کد خبر: 1029 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴

رئیس اکادمی زبان دانشگاه محقق:

آکادمی زبان، برای آموزش ترکی استامبولی برنامه دارد

رئیس آکادمی زبان دانشگاه محقق به ضرورت آموزش زبان به عنوان يکی از ضروريات سوادآموزی در دنيای مدرن اشاره کرد و گفت: دانشگاه محقق اردبيلی در اين اقدام بی سابقه به دنبال ايجاد فرصت آموزش زبان های خارجی با توجه به استانداردها است.

آکادمی زبان، برای آموزش ترکی استامبولی برنامه دارد

 رضا عبدی رئيس آکادمی زبان دانشگاه محقق اردبيلی در گفتگو با خبرنگار ابصارنیوز، از آموزش چهار زبان در اين آکادمی خبر داد و گفت: با توجه به اينکه برای برگزاری دوره های آموزش زبان فرانسه، روسيه و ترکی در مقطع کارشناسی نمی توانيم مجوز اخذ کنيم، آکادمی زبان در دانشگاه فعال شده است.

  وی افزود: از جمله اهدافی که اين آکادمی دنبال می کند تقويت زبان های خارجی پرسنل دانشگاه به ويژه هيأت علمی است و در عين حال فرصت زبان آموزی علمی بر اساس استانداردهای جهانی برای متقاضيان خارج از دانشگاه فراهم شده است.

 عبدی به ضرورت آموزش زبان به عنوان يکی از ضروريات سوادآموزی در دنيای مدرن اشاره کرد و گفت: دانشگاه محقق اردبيلی در اين اقدام بی سابقه به دنبال ايجاد فرصت آموزش زبان های خارجی با توجه به استانداردها است.

وی افزود: در حال حاضر در آکادمی زبان های انگليسی، فرانسه، آلمانی و فارسی آموزش داده می شود و امکان فعال سازی زبان ترکی استانبولی نيز هر زمان که تقاضا باشد، فراهم است.

  رئيس آکادمی زبان دانشگاه محقق اردبيلی با بیان اينکه آموزش آکادمی برای 18 سال به بالا است، تصريح کرد: مدرسان توسط کميته علمی انتخاب می شوند که در دوره های پيشرفته خود هيأت علمی گروه زبان دانشگاه به عنوان مدرسان همکاری دارند.

  وی در خصوص تقويم زمانی ترم های تحصيلی گفت: در طول سال شش ترم در سه دوره زمانی مهر تا بهمن، بهمن تا خرداد و ترم تابستانی فعال شده است و تقويم زمانی نیز به شکلی انتخاب شده تا با برنامه تحصيلی و امتحانات دانشجويان تداخل پیدا نکند.

   آکادمی زبان دانشگاه محقق اردبیلی از تابستان سال گذشته آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام