کد خبر: 1410 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور:

دین پژوهان، جهادگران فرهنگی در دانشگاهها هستند

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور، دین پژوهان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان را سربازان اسلام معرفی و گفت: وظیفه اصلی دین پژوهان جهاد فرهنگی در دانشگاهها است.

دین پژوهان، جهادگران فرهنگی در دانشگاهها هستند

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، حجت الاسلام روح اله حریزاوی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور در جمع دین پژوهان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز اردبیل با تاکید بر مساله جهاد فرهنگی، گفت: در بحث تربیت، مربی باید بر سه فرآیند اصلی تعلم، تزکیه و تبلیغ، نظارت، هدایت و حمایت داشته باشد.

وی همه دین پژوهان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان را سربازان اسلام معرفی و تصریح کرد: حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز اردبیل در مقایسه با سایر استان های دیگر پیشگام است.

حریزاوی با بیان اینکه ما دارای 40 علم اسلامی هستیم و تنها هشت مورد از این علوم در این حوزه بررسی می شود، تاکید کرد: با این وجود نمی توانیم در حوزه علوم اسلامی متخصص باشیم، ولی می‌توانیم نظام اندیشه اسلامی را بدست آوریم.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور با بیان اینکه همه دین پژوهان حوزه باید جهادگر فرهنگی باشند، افزود: اسلام دارای نظام معرفتی است و همچنین هر تمدنی مبتنی بر مبانی، اصول، اهداف و نتایج است.

وی با اشاره به دغدغه علم دینی، گفت: از رونسانس تا به امروز غرب تلاش می کند علم و دین را باهم در تعارض قرار دهد و موفق نشده است.

اخلاق اسلامی اخلاق الهی است

حریزاوی با بیان اینکه اخلاق اسلامی، اخلاق الهی است، بر رعایت اخلاق اسلامی در جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: آرمان حرکت حوزه به سمت علم دینی است و حرکت در این مسیر تحقق دانشگاه اسلامی را در پی دارد.

انتهای پیام/


نظرات بازدیدکنندگان

سعید آخربین
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲

سلام آقای جدی عالی بود !