پربازدیدترین ها

کد خبر: 1066 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲

نماینده ولی فقیه در خطبه های نمازجمعه اردبیل:

حمایت از مظلوم و عدم خضوع در برابر ظالم جزو اصول دینی ماست

امام جمعه اردبیل گفت: حمایت از مظلوم و عدم خضوع در برابر مظالم استکبار جهانی جزو اصول دینی و اعتقادی و مفاد آیات و روایات و مطابق با سیره معصومین است.

حمایت از مظلوم و عدم خضوع در برابر ظالم جزو اصول دینی ماست

به گزارش ابصارنیوز به نقل از سبلانه، سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه در تبیین تأکید مقام معظم رهبری بر ادامه سیاستهای بین المللی جمهوری اسلامی بر لزوم استقلال سیاسی کشور گفت: حمایت از مظلوم و عدم خضوع در برابر مظالم استکبار جهانی جزو اصول دینی و اعتقادی و مفاد آیات و روایات و مطابق با سیره معصومین است.

وی گفت: از طرف دیگر تأکید استکبار جهانی بر مسؤولیت پذیری منطقه ای ایران و بی تفاوتی نسبت به اوضاع عراق و سوریه و سپردن عتبات به دست داعشی های تروریست است تا عتبات عالیات را با خاک یکسان نمایند.

امام جمعه اردبیل افزود: استکبار جهانی با توافق هسته ای خود را آماده کرده بود تا به ملّتهایی که ایران اسلامی را در موضوع مقاومت و حق طلبی الگو قرار داده اند بگوید بدون تکیه بر ما نمی توانید استقلال، حاکمیت ملی و اقتصاد خود را سر پا نگه دارید و نتیجه مقاومت جز تسلیم شدن مثل تسلیم شدن ایران نیست. مقام معظم رهبری با تأکید بر ادامه سیاستهای خارجی مبتنی بر عزت، حکمت و ظلم ستیزی این شیطنت شیطان بزرگ را خنثی کرد.

سید حسن عاملی در بخش دیگری از خطبه ها بمناسبت 5 مرداد، روز نماز جمعه، به اهمیت و آثار بزرگ دنیوی و اخروی نمازجمعه تأکید و از اهالی مکرّم استان خواست در راستای ادای دین تربیتی نسبت به فرزندان، آنها را با نماز جمعه آشنا سازند.

عاملی در نهایت با اشاره به حادثه اخیر قتل یک پزشک، از اهالی خواست موضوع را به دستگاه قضایی واگذار نمایند و هیچکس خود را در مقام قضاء قرار ندهد.

وی اضافه کرد: این حادثه هشدار بزرگی است که خانواده ها باید در تربیت فرزندان خود و آشنا ساختن آنها با ارزشهای دینی، تربیتی و اعتقادی بسیار حسّاس باشند.

انتهای پیام