کد خبر: 1244 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶

با حضور ادبیان سراسر کشور در دانشگاه محقق اردبیلی

دهمین همایش «ترویج زبان و ادب فارسی» پس از 3 روز به کار خود پایان داد

دهمین همایش «ترویج زبان و ادب فارسی» باحضور ادبا و فرهیختگان داخلی و خارجی با بررسی 115 مقاله علمی در دانشگاه محقق اردبیلی به کار خود پایان داد.

دهمین همایش «ترویج زبان و ادب فارسی» پس از 3 روز به کار خود پایان داد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، خدابخش اسداللهی دبیر علمی دهمین همایش بین المللی ترویج زبان و ادب فارسی در مراسم اختتامیه همایش ترویج زبان و ادب فارسی با یادآوری ارسال دو هزار و 11 مقاله به دبیرخانه همایش تصریح کرد: از این تعداد 115 مقاله در طول برگزاری این همایش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هدف همایش، ترویج زبان فارسی در فراتر از مرزهای جغرافیایی کشور است

دبیر علمی دهمین همایش بین المللی ترویج زبان و ادب فارسی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: این همایش  در طول برگزاری خود به مدت 3 روز، 2نشست عمومی و 20 نشست تخصصی برگزار کرد

اسداللهی اظهار داشت: در طول برگزاری 20 تخصصی ،از ظرفیت اساتید دانشگاه، نخبگان و پژوهشگران حوزه زبان و ادبیات فارسی به صورت مفصل استفاده شد.

وی به حضور نمایندگانی از کشورهای بنگلادش، آذربایجان، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان و هندوستان  در این همایش اشاره کرد و افزود: از جمله اهداف این همایش ترویج زبان و ادب فارسی فراتر از مرزهای جغرافیایی کشور است.

چاپ شاهنامه فردوسی با ترجمه اسپانیایی، مهمترین کار انجمن طی سال گذشته است

عبدالرضا مدرس زاده دبیر انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در تشریح عملکرد این انجمن در سال گذشته به نخستین چاپ ترجمه اسپانیایی شاهنامه فردوسی با نظارت مهدی محقق اشاره کرد و افزود: برگزاری 2 نشست تخصصی در بجنورد و دانشگاه ولیعصر رفسنجان از دیگر فعالیت های قابل ذکر انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی در سال گذشته است.

وی رونمایی از یادنامه "اسماعیل رفیعیان" از مفاخر ادبی کشور را از جمله کارهای کم نظیر انجمن در سال گذشته دانست و افزود:معرفی هر چه بیشتر توانمندی‌های ادب و زبان فارسی به دلیل بازگویی فرهنگ و تمدن ایرانی از ضرورت بالایی برخوردار است.

دبیر انجمن ترویج زبان و ادب فارسی از برگزاری همایش بررسی کتاب های درسی در مهر ماه  سال جاری خبر داد و افزود: ما باید تلاش کنیم تا همه دانش آموزان با ره توشه غنی فرهنگ و ادب فارسی به دانشگاه وارد شوند.  

 

مدرس زاده انتخابات هیئت مدیره انجمن در سال آینده را خاطر نشان کرد و از اساتید دانشگاهی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های زبان و ادبیات فارسی خواست تا با رجوع به سایت انجمن نسبت به عضویت یا تمدید عضویت خود اقدام کنند.

سخنرانی آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه دز استان و امام جمعه اردبیل،قرائت پیام وزیر ارشاد به "دهمین همایش ترویج زبان و ادبیات فارسی" توسط ناصر اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،قرائت بیانیه پایانی همایش توسط محمدکاظم کهدوئی از اعضای انجمن و تجلیل از مقام ادبی محمد رضا بایرامی نویسنده صاحب سبک اردبیلی از جمله برنامه های مراسم اختتامیه دهمین همایش ترویج زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه محقق اردبیلی بود.

همایش یازدهم ترویح زبان و ادب فارسی  سال آینده در دانشگاه گیلان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام