سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 1079 ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴

معاون فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی:

یادمان شهدای گمنام به نماد دانشگاه تبدیل می شود

معاون فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی از مراحل پایانی انتخاب طرح نهایی احداث یادمان شهدای گمنام دانشگاه خبرداد و افزود: از میان آثار ارسالی، 5 اثر برحسب کار کارشناسی، علمی و هنری توسط اساتید برجسته معماری و هنر دانشگاه انتخاب و جهت تعیین طرح نهایی به بنیاد حفظ آثار ارسال شده است.

یادمان شهدای گمنام به نماد دانشگاه تبدیل می شود

عباس فنی اصل معاون فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی در گفتگو با خبرنگار ابصارنیوز با بیان اینکه دانشگاه اواسط سال گذشته توفیق میزبانی از دو شهید گمنام را بدست آورد اظهار داشت: اقدامات اولیه در خصوص آماده سازی فضا و محیط پس از تدفین باشکوه شهدا انجام گرفت.

 معاون فرهنگی دانشگاه محقق با اشاره به اهمیت احداث یادمان شهدا در دانشگاهها گفت: در نظر داریم یادمان شهدای گمنام را به نماد دانشگاه و الگویی برای سایر دانشگاههای کشور تبدیل کنیم.

فنی اصل آماده سازی بستر برای فراخوان طراحی یادمان در سراسر دانشگاههای کشور را یادآور شد و افزود: بر این اساس اواخر سال گذشته پوستر فراخوان طراحی یادمان تهیه و در سطح دانشگاههای کشور توزیع شد و علاوه بر آن در فضای مجازی نیز تبلیغات گسترده ای انجام گرفت.

وی آثار دریافتی از سراسر کشور را 25 اثر ذکر کرد و افزود: کلیه آثار دریافتی در تاریخ 15 تیر ماه با حضور اساتید و کارشناسان دانشگاه منجمله اساتید معماری و هنر دانشگاه محقق و  معماری دانشگاه ازاد اردبیل  با توجه به شاخصه های خلاقیت، نواوری و ارزش علمی تخصصی متناسب با محیط و فضای اردبیل و همچنین آب و هوا مورد داوری قرار گرفت که نهایتا 5 اثر انتخاب و جهت تایید نهایی خدمت امام جمعه محترم آیت الله سید حسن عاملی برده شد و پس اعلام نظر ایشان طرح ها با اولویت بندی جهت تعیین طرح نهایی و آغاز عملیات اجرایی به بنیاد حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در تهران فرستاده شد.

 معاون فرهنگی دانشگاه محقق از انجام اقدامات اولیه جهت فضاسازی و تداعی دفاع مقدس در محیط پیرامون احداث یادمان خبرداد و افزود: پس از اعلام نظر نهایی و انتخاب طرح برگزیده، همزمان با احداث یادمان فضاسازی نیز انجام خواهد گرفت.

فنی اصل خاطر نشان کرد: گروه هنری فضاسازی یادمان های شهدا از تهران و خوزستان جهت فضاسازی متناسب با فضای معنوی جبهه و جنگ و تداعی روحیه ایثار و شهادت در محل احداث یادمان با پیگیری های حفظ آثار، بسیج دانشجویی و میراث فرهنگی اعلام همکاری کرده اند.

وی در ادامه به تشریح برنامه های انجام گرفته در طول سال در کنار مرقد مطهر شهدای گمنام پرداخت و افزود:

علاوه بر برگزاری برنامه های مذهبی از قبیل برگزاری زیارت عاشورا و ادعیه های مختلف، غبار روبی مزار شهدا بصورت هفتگی توسط بسیج دانشجویی،اساتید و پایگاه مقاومت دانشگاه، برنامه های مناسبتی از قبیل هفته بسیج و دفاع مقدس نیز در همین مکان برگزار می شود تا از تاثیر گذاری بیشتری برخوردار شود.

معاون فرهنگی دانشگاه در پایان سخنان خود تصریح کرد: با توجه به تاکید سرپرست دانشگاه، همانطور که در ابتدای سال جدید، روز کاری دانشگاه با حضور همکاران از کنار مرقد شهدای گمنام آغاز شد، ابتدای سالتحصیلی جدید نیز با حضور ترم اولی ها و اساتید دانشگاه با زیارت مرقد مطهر شهدای گمنام انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام