کد خبر: 1518 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷

با حضور سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی در ایتالیا

دانشگاه محقق اردبيلی با دانشگاه ساپينزای رم سند همکاری امضا کرد

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت:تعامل با دانشگاه رم در راستای تفاهم­ نامه امضا شده بين وزارت علوم، تحقيقات و فناوری جمهوری اسلامی ايران و وزرات علوم ايتاليا انجام می گيرد و تفاهم نامه فوق به تسهيل اين تعامل کمک خواهد کرد.

 دانشگاه محقق اردبيلی با دانشگاه ساپينزای رم سند همکاری امضا کرد

به گزارش ابصارنیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی،گودرز صادقی سرپرست دانشگاه محقق اردبيلی و رئيس گروه همکاری های علمی و بين المللی دانشگاه با حضور در ایتالیا با مسئولين دانشگاه ساپينزا در شهر رم ديدار کردند.

وی ضمن ابراز خرسندی از فرصت به وجود آمده برای تعامل بيشتر با دانشگاه ساپينزای رم، دانشگاه محقق اردبيلی و مزيت های نسبی آن را به صورت مختصر معرفی کرد و زمينه ­های بالقوۀ همکاری با دانشگاه رم را برشمرد.

صادقی تصريح کرد:ما درصدد تنوع بخشی به روابط بين الملل دانشگاه هستيم و ترجيح می دهيم همکاران ما فرصت های مطالعاتی خود را بيشتر در اروپا بگذرانند، تا در آمريکا.

معاون بين الملل دانشگاه ساپينزای رم نيز که به همراه مسئولين دپارتمان ­ها، دانشکده ­ها و کارشناسان روابط بين­ الملل در اين جلسه حضور داشت، به عملياتی­ کردن حوزه ­های همکاری بين دو دانشگاه تاکيد کرد.

گفتنی است در اين ديدار که به همت حوزه رياست دانشگاه محقق اردبيلی و اداره تشريفات دانشگاه رم در حاشيه سفر نمايندگان دانشگاه به نشست اتحاديۀ بين ­المللی دانشگاه ­ها در ايتاليا ترتيب داده شده بود، دو طرف از همکاری متقابل استقبال کردند.

خاطر نشان می ­شود دانشگاه ساپينزای رم با حدود 140 هزار دانشجو بزرگترين دانشگاه اروپا و قديمی‌ترين دانشگاه شهر رم است که در سال ۱۳۰۳ ميلادی تأسيس شده ‌است.

اين دانشگاه طبق اعلام مرکز رتبه بندی دانشگاه ‌های جهان در رتبه 152 جهان و در بالاترين رتبه در ايتاليا قرار دارد و اولين رتبه در ميان دانشگاه های اروپای جنوبی و در ميان بالای ۳ درصد از دانشگاه های جهان قرار می­ گيرد. همچنين بسياری از برندگان جايزه نوبل، رئيس پارلمان اروپا، سران چندين کشور و دانشمندان و فضانوردان از جمله فارغ التحصيلان اين دانشگاه می ­باشند.

 ساپينزا به ايتاليايی به معنای حکمت يا فرزانگی است.

انتهای پیام/