کد خبر: 1223 ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲

مسئول راه اندازی مراکز آموزشی وابسته به دانشگاه محقق اردبيلی:

دانشکده فن آوری های صنعت و معدن خلخال راه اندازی می شود

مسئول راه اندازی مراکز آموزشی وابسته به دانشگاه محقق اردبيلی از راه اندازی دانشکده فن آوری های صنعت و معدن در شهرستان خلخال بر اساس آمايش علمی منطقه خبر داد.

دانشکده فن آوری های صنعت و معدن خلخال راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، داريوش لطيفی مسئول راه اندازی مراکز آموزشی وابسته به دانشگاه محقق اردبيلی از تصویب تأسیس دانشکده با حضور مسئولان محلی و دانشگاه در تیر ماه سال جاری خبرداد و افزود: در حال حاضر دانشگاه پيگير مصوبات نهايی راه اندازی دانشکده در مراجع ذیربط است.

 

مسئول راه اندازی مراکز آموزشی وابسته به دانشگاه با بيان اينکه مراکز آموزشی وابسته به دانشگاه در شمال استان از جمله پارس آباد، مشگين شهر و نمين ايجاد شده است، گفت: با اهتمام سرپرست دانشگاه ايجاد دانشکده فن آوری های صنعت و معدن در شهرستان خلخال نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 لطیفی اظهار داشت: راه اندازی اين دانشکده يک مطالبه عمومی است و به جد از سوی مسئولان استانی پيگيری می شود و دانشگاه محقق اردبيلی نیز علاقه مند به توسعه فضاهای آموزشی متناسب با آمايش علمی هر شهرستان است.

وی بابیان اينکه خلخال و کوثر بر اساس مطالعات انجام شده به عنوان قطب معدن در استان شناخته می شوند، افزود: تصميمات اوليه بر اين است که رشته های مرتبط با معدن از جمله استخراج و اکتشاف در این دانشکده فعال شود.

مسئول راه اندازی مراکز آموزشی وابسته به دانشگاه با تاکيد به اينکه اين دانشکده يک دانشکده تخصصی است،افزود: علاوه بر وزارت علوم، وزارت صنايع و معادن نيز در راه اندازی اين دانشکده حمايت خود را اعلام کرده اند.

 لطیفی در خصوص تدبير دانشگاه برای بازار کار فارغ التحصيلان اين دانشکده نیز اظهار داشت: رشته های انتخابی در دانشکده کاربردی است و می تواند بلافاصله بعد از فارغ التحصيلی فرصت جذب در بازار کار را فراهم سازد.

این مسئول دانشگاهی پيگيری راه اندازی دانشکده فنی و دانشکده کشاورزی در کوثر را خاطر نشان کرد و افزود: در صورتی که زيرساخت ها فراهم شود اين دو دانشکده نیز در اینده نزدیک راه اندازی خواهند شد.

انتهای پیام