کد خبر: 1057 ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰

مسئول علمی بسیج دانشجویی:

جشنواره علمی بسیج دانشجویی برگزار می شود

مسئول علمی بسیج دانشجویی با بیان اینکه یکی از نیازهای امروز جوانان جامعه، حضور در عرصه های علمی است گفت: جشنواره ممتازین و مبتکرین بسیج با تقدیر از برگزیدگان خود می تواند در تشویق دانشجویان استان نقش اساسی ایفا کند.

جشنواره علمی بسیج دانشجویی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، رضا ندایی مسئول علمی بسیج دانشجویی استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: رسیدن به استقلال علمی از آرمانهای انقلاب اسلامی و مجموعه بسیج است.

رضا ندایی یکی از مهم ترین برنامه های بسیج دانشجویی را ایجاد روحیه جهاد علمی در بین دانشجویان بسیجی عنوان کرد و افزود: بسیج دانشجویی با برگزاری این جشنواره در صدد است علاوه بر شناسایی استعداد های دانشجویان بسیجی و معرفی آنها به ارگانها و نهادهای دولتی و خصوصی زمینه استفاده از بنیه فکری این دسته از جوانان فرهیخته و مخلص  فراهم شود.

وی ادامه داد: برگزاری موفق این جشنواره علاوه بر به رخ کشیدن توانایی دانشجویان به جهانیان باعث ایجاد انگیزه برای سایر دانشجویان جهت ورود به بسیج دانشجویی را فراهم می آورد.

مسئول علمی بسیج دانشجویی با بیان اینکه یکی از نیازهای امروز جوانان جامعه، حضور در عرصه های علمی است گفت: این جشنواره با تقدیر از برگزیدگان خود می تواند در تشویق دانشجویان استان نقش اساسی ایفا کند.

پوستر جشنواره ممتازین مبتکرین و افسران جنگ نرم- ابصار نیوز

ندایی با اشاره به این سخن امام علی (ع) که علم باعث اقتدار است، گفت: در این دوران که کشورهای مدعی سعی می کنند خود را به عنوان الگوی کشورهای توسعه نیافته و درحال توسعه مطرح کنند، ما با ایدئولوژی پیشرفته خود می توانیم به عنوان الگو برای کشورهای جهان مطرح شویم.

وی افزود: برای اقتدار و توانمندی در زمینه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک و نظامی باید اقتدار علمی داشته باشیم و اقلام مورد نیازمان را خودمان تولید کنیم تا وابستگی خود را به غرب و شرق قطع کنیم.

ندایی یکی از عوامل حضور کمرنگ دانشجویان در جشنواره ها را عدم حمایت جدی دانشگاه ها از طرح ها و مباحث علمی دانشجویان ذکر کرد و گفت: برگزاری این نمونه، بدون حمایت و مشارکت جدی مسئولان دانشگاه ها و مراکز آموز ش عالی امکان پذیر نمی باشد.

وی به فراخوان جشنواره اشاره کرد و افزود: از اوایل خرداد ماه استارت برنامه با نصب پوستر های جشنواره در تمامی دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاههای اردبیل زده شده است  و با آغاز سالتحصیلی جدید بخصوص در اردوی جذب ورودی های جدید نیز پرداخت ویژه ای به موضوع خواهد شد تا از حداکثر ظرفیت دانشجویان بسیجی در این جشنواره بتوانیم استفاده کنیم.

شایان ذکر است آخرین مهلت ارسال آثار به این  جشنواره 15 آبان 94 می باشد.

انتهای پیام