کد خبر: 1629 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل

سرنوشت شاه ایران در انتظار "الهام علی اف" است

دولت آذربایجان باید بجای سرکوب کردن مسلمانان به فکر باز پس گیری عزت از دست رفته اش در قره باغ بوده و با بازیچه ی دست اسرائیل شدن عرق شرم را بر پیشانی مردم عزتمند و غیورآذربایجان ننشاند.

سرنوشت شاه ایران در انتظار "الهام علی اف" است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل ضمن محکوم کردن اقدامات ضد بشری و ضد دینی اخیر دولت آذربایجان بیانیه ای در اینخصوص صادر کرد.

در این بیانیه با اشاره به سابقه تاریخی رفتار دولت آذربایجان با ملت شریف و آزادی خواه خود آمده است:سیاست های ضد اسلامی در هر نقطه ای از عالم، امری مذموم به حساب می آید لیکن اتخاذ این نوع سیاست در کشوری که بیش از 95 درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند بسی ناشیانه ،تاسف انگیز و در عین حال تعجب آور است.

در ادامه این بیانیه آمده است:اوضاع سیاسی ـ مذهبی کشور آذربایجان به دلیل حاکمیت زورگویانه ی" الهام علی اف " و حضور رژیم اسرائیل و همکاری های نظامی سیاسی با این رژیم خبیث و پلید دچار دگرگونی شده است و مردم مسلمان کشور آذربایجان شاهد پیش برد اهداف غیر اسلامی اسرائیل توسط حاکمان و مسئولین بی تدبیر آذربایجان هستند.

 

"ممنوعیت حجاب در مدارس، ممنوعیت پخش اذان، مسئولیت دادن به افراد ضد دین، ممنوعیت عزاداری " نمونه های از اقدامات ضد بشری دولت آذربایجان است که بعنوان نمونه در این بیانیه ذکر شده است.

این بیانیه با اشاره به اینکه اخیرا نیز دولت آذربایجان با افزایش فشار بر اسلام‌گرایان و شیعیان این کشور به منظور کنترل آنها و جلب رضایت کشورهای غربی در این موضوع و ترس از تاثیرپذیری از کشور همسایه خود یعنی جمهوری اسلامی ایران که با حکومتی شیعی و اسلامی اداره می شودمی افزاید: الهام علی اف سعی دارد هم به نوعی اقتدار حکومت سکولار خود را حفظ کند و هم از نفوذ اسلام سیاسی در این کشور جلوگیری کند.

در پایان این بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل سیاست های دولت آذربایجان را اشتباهات استراتژیکی خواند و افزود:این سیاست ها را شاه ایران قبل از انقلاب پیش گرفته بود و در مقابل اسلام و مردم مسلمان به زانو درآمد و سیلی محکمی از مردم مسلمان و انقلابی  ایران خورد.

دولت آذربایجان باید بجای سرکوب کردن مسلمانان به فکر باز پس گیری عزت از دست رفته اش در قره باغ باشد و با بازیچه ی دست اسرائیل شدن عرق شرم را بر پیشانی مردم عزتمند و غیورآذربایجان ننشاند.

انتهای پیام/

متن کامل بیانیه

بسم الله الرحمن الرحیم

«افمن یهدی الی الحق احق ان یتبع ام من لا یهدی الا ان یهدی فما لکم کیف تحکمون»

"آیا کسانی که همواره به حق و عدالت رهنمود می باشند، شایسته رهبری هستند، یا کسانی که از حق و عدالت آگاهی ندارند و بایستی خود رهنمایی شوند؟" (یونس، 35)

سیاست های ضد اسلامی در هر نقطه ای از عالم، امری مذموم به حساب می آید لیکن اتخاذ این نوع سیاست در کشوری که بیش از 95 درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند بسی ناشیانه ،تاسف انگیز و در عین حال تعجب آور است.

اوضاع سیاسی ـ مذهبی کشور آذربایجان به دلیل حاکمیت زورگویانه ی" الهام علی اف " و حضور رژیم اسرائیل و همکاری های نظامی سیاسی با این رژیم خبیث و پلید دچار دگرگونی شده است و مردم مسلمان کشور آذربایجان شاهد پیش برد اهداف غیر اسلامی اسرائیل توسط حاکمان و مسئولین بی تدبیر آذربایجان هستند .

"ممنوعیت حجاب در مدارس، ممنوعیت پخش اذان، مسئولیت دادن به افراد ضد دین، ممنوعیت عزاداری "

 از جمله کارهای نسنجیده و ضد اسلامی دولت آذربایجان است.

اخیرا نیز دولت آذربایجان با افزایش فشار بر اسلام‌گرایان و شیعیان این کشور به منظور کنترل آنها و جلب رضایت کشورهای غربی در این موضوع و ترس از تاثیرپذیری از کشور همسایه خود یعنی جمهوری اسلامی ایران که با حکومتی شیعی و اسلامی اداره می شود، سعی دارد هم به نوعی اقتدار حکومت سکولار خود را حفظ کند و هم از نفوذ اسلام سیاسی در این کشور جلوگیری کند.

ما سیاست های دولت آذربایجان را اشتباهی استراتژیک می دانیم و اقدامات ضد دینی آنان را محکوم می کنیم و به دولت "الهام علی اف" اعلام می داریم که این سیاست ها را شاه ایران قبل از انقلاب پیش گرفت و در مقابل اسلام و مردم مسلمان به زانو درآمد و سیلی محکمی از مردم مسلمان و انقلابی  ایران خورد.

دولت آذربایجان باید بجای سرکوب کردن مسلمانان به فکر باز پس گیری عزت از دست رفته اش در قره باغ باشد و با بازیچه ی دست اسرائیل شدن عرق شرم را بر پیشانی مردم عزتمند و غیورآذربایجان ننشاند.
 

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی

دانشگاه پیام نور اردبیل