کد خبر: 5404 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶

هجرت به اختیار سرآغازی بر جاده خدمت رسانی

گروه جهادی راه ناتمام دانشگاه محقق اردبیلی امسال با جذب نیرو از طیف های مختلف دانشجویان و تشکل های گوناگون کار خود را با رنگ و بویی دیگر آغار گرد

هجرت به اختیار سرآغازی بر جاده خدمت رسانی

دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی به منظور تحقق آرمان های انقلاب اسلامی،امام خمینی (ره) و در جهت پیاده سازی منویات مقام معظم رهبری طبق روال سال های گذشته اقدام به اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم شهرستان اردبیل نمودند.

گروه جهادی راه ناتمام... بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی امسال با جذب نیرو از طیف های مختلف دانشجویان و تشکل های گوناگون کار خود را با رنگ و بویی دیگر و کلید واژه
(#هجرت_به_اختیار بخوانید #آتش_به_اختیار)
(#اقتصاد_مقاومتی)
آغاز کرد.

در ابتدای راه کار عرصه یابی و جذب سازماندهی نیرو و جلب حمایت های مردمی و دولتی جزو اولین اقدامات بود.

عرصه یابی با بررسی اطلاعات اولیه اخذ شده از سازمان ها،ادارات و گزارشات مردمی،دانشجویی آغاز شد برای نمونه ادارات کل آموزش و پرورش،وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین کمیته امداد امام خمینی (ره)،اداره بهزیستی و ناحیه بسیج دانشجویی،بسیج سازندگی و ناحیه بسیج شهرستان اردبیل،نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، فرمانداری و استانداری اردبیل،ریاست محترم دانشگاه محقق اردبیلی و.....

جذب و سازماندهی نیرو با آغاز تبلیغات محیطی و فضای مجازی شروع شد به همین منظور اقدام به چاپ پوستر و بنر جهت نسب در سطح دانشگاه و دانشکده ها و... در دستور کار قرار گرفته و تبلیغات فضای مجازی همزمان انجام می گرفت.

جلب حمایت های مردمی و دولتی مرحله ی بعدی بود تا به چالش کشیده شویم شنیدن جواب های نه و سربالا ما را ناامید نمی کرد چون می دانستیم در مناطق محروم کسانی منتظر ما هستند.با لطف مردم عزیز و سازمان ها و ادارات دولتی مانند دانشگاه محقق اردبیلی،بسیج دانشجویی،فرمانداری و سایر ادارات از این مرحله نیز عبور کردیم.

با برگزاری مراسم افتتاحیه اردوهای جهادی در کنار مزار شهدای گمنام دانشگاه محقق اردبیلی و با استعانت از شهدا کار اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم
کنسول کندی(قنسول کندی)،قره تپه و جابلو آغاز شد.

با استقرار گروه های جهادی در روستاها فعالیت ها طبق برنامه‌ریزی آغاز شد ؛

1) مدرسه شش کلاسه ی 13 آبان روستای قره تپه محل استقرار،بازسازی و بهسازی گروه برادران بود مدرسه ای که نیاز به زیرسازی و مرمت سقف و دیوار ها،رنگ آمیزی،ایزوگام پشت بام،تعمیر سیم کشی برق و بهسازی ورودی سرویس بهداشتی داشت مشغول بودند در کنار برنامه های عمرانی برنامه های فرهنگی،مذهبی و هنری،ورزشی برای بچه های روستا اجرا می شد در کنار این برنامه ها کلاس آموزش معرق کاری در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به بچه ها نیز آموزش داده می شد.

2)مسجد روستای جابلو محل استقرار یکی از دو گروه جهادی خواهران بود که کار خود را اجرای طرح اطلاع رسانی خانه به خانه جهت حضور همگانی بانوان و بچه های روستا آغاز کرد از جمله برنامه های این گروه آموزش احکام و معارف دینی،زبان انگلیسی،فضاسازی،آشنایی با فرهنگ جهاد و شهادت،ملاقات با خانواده ی شهدا،کلاس نقاشی،سرود و...  بود

3)مسجد روستای کنسول کندی محل استقرار دومین گروه جهادی خواهران بود که مانند گروه قبلی کار خود را با اجرای طرح اطلاع رسانی طرح خانه به خانه شروع کرد.از برنامه های این گروه آموزش قرآن کریم،برنامه های فرهنگی و تبلیغی کلاس های زبان انگلیسی و کلاس های کمک درسی،کلاس های ریاضی،شعر و نقاشی برای اهالی روستا و بچه ها بود در کنار برنامه های ذکر شده دیدار صمیمی با خانواده شهدا نیز انجام پذیرفت.

همزمانی برگزاری اردوهای جهادی و شهادت شهید والامقام مدافع حرم شهید محسن حججی و فرارسیدن موسم برگشت حسرت محرومیت زدایی و ادامه راه این شهید را در دل دانشجویان باقی گذاشت.

لازم به ذکر است که مدت اردوهای جهادی در طول سال به مدت محدودی تخصیص داده شده است و بیشتر حمایت ها و پشتیبانی ها در این مدت می باشد.امید است با برنامه ریزی دقیق تر این اردوها در طول سال در چند نوبت انجام بگیرد.

در پایان از تمام دانشجویان دست اندر کار و مسئولین محترم از قبیل ریاست و مجموعه ی دانشگاه محقق اردبیلی و ناحیه بسیج دانشجویی استان و فرمانداری شهرستان اردبیل و سایر عزیزان که ما را در این راه یاری فرمودند کمال تشکر را داریم.