پربازدیدترین ها

کد خبر: 1265 ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲

در راستای گسترش علوم کاربردی دانشگاه

رشته های "رياضی مالی و زيستی" در دانشگاه محقق راه اندازی می شوند

رئيس دانشکده علوم رياضی دانشگاه محقق اردبيلی از راه اندازی رشته های رياضی مرتبط با صنعت در دانشگاه خبر داد و گفت: دو رشته رياضی مرتبط با صنعت شامل رياضی مالی و زيستی با هدف کاربردی کردن علوم در دانشکده بزودی راه اندازی خواهد شد.

 رشته های "رياضی مالی و زيستی" در دانشگاه محقق راه اندازی می شوند

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، داريوش لطيفی رئيس دانشکده علوم رياضی دانشگاه محقق اردبيلی با بيان اينکه دانشکده رياضی اين دانشگاه از دانشکده های پيشرو در توسعه رشته های تحصيلات تکميلی است،اظهار داشت: در نظر داريم دو رشته رياضی مرتبط با صنعت شامل رياضی مالی و زيستی را در دانشکده راه اندازی کنيم.

رئيس دانشکده علوم رياضی دانشگاه محقق اردبيلی توسعه رشته های دانشگاهی متناسب با نياز بازار کار و جامعه را خاطر نشان کرد و افزود: دانشکده رياضی، توسعه رشته های تحصيلات تکميلی خود را با توجه به اين سياست تداوم خواهد بخشيد.

 

لطیفی با بیان اینکه نزدیک به هزار دانشجو در اين دانشکده اشتغال به تحصيل  داشته و  70 نفر در سالتحصيلی گذشته فارغ التحصيل شده اند گفت: دانشکده ریاضی در سال تحصيلی جاری 15 دانشجوی دکتری پذيرش خواهد کرد.

 

وی به تسهیلات اعطایی به دانشجویان مقطع دکتری اشاره کرد و گفت: تسهيلاتی از جمله دريافت حق التدريس برای برگزاری کلاس های حل تمرين، کار دانشجويی، برگزاری کلاس های المپياد و مشارکت در پروژه های تحقيقاتی  برای این دسته از دانشجویان پيش بينی شده است.

 

عضو هيات علمی دانشگاه محقق اردبیلی با بيان اينکه اين دانشکده نيازمند افزايش فضای فيزيکی است، تصریح کرد: با توجه به استقرار اساتيد دانشگاه در اتاق های کوچک افزايش فضای فيزيکی می تواند در بهبود کيفی پروژه های تحقيقاتی موثر باشد.

 

 دانشکده ریاضی دانشگاه محقق اردبیلی در رشته های آناليز، هندسه، جبر، آناليز عددی و آمار در مقطع دکتری، رشته های محاسبات نرم، آناليز، جبر، هندسه، آمار و آناليز عددی در کارشناسی ارشد و رشته های آمار، رياضی و علوم کامپيوتر در کارشناسی دانشجو دارد.

انتهای خبر/