطقه است بطوریکه همه ملت ایران امروز  برای پاسداری از حاکمیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی کشور و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی حاضر و آماده هستند.

انتهای پیام/

 


نظرات بازدیدکنندگان

معصومی ازاورمیه
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶

باسلام وخسته نباشید ازآقای مهندس محرمی بابت یادداشت خوبشان تقدیر وتشکردارم وواقعابهشان خسته نباشیدودست مریضادمیگم