کد خبر: 1638 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت:

تداوم اندیشه ایثار و شهادت در بین نسل جوان، از دستاوردهای شهدای دانشجو است

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در کنگره شهدای دانشجوی استان اردبیل و مدافعان حرم گفت: برگزاری پرشور این همایش بزرگ خود بیانگر عشق و علاقه نسل جدید جامعه به جان نثاران و شهیدان راه حق و حقیقت است.

تداوم اندیشه ایثار و شهادت در بین نسل جوان، از دستاوردهای شهدای دانشجو است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، گودرز صادقی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم کنگره شهدای دانشجوی استان اردبیل و مدافعان حرم با گرمیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، برگزاری اولین کنگره در سال گذشته را یادآور شد و گفت: خوشبختانه استان اردبیل در این زمینه پیشتاز بوده بطوریکه به اذعان مسئولان کشوری اولین کنگره از سری دوم در کشور توسط استان اردبیل در حال برگزاری است.

صادقی اظهار امیدواری کرد: در سالهای آتی کنگره شهدای دانشجو با رویکرد علمی و دارای تنوع و گستردگی بیشتر در استان برگزار شود.

وی کنگره شهدای والامقام دانشجوی استان و مدافعان حرم را فرصتی بسیار بزرگ برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام دانست و گفت: ما باید با جان و دل در ادامه راه شهدای والامقام  کوشش کنیم.

رئیس دانشگاه محقق‌اردبیلی برگزاری کنگره شهدای دانشجو و مدافعان حرم با حضور پرشور دانشجویان و اساتید دانشگاهی را بیانگر عشق و علاقه نسل جدید جامعه به جان نثاران و شهیدان راه حق و حقیقت عنوان کرد و افزود: این انقلاب و دستاورهای گرانقدر شهدا توسط دانشجویان با تداوم اندیشه ایثار و شهادت در بین جوانان و دانشجویان حفظ و پاسداری  خواهد شد.

صادقی با بیان اینکه شهدای دانشجو با ایثار و فداکاری از مرز و بوم کشورمان در 8 سال دفاع مقدس دفاع کردند افزود: اکنون ما نیز باید با جان و دل در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه بکوشیم تا این فرهنگ ناب را به نسل امروزی به ویژه دانشجویان به درستی انتقال دهیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه اغلب شهدای دانشجو  ورودی های دهه 50 و 60 بودند گفت: در آن برهه از تاریخ کشورمان دانشگاهها نادر بودند و از این رو دانشجویان نیز انگشت شمار و شاخص جلوه می کردند.

وی افزود:با توجه به جمعیت دانشجویی کشور و شهدای این قشر،به جرأت می توان گفت قسمت اعظم شهدای 8 سال دفاع مقدس، دانشجویان اگاه و بیداری  بودند که داوطلبانه این راه را انتخاب کرده و شربت شهادت نوشیدند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با گرامیداشت یاد و نام شهید والامقام عمران پستی افزود: ما باید همواره از شهدا قدردانی  و تشکر کنیم چراکه امنیت و اقتدار کنونی کشور مدیون خون شهدا است.

صادقی با بیان اینکه اگر عزت را از زن عفیف و جوانمردی را از پهلوان بگیریم گویی زمان مرگش فرارسیده است گفت: خون شهدا قابل معامله و داد و ستد نیست  و اگر روزی این روحیه را از خود دور کنیم مردانگی،عزت، آزادی و انسانیت از بین خواهد رفت.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تداوم اندیشه و ایثار شهدا در راستای تربیت نیروهای ارزشی و معتقد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه ها را خواستار شد و گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم و در راه رسیدن به این هدف از هیچ تلاش و کوششی دریغ نورزیم.

انتهای پیام/