کد خبر: 1288 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵

دانشگاه محقق اردبيلی با پروتکل مولانا، به دانشگاه های ترکیه وصل شد

رئيس گروه همکاري­های علمی و بين­ المللی دانشگاه محقق اردبيلی از امضای تفاهم­نامه همکاری و پروتکل مولانا بين دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه قفقاز قارص ترکیه خبر داد.

دانشگاه محقق اردبيلی با پروتکل مولانا، به دانشگاه های ترکیه وصل شد

رضا عبدی رئیس گروه همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه محقق اردبیلی در گفتگو با خبرنگار ابصارنیوز گفت: اين تفاهم‌نامه در برخی زمينه ­های علمی مانند اجرای پروژه ­های پژوهشی مشترک، تشريک مساعی در برگزاری سمينارها و کنگره­ های علمی، تبادل اسناد و مواد علمی و پژوهشی، ايجاد ارتباطات ويدئوکنفرانس و همچنين در حوزه آموزش از راه دور به امضاء رسید.

رئیس گروه همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه محقق اردبیلی همچنين از تبادل استاد و دانشجو بین دو دانشگاه خبرداد و افزود: اين دو دانشگاه با پيوستن به پروتکل تبادل استاد و دانشجوی مولانا که به امضای رؤسای دانشگاه های مذکور  گودرز صادقی و اوزجان رسيده است، زمينه را برای عملياتی کردن تبادل دانشجو و استاد بين دو دانشگاه تسهيل کرده ­است.

 عبدی تصريح کرد: پروتکل مولانا مشابه پروتکل اراسموس اتحاديه اروپا و در حوزه اتحاديه دانشگاه­های قفقاز مي­باشد، که فرآيند تبادل استاد و دانشجو را در يک چارچوب معين راهبری می کند.

دانشگاه محقق اردبیلی اوایل مرداد ماه با پیوستن به اتحادیه دانشگاههای قفقاز در زمره 100 دانشگاه این اتحادیه قرار گرفت.

انتهای پیام/