کد خبر: 1416 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی:

اسلام انفکاکی، بدتر از اسلام التقاطی است

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی بسیج دانشجویی را نمایتده اسلام راستین خواند و گفت: اسلام راستین به همه ابعاد زندگی دنیوی و اخروی انسان توجه می کند.

اسلام انفکاکی، بدتر از اسلام التقاطی است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، گودرز صادقی سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان بسیجی  به بیان مشکلات جامعه ایران در دوران پیش از انقلاب و پس از آن پرداخت و گفت: زمانی مشکل ما اسلام التقاطی بود  که سردمداران ان مجاهدین بودند که از نمونه های بارز آن می توان به ایجاد اردوگاه اشرف و مزدوری برای بیگانگان اشاره کرد.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه اسلام انفکاکی بدتر از اسلام التقاطی است گفت: آنچه امروز روح جوانان ما را تهدید می کند اسلام انفکاکی است،یک جنبه از دین که در ان ناسازگاری با اسلام بعنوان یک اصل مطرح است.

صادقی از  داعش بعنوان نمونه بارز اسلام انفکاکی نام برد و تصریح کرد این گروه تنها ترویج خشونت و جنگ در جهان اسلام را در ذهن خود می پروراند.

وی با بیان اینکه پیامبر رحمت(ص) حتی تاب تحمل گریه کودکی را هم نداشت و بالتبع امامان که جانشینان به حق حضرت رسول  بودند نیز دارای چنین خصوصیاتی هستندگفت:  عده ای همانند منافقین هستند که تنها  آیات رحمانی الهی رامی توانند بخوانند و تنها به مهربانی های حضرت رسول توجه می کنند.

استاد دانشگاه محقق اردبیلی اسلام لیبرالیسم را جزو این طبقه خواند و گفت: طبعاً مراجع چنین اسلامی نیز لندن نشین هستند.

 

بسیج دانشجویی نمایتده اسلام راستین است.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی، بسیج دانشجویی را نماینده اسلام راستین خواند و گفت: اسلام واقعی اسلامی است که به همه ابعاد زندگی دنیوی و اخروی انسان توجه می کند.

صادقی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر با اهمیت ترین بخش اسلام راستین است از دانشجویان بسیجی خواست به این مهم توجه بیشتری در دانشگاه دانشته باشند.

وی عصر کنونی را عصر ارتباطات و اطلاعات خواند و گفت: در زمان انقلاب تعدادی معدود کتاب وجود داشت و فرصت استفاده از مراجع نیز مهیا نبود اما الان در عصراطلاعات همه چیز  به راحتی در دسترس است و به همین خاطر نسل جوان بهتر می توانند نقاط مثبت و منفی همدیگر را تشخیص داده و گوش زد کند.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان اهمیت مسئولینت پذیری پرداخت و گفت: انسانها نباید از قبول مسئولیت ترسی به خود راه بدهند بلکه باید با مواظبت و سرکوب سلایق خود به خاطر مصلحت ها  تنها به فکر انجام درست وظایف محوله باشند.

صادقی درپایان سخنان خود بسیج را ایثار داوطلبانه عنوان کرد و گفت: بسیجی بودن افتخار است و این افتخار یک ارزش افزوده برای همه چیز به دنبال دارد بطوریکه باعث افتخار انسانها حتی در بحث و درس، محیط دانشگاه ،خانواده و محله می شود.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی از مسئول بسیج دانشجویی خواست در طول تصدی مسئولیت خود با حداقل فشار و حفظ تعادل کارها را پیش ببرد تا موجب پشیمانی در اینده نشود.

عباس فنی اصل معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی بسیج را قشر فعال و بسیجیان را دلسوزترین و مصم ترین افراد در دفاع از آرمان های نظام و انقلاب خواند و گفت: خانواده های شهدا الگوی نسل جوان کنونی هستند.

وی با بیان اینکه نسل جوان دانشگاهی باید غیورتربن و شجاع ترین مردان روزگار  باشند از آنها خواست تا شهدای دانشجو را بعنوان الگو و سرمشق خود در تمام مراحل زندگی قرار دهند.

فنی اصل در پایان سخنان خود از دانشجویان بسیجی خواست همواره در وسط میدان باشند تا ارزش های نظام اسلامی که حاصل خون شهدای گرانقدر اسست همیشه زنده بماند.

بسیج  شجره طیبه ای است که امام راحل آن را به یادگار گذاشت.

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل با یادآوری ریشه های بسیج از پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی (ع) بعنوان اولین بسیجیان عالم نام برد و گفت: بسیج ریشه در قرآن و احادیث پیامبر و ائمه اطهار دارد.

اسدی در ادامه به ماموریت های بسیج  دانشجویی اشاره کرد و گفت: پیگیری مطالبات رهبری و جامعه عمل پوشاندن به اهداف تعیین شده نظام توسط ایشان، تربیت نیروهای همطراز انقلاب بطوریکه افراد موفق در بسیج بتوانند در اداره امور کشور نقش بسزایی داشته باشند، نقش آفرینی در چالش های اساسی نظام و سازماندهی و شبکه سازی نیروها با توجه به ساختار سازمانی از جمله این مأموریت ها است.

وی بسیج دانشجویی در دانشگاهها را بر خلاف سایر تشکلها دارای نظم و انسجام بسیار بالایی ارزیابی کرد و گفت: بسیج دانشجویی برنامه های مدونی دارد که پس از ابلاغ توسط سازمان بسیج مستضعفین و بسیج دانشجویی کشور به سرپنجه ها در دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه ها برای اجرایی شدن انتقال می یابد.

اسدی اصلی ترین ماموریت بسیج را جذب حداکثری دانشجویان توام با سلایق مختلف یاد کرد و افزود: در این مورد حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور با عملکرد فوق تصور توانست با جذب بیش از دو برابر سهمیه اختصاصی یکی از جلوه های تلاش گروهی و روحیه  ایثار و مقاومت را به نمایش بگذارد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان اردبیل از دانشجویان به تعبیر مقام معظم رهبری بعنوان افسران جنگ نرم یاد کرد و گفت: دانشجویان بسیجی با بصیرتی عمارگونه و استقامتی مالک اشتروار می توانند از تنگه احد این جنگ به بهترین نحو محافظت کند.

وی با بیان اینکه ماموریت ها در بسیج دانشجویی بر خلاف سایر حوزه های بسیج از تنوع بیشتر و در عین حال فرصت کمتری برخوردار است گفت: مسئولین ما باید بتوانند در مدت اندک بیشترین بهره وری را از خود به یادگار بگذارند.

انتهای پیام/