کد خبر: 1233 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳

سرپرست دانشگاه محقق اردبيلی در نشست خبری:

مدرک گرایی،بزرگترین آفت جامعه دانشگاهی است/ تولید علم با رویکرد مشتری محور، یک اصل فراموش شده است

سرپرست دانشگاه محقق اردبيلی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت مدرک گرایی را بخصوص در بین خواص بزرگ ترین افت جامعه دانشگاهی کشور دانست و گفت: افزایش رشته های دانشگاهی باید متناسب با بازار کار هر شهر باشد.

مدرک گرایی،بزرگترین آفت جامعه دانشگاهی است/ تولید علم با رویکرد مشتری محور، یک اصل فراموش شده است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، گودرز صادقی سرپرست دانشگاه محقق اردبيلی به همراه معاونينش در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با بيان اينکه توسعه فرهنگی و ايجاد فضای مناسب برای رشد، برادری و اخوت اسلامی در اين دانشگاه مورد تاکيد است گفت: اگر بتوانيم به اين مهم دست يابيم در ساير حوزه ها نيز به رشد مطلوب دست خواهيم يافت.

سرپرست دانشگاه محقق با بيان اينکه مسئولان منتخب،منصوب و مامور نظام جمهوری اسلامی هستند اظهار داشت: مسئولان در مقابل رهبری و ملت مسئول هستند و دولت تدبير و اميد فضايی ايجاد کرد تا مقدمه ای برای انتخاب شعار سال «دولت و ملت، همدلی و همزباني» باشد.
سرپرست دانشگاه به جهش های قابل توجه در عملکرد دانشگاه طی سال های گذشته اشاره کرد و افزود:در حوزه پژوهش، دانشگاه به دنبال نفع علمی و کاربردی جامعه است و اگر حتی 10 برابر توليد علم کنيم اما متناسب با نيازهای کشور نباشد  مطلوب نيست.
صادقی به اعزام همکاران دانشگاهی طی يک سال گذشته به فرصت های مطالعاتی اشاره کرد و افزود: علاوه بر اين برای اولين بار همايش ايرانيان مقيم خارج از کشور در ترکيه از نظر علمی و معنوی با همکاری دفتر رایزن فرهنگی مديريت شد.
سرپرست محقق فعال سازی و استقرار 50 شرکت در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه را از جمله برنامه های کاربردی کردن تحقيقات عنوان کرد و افزود: علی رغم اينکه چندين سال از طرح موضوع پارک علم و فن آوری سپری شده بود ما توانستيم در اقدام قابل توجهی مجوز اصولی پارک را در سال 93 اخذ کنيم تا از ابتدای سال جاری بودجه ای برای آن اختصاص دهند.
صادقی به افزايش 18 درصدی مقالات پژوهشی و چاپ شده در مجلات بین المللی اشاره کرد و گفت: اکنون تاثير اين افزايش در ارتقای رتبه برخی همکاران از استادياری به دانشياری مشاهده شده است.
وی ضرورت ماموريت گرا بودن دانشگاه ها خاطرنشان شد و افزود: اين مهم می تواند در ساماندهی رشته های دانشگاهی و برنامه آموزشی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تاثيرات قابل توجه داشته باشد.
وی در پاسخ به سوال يکی از خبرنگاران در خصوص اظهاراتی مبنی بر برچيده شدن دانشکده مغان نیز گفت: مجموعه مدیریت دانشگاه درصدد است تا دانشکده مغان را به مرکز آموزش عالی ارتقا دهد.
سرپرست دانشگاه محقق ضرورت پيگيری سند ساختمان دانشکده کشاورزی مشگين شهر را یادآور شد و افزود: ما نمی توانيم برای ساختمانی که سند مشخص نداشته و واگذاری آن در شورای برنامه ريزی استان مصوب نشده است هزينه کنيم،فقط کافی است شورای برنامه ريزی اين ساختمان را برای دانشگاه مصوب کند تا ما عمليات ساخت و تجهيز را ادامه دهيم.
رئيس شورای فرهنگی دانشگاه در تشريح اقدامات شاخص دانشگاه طی سال های گذشته تصريح کرد:شکل گيری آکادمی زبان، دفتر توسعه فرهنگی آذربايجان، موزه تاريخ علوم و دفتر حمايت از حقوق بانوان از جمله حوزه های شکل گرفته جديد دانشگاه است.
صادقی به راه اندازی اولين مرکز طب ورزشی استان به همت دانشگاه اشاره کرد و افزود: اين مرکز در مرحله خريد تجهيزات است و در مرکز شهر راه اندازی خواهد شد. 


 مدير کل حوزه رياست دانشگاه به تفاهم نامه های اين دانشگاه با دانشگاه های خارجی اشاره کرد و گفت:  دانشگاه محقق اردبيلی با چند دانشگاه ترکيه و هلند عقد تفاهم نامه دارد که برای معرفی هر چه بيشتر دانشگاه در مجامع علمی، بين المللی موثر خواهد بود.
يوسفيان دارانی از برنامه ريزی برای برگزاری دو کنفرانس بين المللی در آينده نزديک خبر داد و افزود: برای اولين بار برگزاری آزمون MSRT ويژه دانشجويان دکتری فعال شده است.
 در اين جلسه معاون آموزشی و تحصيلات تکميلی دانشگاه نيز با بيان اينکه معاونت آموزشی صرفا به کميت توسعه رشته ها متمرکز نيست، گفت: تمرکز ما علاوه بر توسعه کمی، کيفيت بخشی به تحصيلات تکميلی است و در اين راستا بازار کار فارغ التحصيلان مورد تاکيد است.


مرتضی ابراهيمی معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق با اذعان به جذب 120 دانشجوی دکتری و هزار و 400 دانشجوی کارشناسی ارشد،اظهار داشت: ثبت نام دانشجويان دکتری به صورت الکترونيکی انجام شده و رو به اتمام است و در عين حال ثبت نام دانشجويان کارشناسی ارشد نيز از 14 شهريور ماه آغاز می شود.


عباس فنی اصل معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نيز با اشاره به توسعه کيفی برنامه های فرهنگی اين دانشگاه با اذعان به اينکه سه تشکل بسيج اساتيد، بسيج دانشجويی و پايگاه مقاومت رتبه کشوری و استانی داشته اند، گفت: هزينه نشريات 200 درصد افزايش يافته و ما در نظر داريم تعداد انجمن های علمی را به تمام رشته ها تسری دهيم.
وی به فعال سازی بازارچه فروش توليدات هنری دانشجويان اين دانشگاه از مهر ماه اشاره کرد و افزود: در عين حال کارگاه رباتيک دانشگاه نيز از اول مهر ماه راه اندازی خواهد شد.


نریمانی معاون پژوهشی دانشگاه نيز در اين جلسه به بررسی طرح راه اندازی کارگاه مونتاژ تبلت اشاره کرد و گفت: قرار است با تعيين محل و برنامه ريزی طی ماه های آتی اين کارگاه راه اندازی شود.

انتهای پیام