کد خبر: 1434 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی

دانشگاهی که با تاریخ گذشته و جغرافیای آینده همراه نباشد، تنها یک کتاب است

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت:دانشگاهی که مرتبط با جامعه، جهان امروز و سایر مراکز علمی و پژوهشی و تاریخ گذشته و جغرافیای آینده نباشد، دانشگاه نیست؛ بلکه یک کتاب است.

دانشگاهی که با تاریخ گذشته و جغرافیای آینده همراه نباشد، تنها یک کتاب است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، پیش از ظهر امروز گودرز صادقی سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه موزه سیار علوم و فناوری در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی گفت:

 تلاش می کنیم فعالیت های همه جانبه ای در زمینه های مختلف داشته باشیم، گفت: دانشگاه محقق اردبیلی به خودش می بالد که با سایر مراکز علمی ایران و جهان در ارتباط است و تبلور فعالیت های دینی و فرهنگی در همه عرصه هاست.

وی افزود: دانشگاهی که مرتبط با جامعه، جهان امروز و سایر مراکز علمی و پژوهشی و تاریخ گذشته و جغرافیای آینده نباشد، دانشگاه نیست؛ بلکه یک کتاب است، که فقط افرادی را تربیت خواهد کرد که در حد معضلات آینده باز می مانند.

صادقی حضور در این نمایشگاه و دعوت از موزه علوم فناوری ج.ا.ایران را بخشی از رسالت دانشگاه دانست و تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه یک حرکت بدیع است تا جوانان ما با تاریخ گذشته و فعالیت های علمی آشنا شوند.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی ایرانیان را سرآمد دنیا در علوم پایه و علوم مهندسی دانست و خاطرنشان کرد: مشاهده تجهیزات و دستگاه های گذشته در این نمایشگاه که در دوره های اسلامی ساخته شده است، مایه غرور است که بدانیم ایرانیان و بالاخص مسلمانان بصورت خاص چه نقشی در پیشرفت علوم داشته اند.

انتهای پیام/