نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 10200 ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷

امام جمعه بیله سوار:

عرفه همایش عظیم معرفتی برای اظهار خضوع انسان است

امام جمعه بیله‌سوار عرفه را روز خواستن انسان از خداوند متعال نام برد و گفت: عرفه همایش عظیم معرفتی برای اظهار خضوع انسان است.

عرفه همایش عظیم معرفتی برای اظهار خضوع انسان است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«ابصارخبر»، مراسم دعای عرفه همزمان با سراسر کشور با حضور مومنین روزه دار و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین جابر عزیزی امام جمعه شهرستان بیله سوار در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) اردبیل برگزار شد.

 امام جمعه بیله‌سوار در این مراسم گفت: معرفت به عالم در دعای عرفه است.

وی با بیان اینکه  اگر فردحاجی در عرفه، دعای عرفه را در روز روز عرفه و صحرای عرفات درک نکند باید قضای حج را به جای اورد گفت: عرفه قداست ذاتی دارد.

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه بعضی گناهان به واسطه درک روز عرفه بخشیده می شود، گفت اسباب معرفت الهی در دعای عرفه آمده است.

امام جمعه بیله سوار با بیان اینکه خدا برای دعای عرفه حساس است گفت: روز عرفه همایش عظیم معرفتی برای اظهار خضوع انسان برابر درگاه الهی است

وی با بیان اینکه درک روز عرفه سفارش شده است،گفت:  عرفه همانند شب قدر است چراکه عنایت خدا به انسان است.

حجت الاسلام عزیزی  عرفه را روز خواستن انسان از خداوند متعال نام برد و گفت: شایسته است انسان انچه را که برای سعادت لازم است از زبان امام حسین(ع) از خداوند متعال بخواهد. 

وی تصریح کرد: مفاهیم دعای عرفه برای عارف بودن انسان ثروت است چراکه بالاترین معرفت خداشناسی و خودشناسی است  و همه موارد لازم در دعای عرفه نهفته است.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه صرف دعا برای رسیدن به معرفت کافی نیست گفت: انسان باید با مفاهیم نهفته در الفاظ معرفتی دعای عرفه اشنا شوند تا با عمل به آن رستگار شود.

وی گفت: معرفت روزی انسان است و باید با این نوع نگاه و نگرش به آن برسد. امام حسین (ع) در گودی قتلگاه کاری کرد که ۱۴۰۰ سال است جهان عزادار حسین است.

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه انسان صاحب معرفت عمیق و درست است، گفت: انسان صاحب حماسه است.

وی از نماز، روزه، پشتیبانی از ولایت فقیه به عنوان حماسه انسان نام برد و گفت: مشارکت در انتخابات و دفاع از اسلام و کشور نیز رسالت انسان حماسه ساز است.

 امام جمعه بیله سوار در پایان سخنان خود به انسان های تربیت یافته در عرفه اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی ها و شهید رئیسی ها که در تاریخ ماندگار شدند پرورش یافتگان عرفه هستند چراکه با رسید به معرفت الهی رضایت خداوند را کسب  و به شهادت رسیدند.

 

انتهای خبر/ ج