کد خبر: 1503 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱

اولین سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه محقق برگزار شد

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق گفت: سربلندی جمهوری اسلامی ايران در صحنه‌های داخلی و بين‌المللی مرهون خون شهدا است و کسانی که می‌خواهند راه شهدا را ادامه دهند بايد همه اعمال و گفتارشان مثل شهدا باشد.

 اولین سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه محقق برگزار شد

به گزارش ابصارنیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، شب گذشته اولين سالگرد تدفين شهدای گمنام دانشگاه محقق اردبيلی با حضور گسترده دانشگاهيان و عموم مردم و با سخنرانی حجت الاسلام سیف اله مدبر مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق، روایتگری حسين ابوالقاسم زاده فرمانده گردان بقيه الله لشکر 31 عاشورا و مداحی مرتضی طاهری در مسجد اين دانشگاه برگزار شد.

AWT IMAGE

حجت الاسلام مدبر سرپرست دفتر نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبيلی در اين مراسم ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهدای کربلا و هشت سال دفاع مقدس، بويژه شهدای گمنام دانشگاه، شهادت را از برترين واژه های فرهنگ اسلامی و از مقدّس ترين مفاهيم معارف الهی دانست و گفت: شهادت اوج کمال انسان است، آنگاه که انسان تمام هستی خود را يکجا نثار معبود می کند و قطره وجودش به دريای بيکران هستی مطلق می پيوندد.

وی افزود: ارزش و منزلت شهدا در نزد خداوند بی‌بديل و خاص است، از اين رو بايد بدانيم سر مزار چه کسانی می رويم و چه وظايفی در نزد اين بزرگواران داريم.

AWT IMAGE

مدبر سربلندی جمهوری اسلامی ايران را در صحنه‌های داخلی و بين‌المللی مرهون خون شهدا دانست و تصريح کرد: کسانی که می‌خواهند راه شهدا را ادامه دهند بايد همه اعمال و گفتارشان مثل شهدا باشد.

سرپرست نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تاکيد کرد: شهدا حق بزرگی برگردن ما دارند و ما بايد وظايف خود را در قبال شهدا، جانبازان و خانواده‌های معظم آنها به درستی انجام دهيم، تا آنها از ما راضی باشند.

وی با بيان اينکه جمهوری اسلامی ايران توانسته است در اکثر نقاط دنيا پايگاه های مردمی ايجادکند، خاطرنشان کرد: در بحث مذاکرات هسته ای محکم هستيم و اجازه نمی دهيم دشمن در ساير امور ملت آگاه ايران دخالت کند.

مدبر با اشاره به شخصيت و مقام برجسته معنوی جانبازان، سردار دستاری را نمونه بارز ايثار و فداکاری معرفی کرد و گفت: اين جانباز سرافراز همه وجود خود را در راه اسلام و ميهن اسلامی ايران فدا کرده است.

AWT IMAGE

در ادامه حسين ابوالقاسم زاده فرمانده گردان بقيه الله لشکر 31 عاشورا نيز با بيان اينکه در زمان دفاع مقدس با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و دين محوری و دين مداری با رهبری متفاوت امام خمينی(ره) به ميدان آمديم، گفت: در دوران دفاع مقدس با کشوری جنگيديم که يکی از پايگاه های مهم استکبار در منطقه بود.

وی با بيان اينکه در آن زمان قدرت دين باوری مردم بلحاظ گسترده بودن تبليغات رو به فراموشی بود، تاکيد کرد: دشمن در زمان جنگ، امروز ايران را ديده بود و سعی در خاموش کردن انقلاب داشت.

AWT IMAGE

همرزم شهيد حميد و مهدی باکری با اشاره به امداد غيبی الهی در واقعه طبس، افزود: پروردگار با قدرت عظيم خود دشمن را از خاک جمهوری اسلامی ايران بيرون راند و قدرت عظيم خود را به جهانيان نشان داد.

ابوالقاسم زاده تصريح کرد: شهدای گمنام بزرگ مردانی هستند که رهبرشان را با تمام وجود باور داشتند و جان هايشان را کف دست گرفتند و تقديم نظام و رهبری کردند.

فرمانده گردان بقيه الله لشکر 31 عاشورا خاطرنشان کرد: وقتی جوانان کشور باور کردند که مرگ در اين دنيا سرآغاز زندگی جاودان است و رهبری خود را باور کردند، به ميدان آمدند و با رشادت و سلحشوری در راه اسلام و نظام جنگيدند.

گفتنی است قرائت زيارت عاشورا، مداحی، سينه زنی و سفره احسان از ديگر برنامه های اين مراسم معنوی بود.

AWT IMAGE

انتهای پیام/