پربازدیدترین ها

کد خبر: 1595 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور:

ترویج دیپلماسی علمی در جهان، رویکرد اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی است

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: بزرگترین دانشگاه نظام آموزشی مهارتی کشور بعنوان اولین دانشگاه نسل سوم ایران به دنبال ترویج دیپلماسی علمی در جهان است.

ترویج دیپلماسی علمی در جهان، رویکرد اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، محمد اخباری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور پیش از ظهر امروز  در نشست همفکری و اجرای تفاهم نامه همکاری 6 دانشگاه ایران با اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تنها با تفکر منطقه ای و عمل در ابعاد جهانی است که می توان جلوی نفوذ قدرت های فرا منطقه ای در منطقه را گرفت.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه دانشگاههای کشور و منطقه باید با همفکری هم علوم مختلف را بومی سازی کنند گفت: بومی سازی علوم در جهت انجام همکاری‌ها و دیپلماسی‌های علمی بسیار حائز اهمیت است چرا که می‌توان در جهت بالا بردن و افزایش مهارت دانشجویان با کشورهای منطقه همکاری کنیم.

اخباری با بیان اینکه باید دانشگاه‌های علمی کاربردی را بر اساس نیازهای خود بومی سازی کنیم گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی بزرگترین دانشگاه مهارتی کشور است که در راستای بالندگی شغلی و کارآفرینی در کشور فعالیت می‌کند و ما نیز آمادگی داریم یافته‌های علمی و مهارتی این دانشگاه را با سایر دانشگاه‌های منطقه در میان بگذاریم و در حوزه مهارتی از اساتید یکدیگر بهره‌مند شویم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی،در سراسر کشور با بیش از یک میلیون نفر فارغ التحصیل توانسته است 78 درصد فارغ التحصیلان خود را روانه بازار کار کند و این امر در سایه مهارت افزایی دانشجویان اتفاق افتاده است.

اخباری از رمضان کوکماز رئیس اتحادیه دانشگاههای قفقاز به خاطر به عمل درآمردن ایده همفکری  و انتقال دانش و فناوری بین دانشگاههای منطقه قدردانی کرد.

انتهای پیام/