کد خبر: 1630 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳

امام جمعه اردبیل

اربعین،تجلی قدرت اسلام و قدرت شور و شوق و عشق حسینی است

امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه راهپیمایی عظیم اربعین را تجلی قدرت اسلام و قدرت شور و شوق و عشق حسینی دانست و گفت: این اجتماع عظیم اظهار تعلق به شعارهای کربلاست.

اربعین،تجلی قدرت اسلام و قدرت شور و شوق و عشق حسینی است

به گزارش ابصارنیوز به نقل از سبلانه،سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه راهپیمایی عظیم اربعین را تجلی قدرت اسلام و قدرت شور و شوق و عشق حسینی دانست و گفت: این اجتماع عظیم اظهار تعلق به شعارهای کربلاست و شعارهای کربلا تماماً شعارهای جهانی است نه طائفی.

وی این اجتماع را اجتماع شیعه و سنی در برابر دشمن مشترک دانست و از اهل سنت که در راهپیمایی امسال موکب های بزرگ راه انداختند تجلیل کرد.

 امام جمعه اردبیل تصریح کرد: این راهپیمایی که با وجود تهدیدات داعش و تبلیغات بسیار منفی شبکه های وهابی صورت گرفت اعلان این نکته است که شعار های حسینی جاودانه است و در هیچ دوره ای منسوخ نخواهد شد.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه اصیل ترین و بالاترین نشاط با امور معنوی، علوی، حماسی و عاطفی است ملت ایران را که حضوری عظیم در این اجتماع داشت با نشاط ترین ملت معرفی کرد.
 
نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها با بیان آنچه که در آذربایجان اتفاق افتاده و منجر به پنج شهید شده و صدها انسان نخبه دستگیر شده است از این اتفاقات اظهار نگرانی کرد.
وی از باب امر به معروف و نهی از منکر که فوق مرزهای جغرافیایی است و از باب خیرخواهی تذکراتی را خطاب به دولتمردان آذری بیان داشت.
امام جمعه اردبیل به طور مبسوط به بحث اتهامات جوانان و علماء دستگیر شده وارد شد و همه آنها را بی اساس دانست.
وی با رد اتهام دخالت ایران در اینگونه امور گفت: مردم آذربایجان بدانند هیچ کشوری مثل ایران خواهان عزت، استقلال، پیشرفت و ترقی کشور آذربایجان نیست و اگر زمانی خدای ناکرده آذربایجان مورد هجمه قرارگیرد بسیجی های ایران آن را حفظ خواهند کرد؛ همچنان که در حمله ارمنی ها بسیجیان دشت مغان جلوی آنها را سد و در نقطه فعلی آنها را متوقف ساختند و الا به جای 20 درصد، سطح وسیعی از کشور آذربایجان به راحتی تحت اشغال ارمنی ها قرار می گرفت.
عاملی تصریح کرد: دستگیری های وسیع بعد از حادثه نشان می دهد که دو پلیس به دست خود دولت کشته شده تا بهانه ی خوبی برای سرکوبی شدید و دستگیری وسیع درست شود و افکار عمومی برای این دستگیری ها آماده باشد. پوکه گلوله های شلیک شده هم که در محل مانده نشان می دهد که شلیک از اسلحه سازمانی پلیس آذربایجان بوده و یک پوکه متفاوت پیدا نشده است.
وی اظهار داشت: دستگیر شده ها و متهمین همه فعالیت مسالمت آمیز سیاسی و تبلیغات سالم دینی دارند و آذربایجان که اعلام کرده در خصوص تحمل پذیری و مدارا با مخالفین رتبه اول را دارد باید به تمام افکار، مجال فعالیت بدهد.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ریشه این خشونت های دولتی را در اجتماعات عظیم محرم امسال دانست و اظهار داشت: دولت آذربایجان به جای حُسن استفاده از دستگاه اباعبدالله در صدد مقابله با آن برآمده است.
نماینده ولی فقیه در استان خطبه ها را اینگونه ختم کرد که ما اذربایجان را دوست داریم و عزت و ذلت آن را، عزت و ذلت خود می دانیم و تمام آنچه گفتیم از سر خیرخواهی بود.
 انتهای پیام/