کد خبر: 1422 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶

به همت معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه و موزه تاريخ علوم اردبيل،

یازدهمين نمايشگاه سيار موزه علوم و فناوری ايران در دانشگاه محقق اردبيلی برگزار می شود

معرفی دستاوردهای دانشمندان ايرانی و فناوری های بومی و نيز علوم نوين، آشنايی مخاطبين با ميراث علمی کشور، فراهم کردن فضای مناسب جهت ديدن و تجربه کردن علوم و ارتقای فرهنگ و ايجاد بينش صحيح در نسل جديد از جمله اهداف برگزاری نمايشگاه سيار علوم و فناوری است.

یازدهمين نمايشگاه سيار موزه علوم و فناوری ايران در دانشگاه محقق اردبيلی برگزار می شود

محمد نریمانی قائم مقام رئيس دانشگاه محقق اردبيلی در گفتگو با خبرنگار ابصارنیوز، ترويج علم و اشاعه آن، معرفی دستاوردهای دانشمندان ايرانی و فناوری های بومی و نيز علوم نوين آشنايی مخاطبين با ميراث علمی کشور، فراهم کردن فضای مناسب جهت ديدن و تجربه کردن علوم و ارتقای فرهنگ و ايجاد بينش صحيح در نسل جديد را از جمله اهداف برگزاری نمايشگاه سيار علوم و فناوری  عنوان کرد و گفت: اين نمايشگاه برای ارتقای علمی دانشجويان، دانش آموزان، معلمان، خانواده ها بوده و بازديدها به صورت گروهی و يا انفرادی در سه نوبت صبح و سه نوبت عصر انجام خواهد گرفت.

نریمانی در ادامه سخنان خود به سابقه برگزاری این نمایشگاه در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: پيش از اين نيز ده نمايشگاه در شهرهای همدان، اراک، بابل، قزوين، اهواز، بندرعباس، محلات، آمل، زنجان و سنندج برگزار شده است و يازدهمين نمايشگاه با علاقمندی و مشارکت و سرمايه گذاری دانشگاه محقق اردبيلی انجام خواهد گرفت.

  معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه  محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: اين نمايشگاه در نوع خود نمايشگاه کم نظيری است که برای اولين بار در استان اردبيل و منطقه شمالغرب کشور انجام می شود.

  وی به نحوه برگزاری نمایشگاه اشاره کرد و افزود:در نمايشگاه سیار موزه علوم و فناوری  که جنبه آموزشی دارد، سعی شده  است تا تمامی آثار به نمايش درآمده در آن به شکل تعاملی و ملموس باشد،

قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در نمایشگاه سیار موزه علوم و فناوری از تصاوير و فيلم های آموزشی جهت معرفی آثار و خود نمايشگاه استفاده خواهد شد گفت: بازديد از این نمايشگاه به شکل تورهای هدايت شده و با توضيح کارشناسان و راهنمايان موزه انجام خواهد گرفت.

وی تصريح کرد: گروهی از دانشجويان مستعد دانشگاه محقق اردبيلی نيز به صورت هميار نمايشگاه، هدايت و راهنمايی نمايشگاه را بر عهده خواهند داشت.

قائم مقام رئيس دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه سخنان خود به برنامه های جنبی نمایشگاه نیز اشاره کرد و افزود:جُنگ علمی فيزيک و شيمی نيز در سالن آمفی تئاتر  دانشگاه برای بازديدکنندگان برنامه های علمی و آموزنده ارائه خواهد کرد.

نریمانی به تعداد آثار به نمایش درآمده در یازدهمین نمایشگاه سیار موزه علوم و فناوری  نیزاشاره کرد و افزود: در اين نمايشگاه حدود 30 تا 40 اثر در زمينه علوم قديم و نوين توسط موزه علوم و فناوری از تهران منتقل شده است.

 يازدهمين نمايشگاه سيار موزه علوم و فناوری ايران از تاريخ 18 الی 23 مهرماه سالجاری در دانشگاه محقق اردبيلی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/