کد خبر: 1594 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷

مدیر هماهنگی اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز:

6 دانشگاه ایران در اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز،پذیرفته شدند

مدیر هماهنگی اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز با بیان اینکه اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز به منظور افزایش همکاری های علمی در منطقه ایجاد شده است، گفت: 6 دانشگاه ایرانی بعنوان اعضای جدید این اتحادیه در نشست قبرس معرفی خواهند شد.

6 دانشگاه ایران در اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز،پذیرفته شدند

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز،  قدیر گلکاریان مدیر هماهنگی اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز پیش از ظهر امروز در نشست امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه ایران با اتحادیه دانشگاههای قفقاز در دانشگاه محقق اردبیلی از عضویت دانشگاههای جامع علمی کاربردی کشور،دانشگاه علامه طباطبایی تهران، دانشگاه الزهرا(س)تهران، دانشگاه محقق اردبیلی در اتحادیه دانشگاههای قفقاز خبر داد و گفت: در این نشست دانشگاه های علوم پزشکی اردبیل  و آزاد اسلامی اردبیل نیز قرار داد همکاری امضا کردند

گلکاریان در ادامه سخنان خود به سابقه تشکیل اتحادیه دانشگاههای قفقاز اشاره کرد و گفت: اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز در حدود 7 سال پیش و با شرکت 7 دانشگاه از کشورهای مختلف منطقه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در مدت 7 سال گذشته هر سال کنگره‌های سالانه اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز در مناطق مختلف برگزار شده است گفت: در جریان برگزاری این کنگره‌ها، دانشگاه‌های جدیدی که تمایل به عضویت در این اتحادیه را دارند درخواست خود را ارائه می‌دهند.

مدیر هماهنگی اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز کارگروه‌های علوم انسانی، فنی مهندسی و بهداشت  را مهمترین حوزه های فعالیت این اتحادیه عنوان کرد و گفت: با تصویب هیآت رئیسه اتحادیه دانشگاههای قفقاز و  با عضویت 6 دانشگاه ایرانی شامل محقق اردبیلی، علوم پزشکی اردبیل،  آزاد اسلامی واحد اردبیل، الزهرا، علامه طباطبایی و جامعه علمی کاردبری، تعداد دانشگاه‌های عضو این اتحادیه  به 100 دانشگاه رسیده است.

گلکاریان تشکیل کتابخانه عمومی انلاین،تصویب طرح تهیه نشریات دانشگاهی بر اساس کد ISI  و پروژه های افتصادی را از جمله برنامه های موفق اتحادیه در نشست تبریز عنوان کرد.

وی  با اشاره به همه گیر بودن بیماری هپاتیت در کشور های منطقه قفقاز گفت: کشورهای حوزه  قفقاز از لحاظ ابتلا  به بیماری هپاتیت در دنیا به منطقه سیاه مشهور شده است که در این راستا با همکاری همه دانشگاههای حوزه قفقاز  در حال درمان مردم این منطقه هستیم.

وی از پروژه مولانا بعنوان تفاهم همکاری در راستای یکسان سازی و بومی سازی علوم نام برد و گفت:پروتکل مولانا در حقیقت در قواره پروژه های بین المللی فارابی و اراسموس پیروی می کند با این تفاوت که محتوای دروس  کمی متفاوت تز از حوزه اراسموس است و آن هم به خاطر قرابت وئ نزدیکی کشورهای ایران،آذربایجان و ترکیه است.

مدیر هماهنگی اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز ضمن قدردانی از فعالیت های رمضان کوکماز در تاسیس و راه اندازی اتحادیه دانشگاههای قفقا اظهار داشت با اجرای این طرح تحصیل دانشجو در دانشگاههای عضو اتحادیه از لحاظ سنجش علمی کاملا معتبر بوده و  قابل استاد در کشورهای عضو است.

انتهای پیام/