پربازدیدترین ها

کد خبر: 1339 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵

دبیر مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی اردبیل:

آگاه‌سازی و مطالبه‌گری، وظیفه جنبش دانشجویی است/دفاع از حق مردم کار هر کسی نیست

دبیر مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی اردبیل گفت: تاریخچه جنبش دانشجویی و حرکت‌های مطالبه‌گرایانه از مسئولان در اردبیل رو به پیشرفت بوده و هیچ وقت این قشر دچار رکود نشده است.

آگاه‌سازی و مطالبه‌گری، وظیفه جنبش دانشجویی است/دفاع از حق مردم کار هر کسی نیست

حامدحسنلی دبیر مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی اردبیل در گفتگو با خبرنگار ابصارنیوز با بیان اینکه آگاه‌سازی و مطالبه‌گری از نقاط قوت جنبش دانشجویی است گفت:تاریخچه جنبش دانشجویی و حرکت‌های مطالبه‌گرایانه از مسئولان در اردبیل رو به پیشرفت بوده و هیچ وقت این قشر دچار رکود نشده است.

دبیر مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی اردبیل تصریح کرد:با وجود افزایش برخی فشار‌ها به این قشر برای خاموش بودن اجباری به خصوص در زمان‌های حساس و سرنوشت‌ساز برای ملت مانند انتخابات و تصمیم‌گیری‌هایی که در آینده کشور و ملت تأثیر‌گذار است، جنبش نه تنها در آگاهی‌بخشی به عموم جامعه و ایجاد یک گفتمان مطالبه‌گرایانه در جامعه افت نکرده بلکه به اوج خود رسیده است.

حسنلی با اشاره به زمان باقی مانده تا انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه شبکه دانشجویان اردبیل نه تنها منسجم‌تر شده بلکه شهرستان‌ها و در اصل کل استان اردبیل را هم شامل شده است.

تمام تلاش دانشجویان تبیین شاخص‌های نماینده مجلس ایده‌آل، مردمی و اسلامی است.

دبیر مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی اردبیل با بیان اینکه ما به هیچ عنوان وارد جریانات حزبی نشدیم و نخواهیم شد گفت: یکی از شاخص‌هایی که نماینده یک مردم حسینی و ولایتمدار اردبیل باید داشته باشد «عرضه» است، عرضه در گفتن برنامه‌ها و ایجاد یک گفتمان جهت رفع مطالبات مردمی و همچنین عرضه در عمل و انجام گفته‌هایش و به عمل تبدیل کردن برنامه‌هایش است.

عزل و نصب های تحمیلی "عُرضه "نیست

حسنلی افزود: استان اردبیل ظرفیت‌های فراوانی دارد که متأسفانه به جهت استفاده از این ظرفیت‌ها زیاد کار نشده برخی مطالبات مردمی را فقط در برگزاری کنسرت‌های موسیقی می‌دانند و تصور می‌کنند عرضه یعنی حرف یک نفر در عزل و نصب‌ها برو داشته باشد.

وی "عُرضه" را  در تقسیم‌بندی امتیازات کشوری برای مردم (نه نور چشمی‌ها) استان و شهر خواند و تصریح کرد: قول گرفتن از دولت و رئیس مجلس برای اردبیل کافی نیست، آن نماینده‌ای که این قول‌ها را می‌گیرد باید بتواند عملی شدن آنها را هم تضمین کند.

دبیر مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی اردبیل  خاطر نشان کرد: این اواخر شاید نمایندگان با جنب و جوش فراوانی کار کنند، طرح افتتاح کنند و به مردم قول دهند و در جهت رفع موانع صنعتی و کشاورزی تلاش کنند که البته این فقط در حیطه رسانه‌ای شدن است به گونه‌ای که بعضاً مردم آرزو می‌کنند که ای کاش همیشه شش ماه بعد انتخابات مجلس بود.

حسنلی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های مجمع در سال جدید اشاره کرد و گفت: مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان اردبیل با حرکت‌های منسجم به جهت مطالبه‌گری از نمایندگان فعلی و همچنین اشخاصی که خود را کاندیدا می‌کنند سال تحصیلی جدید دانشگاه‌های استان را شروع می‌کند.

انتهای پیام/