کد خبر: 1061 ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱

مسئول بسیج اساتید دانشگاه محقق:

کم‌نظيرترين"جلوه همدلی"در دانشگاه محقق رخ داد

مسئول بسیج اساتید دانشگاه محقق اردبیلی گفت: به شکرانه ماه ضیافت، يکی از زيباترين و کم نظیرترین جلوه‌های همدلی و هم‌زبانی با اهدای کمک های مالی به جبهه مقاومت در میان دانشگاههای کشور، در دانشگاه محقق اردبیلی اتفاق افتاد.

کم‌نظيرترين"جلوه همدلی"در دانشگاه محقق رخ داد

اسماعیل قلی مسئول بسیج اساتید دانشگاه محقق اردبیلی در گفتگو با خبرنگار ابصارنیوز گفت: اين "شکوه همدليِ" که برآمده از بصيرت و موقعيت شناسی اساتید فرهیخته دانشگاه در ارسال کمکهای مالی داوطلبانه به جبهه مقاومت اسلامی بود يکی از کم‌نظيرترين اتفاقات در ميان دانشگاه های کشور را رقم زد.

وی با بیان اینکه با مشارکت همکاران خيرانديش و خيرخواه دانشگاه تاکنون بیش از 120 ميليون ريال به جبهه مقاومت اسلامی کمک های نقدی جمع اوری شده است گفت: این اقدام خیرخواهانه تنها در دهه پایانی ماه مبارک رمضان و در زمان تعطیلی دانشگاه صورت گرفت و قطعا با بازگشایی دانشگاه رقم جمع آوری شده بالاتر از این مقدار خواهد بود.

این استاد دانشگاه، با بیان اینکه گروههای تروریستی، تکفیری برآمده از جهالت دینی با حمایت سرویس‌های مالی و اطلاعاتی جبهه غربی- عربی- عبری تهدیدی برای صلح و امنیت پایدار جهان به ویژه منطقه حساس آسیای جنوب غربی (خاورمیانه) بوده و کشورهای همسایه ما را با چالش امنیتی مواجه کرده‌اند گفت: جهان هر روز شاهد ترور مردم بی‌دفاع و کشتار انسان‌های بیگناه به شیوه‌های غیرانسانی و غیر اسلامی در منطقه خاورمیانه است.

وی افزود: در این میان جبهه مقاومت اسلامی و مردم کشورهای همسایه به تنهایی و مظلومانه در مقابل هجمه‌های ناجوانمردانه آنها ایستادگی کرده و در یک مظلومیت مضاعف به سر می برند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه محقق خاطر نشان کرد: با مشورت همکاران خود در مجموعه ارزشمند بسیج اساتید دانشگاه لازم دیدیم که بر حسب یک وظیفه انسانی و اعتقادی که همگان را به یاری مظلوم فرا می‌خواند، در حد توان با کمک‌های مالی خود رزمندگان اسلام را در جبهه مقاومت یاری کنیم.

 

جهاد مالی کمترین حمایت از جریان مقاومت اسلامی است

این استاد دانشگاه در رابطه با هدف و انگیزه این کار الهی نیز گفت: در واقع این عمل را بر حسب آیه شریفه " ... وَ جاهِدُوا بِأَمْوالِکُمْ وَ أَنْفُسِکُمْ فی سَبیلِ اللّهِ " یک نوع جهاد مالی می‌دانیم. همچنین، به تعبیر مقام معظم رهبری دشمنان درصدد هستند که این جنگ‌های نیابتی را به مرزهای ایران بکشانند. بنابراین، حمایت معنوی و مادی جبهه مقاومت اسلامی را یک وظیفه دینی و انسانی دانسته و این طرح را در دانشگاه اجرا کردیم.

 

"شکوه همدلی" برآمده از بصیرت و موقعیت شناسی اساتید بود

عضو بسیج اساتید دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه با اشاره به استقبال بی نظیر اساتید و همکاران دانشگاهی از این طرح گفت: خداوند سبحان را شاکریم که در ماه ضیافت الهی شاهد رخداد یکی از زیباترین جلوه‌های همدلی و هم‌زبانی در دانشگاه محقق اردبیلی بودیم و این "شکوه همدلیِ" که برآمده از بصیرت و موقعیت شناسی اساتید دانشگاه در کمک داوطلبانه به جبهه مقاومت اسلامی یکی از کم‌نظرین اتفاقات در میان دانشگاههای کشور را رقم زد.

 

جهاد مالی نمایانگر روح تعاون در دانشگاه است

وی میزان تاثیرگذاری این عمل در میان دانشگاهیان را بالا ارزیابی کرد و افزود: اجرای این طرح در کنار برگزاری جلسات و نشست‌هایی که در خصوص معرفی مبانی فکری و خطرات گروههای تروریستی-تکفیری صورت می‌گیرد علاوه بر ان جهاد مالی محسوب شده و نمایانگر روح تعاون و کار جمعی در جامعه دانشگاهی است.

قلی در ادامه چنین عملی را حاکی از مشارکت اجتماعی بالای قشر نخبه و دانشگاهی یعنی اساتید دانست و ضمن تقویت گفتمان همدلی و همزبانی در دانشگاه، این اقدام را موجب انتقال و تسری این گفتمان به اقشار دیگر جامعه خواند و گفت: چرا که جامعه ما به دانشگاه و به ویژه اساتید نگاه ویژه ای دارند بطوریکه باعث آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در خصوص خطرات این جریان شده است.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه محقق در مورد چگونگی اشاعه این فرهنگ به دانشجویان نیز گفت: خوشبختانه مردم ما به ویژه جوانان مومن و دانشجو که از سلامت نفس بیشتری برخوردار هستند بر اساس باورهای دینی در کارهای خیر پیشتاز هستند.

 

گفتمان سازی مهمتر از جهاد مالی است

وی افزود: تبیین مبانی فکری، انسانی و اعتقادی کمک به مظلوم، فرهنگ‌سازی در خصوص ایثار و جهاد مالی که به تعبیر قرآن کریم " ذلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ "و همچنین خطرات و اقداماتی که گروه‌های تکفیری انجام می‌دهند می‌تواند در اشاعه فرهنگ کمک به مظلوم و جبهه مقاومت که در مظلومیت مضاعف به سر می‌برند به سایر اقشار جامعه به ویژه دانشجویان موثر باشد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد:کمک به جبهه مقاومت منحصر به کمک مالی نیست و گفتمان‌سازی در این خصوص یکی از اقدامات اساسی است که موجب تقویت انگیزه کمک مالی در افراد متمکن و ثروتمند جامعه خواهد شد. به نظر می‌رسد با توجه به جایگاه دانشجو در جامعه، دانشجویان به عنوان قشر آگاه و پیشرو می‌تواند در این زمینه نقش موثرتری ایفا کنند.

انتهای پیام