پربازدیدترین ها

کد خبر: 1024 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳

در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه محقق عنوان شد

بها ندادن به علوم انسانی، ريشه ی اصلی مشکلات است

استاد دانشگاه محقق اردبیلی گفت: يک انسان نخبه زمانی سربلند است که بتواند در بهبود اوضاع ملت و کشور خودش نقشی ايجاد کند.

بها ندادن به علوم انسانی، ريشه ی اصلی مشکلات است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز،امین فتحی مدير گروه معارف اسلامی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اينکه تغيير اوضاع کشور به دست دانشگاههاست افزود: کشور ما با مسائل مختلفی مواجه است و نخبگان بايد سهمی در حل مسائل داشته باشند.

وی افزود: ما باید با ایجاد انگيزه های لازم در بين اساتيد بتوانیم تا با طرح ها و ايده های بسيار خوب و مفيد برای دانشگاه، در تغییر اوضاء و احوال منطقه و کشور نیز مفيد واقع شویم.

فتحی با بیان اينکه ريشه ی اصلی مشکلات کشور مربوط به کمبود نيروی انسانی و عدم بها دادن به علوم انسانی است، گفت: يکی از چالش های مهم کشور فراموش شدن الگوی زندگی درست است و جامعه از اين بابت بسيار اسيب پذير است.

میرزایی رئیس دانشکده فنی دانشگاه محقق نیز به هدف برگزاری نشست های علمی اشاره کرد و گفت:فرهنگ مقوله ای است که در زندگی تک تک ما قرار دارد و حتما بايد اطلاعاتی در اين زمينه داشته باشيم.

حجت الاسلام سیف اله مدبر مسئول نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز گفت: هر علمی بايد دارای دو بعد باشد که هم باعث عزت دنيا باشد و هم فوز در آخرت را به همراه داشته باشد.

وی با بیان معضلات فرهنگی جامعه افزود: همه ما به نحوی مسئول رسيدگی به مسائل فرهنگی جامعه هستیم.

مدبر در پایان به بیان مثالی در این مورد پرداخت و گفت: رسيدگی به فرهنگ ساختمان سازی مربوط به يک مهندس عمران است و مهندسين فنی و کامپيوتر مسئول رسيدگی به بحث سايبری هستند.

در ادامه این نشست حاضرین به بحث و تبادل نظر در مورد مهمترین چالش های فرهنگی دانشگاه پرداختند.

انتهای خبر