کد خبر: 1204 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸

مدير کل روابط عمومی وزارت علوم:

موزه تاريخ مستند دانشگاه محقق، یک الگو در سطح روابط عمومی ها است

مدير کل روابط عمومی وزارت علوم و تحقيقات و فن آوری گفت: موزه و نمايشگاه دائمی تاريخ مستند دانشگاه محقق می تواند به عنوان يک الگو در سطح روابط عمومی ها مطرح شود.

موزه تاريخ مستند دانشگاه محقق، یک الگو در سطح روابط عمومی ها است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، مهدخت بروجردی مشاور وزير و مدير کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقيقات و فن آوری عصر امروز(چهارشنبه 94/05/28)در حاشیه نشست روابط عمومی های دانشگاه ها، پژوهشکده ها و پارک های علم و فناوری وزارت علوم ضمن بازدید از نمايشگاه گزيده ای از تاريخ علوم دانشگاه محقق اردبيلی گفت: اين موزه و نمايشگاه می تواند به عنوان يک الگو در سطح روابط عمومی ها مطرح شود.

AWT IMAGE

مشاور وزیر در خصوص نحوه حمايت وزارت علوم از چنين ايده هايی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اداره مستقل و هيات امنايی دانشگاه ها وزارت علوم تنها می تواند مشاوره های لازم را در اختيار مديران روابط عمومی ها قرار دهد.

بروجردی در خصوص نحوه تعامل روابط عمومی های دانشگاه ها برای معرفی ظرفيت های تاريخی و برگزاری نمايشگاه و موزه های سيار در دانشگاه ها نیز اظهار داشت: در اين موارد،شورای هماهنگی روابط عمومی ها نقش کليدی دارد و می تواند کارکرد قابل توجهی را بر عهده گيرد.

وی به ضرورت تبادل تجربيات و اطلاعات مديران روابط عمومی ها به ويژه با بهره گيری از شبکه های اجتماعی تأکید کرد و افزود: روابط عموم ها در سايه اين تعاملات می توانند از تجربيات مطلوب يکديگر استفاده کرده و در عين حال از تجربيات با نتيجه نامطلوب خودداری کنند.

 

AWT IMAGE

صادقی سرپرست دانشگاه محقق در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه ضمن عرض خیر مقدم به روابط عمومی های دانشگاهها به تاريخ پرافتخار کشور و مراکز آموزش عالی کشور اشاره کرد و افزود: ضروری است اين ظرفيت ها در قالب طرح های مختلف معرفی شود.

وی با بيان اينکه نمايشگاه و موزه تاريخ علوم دانشگاه محقق اردبيلی در حال سپری کردن گام های ابتدايی است افزود: اين مرکز آموزش عالی، ظرفيت های متعدد علمی دارد که می تواند در اين موزه معرفی شود.

 

سرپرست دانشگاه محقق در پایان سخنان خود  مذاکره با موزه علوم و تکنولوژی تهران را خاطر نشان کرد و افزود: در آینده نزدیک نمايشگاه های سيار به همت اين دانشگاه راه اندازی خواهد شد.  

 

AWT IMAGE

موزه تاريخ علوم دانشگاه محقق اردبيلی باهدف نشان دادن تاریخ پرفراز و نشیب علم در ایران و بخصوص اردبیل مبادرت به جمع آوری نزديک به 250 قلم شيئ و سند کرده است.

محمد انوار رئیس موزه تاریخ علوم در گفتگو با خبرنگار ابصارنیوزر يکی ديگر از برنامه های موزه را نشان دادن سير تاريخی تحول علوم مختلف از جمله مورس تا موبايل، انواع يارانه ها و علوم مختلف از جمله فيزيک و شيمی، مکانيک و کشاورزی بیان کرد.

انتهای خبر