کد خبر: 1157 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی اردبیل:

خبرنگار واقعی تنها به مردم تعلق دارد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل با بیان اینکه خبرنگاران چشم بینا و زبان گویای مردم هستند گفت: شایسته است این قشر زحمتکش با رعایت حریم قلم و آزادی کامل در پیگیری مطالبات مردم تلاش کنند.

خبرنگار واقعی تنها به مردم تعلق دارد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمد سید سیاح  مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی اردبیل در مراسم تجلیل از خبرنگاران‌ گفت: خبرنگاران باید حقیقت و بقای جامعه را بر بقای خود ترجیح دهند و به معنای واقعی سفیر آگاهی و تشخیص درست مردم در حوزه‌های مختلف باشند چرا که امروز در جامعه همه انتظار دارند که حقایق از زبان رسانه‌ها بازگو شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل با یادآوری اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه بین دولت، حاکمیت و مردم پل ارتباطی واقعی هستند، گفت: خبرنگاران باید با دید وسیع در مقابل ظلم و تعدی بایستند و از مظلومان دفاع کنند که نمونه آن را در دفاع واقعی رسانه‌های کشورمان از مردم مظلوم سوریه،‌ بحرین، یمن، عراق و افغانستان در طول سال‌های اخیر شاهد هستیم.

سید سیاح با بیان اینکه خبرنگاران چراغ روشن حقیقت جامعه هستند و در انجام رسالت سنگین خود باید حقایقی را تشخیص داده و بتوانند در بازگویی حقیقت شهادت، ایثارگری و گذشت انجام دهند، بیان کرد: خبرنگاران باید در دفاع و حراست از ارزش‌های دینی و اسلامی در جامعه ورود پیدا کنند.

وی یادآور شد: یک خبرنگار می‌تواند با صداقت و آزادی عمل خود آبروی یک جامعه، ملت و مکتب باشد و به خوشنامی آن بیفزاید در حالی که در نقطه مقابل نیز می‌تواند اتفاقی خلاف این رخ بدهد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل وظیفه جامعه متعهد خبرنگاران و رسانه‌ها را دفاع و صیانت از ارزش‌های متعالی جامعه اسلامی برشمرد و  افزود: اگر امروز احمد شهید گزارش خلاف واقع داده و به هر نحو ممکن سعی می‌کند با حیثیت جامعه جهانی بازی کند رسانه‌های واقعی می‌توانند پرده از چهره چنین تزویرگرایی باز کنند.

وی یکی از رسالت‌های خبرنگاران را جلوگیری و ممانعت از تضییع حقوق ملت و احیای واقعی سرمایه‌های واقعی عنوان کرد و افزود: یک خبرنگار در انجام رسالت خود باید به یک باور واقعی برسد تا بتواند جایگاه خود را به همراه جایگاه تک تک افراد جامعه اعتلا بدهد.

خبرنگار واقعی تنها به مردم تعلق دارد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی وابستگی خبرنگاران را به احزاب گروه‌ها و جناح‌ها یک آفت توصیف کرد و گفت: خبرنگار واقعی به هیچ‌‌کس تعلق ندارد جز به مردم و متاسفانه در جامعه ما شاهد فضاسازی ‌برخی از مطبوعات هستیم که با زیر پا گذاشتن سرمایه‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی تنها به فکر منافع شخصی، جناحی و حزبی خود هستند.

سید سیاح عنوان کرد: نباید یک خبرنگار با وابستگی حزبی و جناحی بر روی حقایق و ارزش‌های جامعه چشم‌پوشی کند یا بخواهد اسباب ناراحتی و گله‌مندی مردم را فراهم کند در حالی که خبرنگار واقعی چشم بیدار جامعه و زبان گویا است.

 

کسب اعتماد عمومی  بزرگترین سرمایه رسانه‌ها است

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی کسب اعتماد عمومی را بزرگترین سرمایه رسانه‌ها توصیف کرد و ادامه داد: ویژگی یک خبرنگار واقعی امانتداری، تعهد ، آزادی و اخلاق‌مداری است که با این برجستگی‌ها خبرنگار واقعی می‌تواند در مقابل شیطنت رسانه‌های غربی کاملا با جبهه‌گیری مناسب اقدام کند.

سید سیاح وارونه نشان دادن حقایق را از سوی رسانه‌های غربی و شیطنت واقعی آنها را بیان کرد و افزود: امپراتوری رسانه‌ای غرب تلاشش بر این است تا با نادیده گرفتن مظلومیت مردم فلسطین، ‌سوریه و لبنان و ... در دفاع از رژیم جنایتکار صهیونیستی به بزرگ‌نمایی برخی از حوادث و رخدادها بپردازد.

سید سیاح 6 دهه سیطره غیرقانونی رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین یادآور شد و افزود: جنایت اخیر این رژیم در آتش زدن یک کودک 17 ماهه اوج قساوت قلبی آنها را نشان داده و در عصر ارتباطات نمودی از تخریب و سانسور رسانه‌ای از سوی غرب بود.

دشمن پروسه اسلام‌هراسی، ‌ایران‌هراسی و سپاه‌هراسی را طراحی کرده است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی به توطئه استکبار جهانی در به راه انداختن فضای ایران‌هراسی، اسلام‌هراسی و سپاه‌هراسی در جامعه تصریح کرد: یک خبرنگار متعهد همواره سعی می‌کند تا حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده و در اعتلای حاکمیت ولایت فقیه جامعه تلاش کند.

سید سیاح تصریح کرد: کشور ما با سردمداری حاکمیت ولایت فقیه سعی دارد تا جامعه اسلامی را در مسیر اعتلای روزافزون حرکت دهد که در این راستا وظیفه و رسالت اصلی خبرنگاران دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی و جلوگیری از توطئه‌ها و خنثی کردن ترفند دشمنان است.

انتهای پیام