کد خبر: 1572 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳

سرپرست پارک علم و فناوری اردبیل:

شبکه عظیم آزمایشگاهی در اردبیل راه اندازی می شود

سرپرست پارک علم و فناوری اردبیل از راه اندازی شبکه عظیم آزمایشگاهی برای شرکت های دانش بنیان در اردبیل خبرداد و گفت: قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان نیز ظرفیتی قانونی برای انجام این کار است.

شبکه عظیم آزمایشگاهی در اردبیل راه اندازی می شود

 عبدالقیوم قلی‌پوری سرپرست پارک علم و فناوری استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار ابصار نیوز، در خصوص فعالیت شرکت های دانش بنیان، گفت: مجامع دانشگاهی باید از مرحله تئوری به عمل بیایند و امروز همگان باید ایده های دانشگاهی را به ثروت تبدیل کنیم.

سرپرست پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه حمایت از شرکت های دانش بنیان در قالب مرکز رشد و پارک های علم و فناوری انجام می شود، گفت: قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان نیز ظرفیتی قانونی برای انجام این کار است.

قلی‌پوری با بیان اینکه منابع مالی نیز توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تامین می شود، تصریح کرد: مراکز رشد اردبیل یکی از مرکز رشد به‌روز کشوری هستند و ایده ها در این مراکز تدوین می شوند و برای کار مراکز رشد دانشگاه های محقق اردبیلی، آزاد اسلامی اردبیل و جهاددانشگاهی راه اندازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: پارک علم و فناوری نقش مدیریت دانش را بر عهده دارد و خدمات بازار کار را انجام می دهد.

سرپرست پارک علم و فناوری استان از راه اندازی شبکه عظیم آزمایشگاهی در استان اردبیل در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این کار به برندسازی و خدمات فنی و آزمایشگاهی نیز کمک می کند.

قلی‌پوری با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان بمنظور هم افزایی علم و ثروت و تجاری سازی نتایج تحقیقات و پژوهش ها با ارزش افزوده بالا تاسیس می شوند، تاکید کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی نیز بمنظور کمک به تجاری سازی، نوآوری اختراعات از طریق ارائه کمک و تسهیلات قرض الحسنه و تسهیلات بدون اخذ هرگونه تضمین راه اندازی شده است.

وی افزود: خدمات صندوق به شرکت های دانش بنیان در قالب کمک بلاعوض، تسهیلات وام، تخفیفات، مشارکت و سایر خدمات ارائه می شود.

انتهای پیام/