کد خبر: 121 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶

در آستانه سفر فعالان فمینیسم به نشست جهانی

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی بیانیه داد

انمایندگان اعزامی به اجلاس سالانه در نیویورک نباید در دام اظهارات فمینیستی غربی ها اسیر شوند و باید بتوانند به خوبی از جایگاه والای زن ایرانی در یک اجلاس بین المللی دفاع نمایند و با معرفی الگوهای ایرانی اسلامی بتوانند تاثیرگذار بر سایر ملل باشند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی بیانیه داد

به گزارش خبرنگار ابصار نیوز، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اردبیل با صدور بیانیه ای از نمایندگان اعزامی به اجلاسیه فمینیسم در سازمان ملل  خواستند تا از شرف و عزت زن مسلمان دفاع کنند.

متن کامل بیانیه:

بیانیه دانشجویان بسیجی خواهردانشگاههای اردبیل در خصوص سفر فعالان فمینیسم به همراه معاون رئیس جمهور به آمریکا برای دفاع از حقوق زن ایرانی مسلمان

مقام معظم رهبری : « روش اسلام و نظام جمهوري اسلامي ايران نسبت به زن محترمانه ، تكريم‌آميز ، مصلحت انديشانه ، عاقلانه و به نفع بشريت است . »

اسلام در مورد بینشی که نسبت به زنان و نقشی که بانوان در جامعه دارند – نقش فردی ،  نقش خانوادگی ، نقش سیاسی ،  نقش اجتماعی- می‏تواند ادعا کند که همه‏ی ملت‏های مدعی باید از او پیروی نمایند . اگر قرار باشد که در این زمینه کشورهای غربی پشت میز محاکمه قرار بگیرند و پاسخ بدهند ، بدون شک آبروی آن‏ها خواهد رفت .

 اسلام میان زن و مرد برابری را از لحاظ ارزش‏های انسانی قبول دارد ولی از لحاظ وظایف اختصاصی ، خیر. اسلام برای زن نقش خاص قائل است که به هیچ وجه کوچک‏تر از نقش مرد نیست. باید توجه نمود که ترکیب جسمانی و روانی زن او را برای تکالیف خاصی آماده کرده است. این تکالیف عبارت است از آن چیزی که زن و مرد از آن مرز از هم جدا شده­اند .

یکی از نهادهای وابسته شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد، کمیسیون مقام زن است که از سال ۱۹۴۶ با هدف برابری جنسیتی و کمک به پیشرفت زنان  تشکیل شده‌است. این کمیسیون هر سال نشستی ۱۰ روزه را در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برگزار می کند .

اجلاس های سالانه این کمیسیون امسال نیز از ۸ مارس (۱۷ اسفندماه) قرار است در نیویورک برگزار شود و طبق روال معمول تعدادی از زنان ایرانی نیز در این  اجلاس شرکت خواهند کرد . اما نکته قابل تامل در رابطه با کمیسیون مقام زن ۲۰۱۵ موضوعی است که برای اجلاس امسال در نظر گرفته شده است « برابری جنسیتی ، توانمندسازی و خشونت علیه زنان » موضوعی است که اعضا در طول ده روز برگزاری این اجلاس در مورد آن به بحث و گفتگو می پردازند.
حال  با اشراف بر اینکه موضوع مطروحه برای اجلاس امسال دقیقا در تضاد با  خواستگاه‌های نظام جمهوری اسلامی و دین مبین اسلام است، سؤالی که بوجود می  آید این است که نمایندگانی که قرار است از طرف جامعه زنان ایرانی در این  اجلاس حضور پیدا کنند ، قرار است چه حرفهایی در این اجلاس بزنند؟ آیا قرار است حقوق واقعی زن را که  برای او مترتب است ابقا کنیم یا اینکه بازهم قرار است در برابر خواسته های  فمینیستی غربی ها از زنان مسلمان سر تسلیم فرو آوریم ؟

امروز باید به دنبال حل مشکلات ازدواج دختران ، اشتغال آنها پس از تحصیل و ... بود. آیا مشکل زن امروز ما این است که نمی تواند برای مردان بخواند؟! یعنی اگر زنی نتواند برای مردان بخواند، حق او ضایع شده و باید برای احیای حقش پا پیش گذاشت ؟ کدام شعار دهنده «برابری جنسیتی» حاضر است برود صدها متر  زیر زمین و به کار در معدن مشغول شود؟ برابری جنسیتی یعنی اینکه زن و مرد  برابر هستند، در حالیکه اینگونه نیست، توان زن و مرد متفاوت است و بسیاری  از مشاغل در توان زنان نیست و وادار کرد زنان به آن کارها یعنی ظلم در حق  زن نه دفاع از حقوق او. این چه حقوقی است که او را محدودتر از قبل می کند  نه آزادتر؟

ما دانشجویان از نمایندگان اعزامی به اجلاس سالانه در نیویورک خواستاریم در دام اظهارات فمینیستی غربی ها اسیر نشوند و به خوبی از جایگاه والای زن ایرانی در یک اجلاس بین المللی دفاع نمایند و با معرفی الگوهای ایرانی اسلامی بتوانند تاثیرگذار بر سایر ملل باشند نه تاثیر پذیر و مرعوب از تفکرات فیمینیسمی و ضد حقوق بشری زن .

امید است که با بهره برداری از دیدگاه های اسلامی و با بیانات امام خمینی (ره) و اجرای تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری بتوانیم در حمایت از مقام والای زن ایرانی گامی موثر برداریم  انشاا... .

والاسلام علیکم