کد خبر: 1019 ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲

مسئول بسیج اساتید استان:

شاخصه اصلی دانشگاه، شخصیت سازی دانشجویان است

مسئول بسیج اساتید استان با بیان اینکه وظیفه دانشگاه تنها تعلیم نیست، شاخصه اصلی دانشگاه را در تربیت سازی و شخصیت سازی دانشجویان دانست.

شاخصه اصلی دانشگاه، شخصیت سازی دانشجویان است

مرتضی ابراهیمی معاون تحصیلات تکمیلی و مسئول بسیج اساتید استان در گفتگو با خبرنگار ابصارنیوز به نکات ارزنده دیدار اساتید و دانشجویان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: این دو دیدار که در لحظات حساس صورت گرفت نکات ارزنده ای در پی داشت بطوریکه در این موقع حساس مانند چراغ راهنمایی پیش روی جامعه دانشگاهی قرار دارد.

ابراهیمی ابتدا به دیدار اساتید سراسر کشور با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: تکریم جایگاه علم و معلم، وحدت و انسجام در مباحث علمی، توجه به ضرورت های دانش روز، توجه به نقش اروپائیان در تشدید بحران های منطقه ای، اهمیت پژوهش و افزایش بودجه پژوهشی، ایجاد همگرایی در بین شرکت های دانش بنیان، غفلت مسئولین از نقشه جامع  علمی کشور، توجه به دانش علوم انسانی در رشد کشور، عملیاتی نمودن مصوبات تحول علوم انسانی در مرکز آموزش عالی ، توجه جدی مسئولین آموزش عالی در افزایش شتاب علمی کشور و عدم رکود آن، خودداری از حواشی سیاسی و بازی های سیاسی در مراکز دانشگاهی و توجه دانشجویان به فهم سیاسی و دانش سیاسی  و اینکه کشور ما در چه موقعیتی قرار گرفته و چه کار بایستی کرد از موارد مهمی بود که رهبر انقلاب در دیدار با اساتید به آنها پرداختند.

این استاد دانشگاه به بیان ویژگی های دیدارهای مقام معظم رهبری پرداخت و افزود: رهبر انقلاب با دقت تمام به سخنان همه افراد  و شخصیت ها گوش می دهدند و  با رفتار شاداب توام با صبر و بردباری علاقمند به ارتباطات متعدد با جوانان و نخبگان جامعه هستند.

وی افزود: در آن دیدار مقام معظم رهبری از دانشگاهیان خواست با تشکیل اتاق فکر نیازهای منطقه ای را اولویت بندی کرده و با برنامه ریزی خوب، زمینه حضور اساتید علوم انسانی در فعالیت های دانشگاهی را فراهم کنند.

مسئول بسیج اساتید استان، توجه ویژه به اساتید انقلابی و ارزشمدار در سطوح دانشگاه برای پیشبرد اهداف انقلاب را خواسته دیگر مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: از آنجائیکه دانشگاه محور توسعه و تحول در حوزه مدیریت است بنابراین باید تعلیم و تربیت با فرهنگ سازی همراه باشد.

معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق با بیان اینکه وظیفه دانشگاه و اساتید تنها تعلیم نیست، شاخصه اصلی دانشگاه را در تربیت سازی و شخصیت سازی دانشجویان دانست.

ابراهیمی به دیدار دانشجویان و مسئولین تشکلهای دانشجویی با مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب از دانشجویان خواستند آرمان خواه باشند و با استفاده صحیح از واقعیات مثبت و مبارزه با واقعیات منفی در جهت رسیدن به اهداف بزرگ تلاش کنند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری «عدالت خواهی»، «سبک زندگی اسلامی»، «رشد علمی»، «کار و تلاش» و «اسلامی شدن دانشگاهها» را از مصادیق آرمانخواهی تشکلهای دانشجویی برشمرد.

این استاد دانشگاه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و ایجاد گفتمان انقلاب اسلامی را از راهکارهای تقویت آرمانخواهی در ذهن دانشجویان دانست.

ابراهیمی سخنان مقام معظم رهبری در خصوص استکبار ستیزی را یاداور شد و افزود: آمریکا هیچوقت قابل اعتماد نیست و اگر چنانچه روزی مذاکرات نیز به سرانجام نیز رسید، تا زمانی که خوی استکباری و ظالمانه در آمریکا و کشورهای غربی وجود دارد، رویکرد ایران اسلامی نیز استکبار ستیزی  و مقابله با فعالیت های ظالمانه این کشور ها در اقصی نقاط عالم خواهد بود.

انتهای پیام

 

 


نظرات بازدیدکنندگان

ضد استکبار
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴

از اظهارات قوی و استکبار ستیزانه استاد گرانقدرمان بسیار سپاسگزاریم.اجرکم عندالله