کد خبر: 1640 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵

نماینده ولی فقیه در استان

اقتدار فرهنگی،اقتصادی و سیاسی کشور در جهان، خواسته شهداست

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه اقتدار فرهنگی یکی از نیازهای اساسی در جامعه و در مراکز علمی و آموزشی است، گفت: در این راستا دانشجویان و نیروهای نخبه جامعه با گسترش برنامه‌های فرهنگی منسجم و معرفی دستاوردهای شهدای گرانقدر نقشه‌های شوم دشمنان را منهدم کنند.

اقتدار فرهنگی،اقتصادی و سیاسی کشور در جهان، خواسته شهداست

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز, آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل پیش از ظهر امروز در کنگره شهدای دانشجو و مدافعان حرم در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه امسال در مراسم اربعین حسینی 27 میلیون زائر از سراسر دنیا شرکت  داشتند گفت: این مراسم در امنیت کامل برگزار شد که نشان از عشق و اردات مسلمانان و شیعیان جهان به امام حسین (ع) و یاران با وفایشان دارد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه برگزاری کنگره شهدای دانشجو و شهدای مدافعان حرم یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی در جامعه است، گفت: باید دستگاه‌های مربوطه در گسترش برنامه‌های فرهنگی و یادواره‌های شهدای تلاش کنند.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه مقام تقوا، هدایت، شهادت از مهم‌ترین مقام‌هایی است که خداوند بزرگ در قرآن کریم بارها به آن اشاره کرده است گفت: این مقام‌ها در نزد خداوند متعال بسیار ویژه و استثنایی بوده بطوریکه ما باید در ترویج و شناساندن فرهنگ این مقام‌ها در جامعه تلاش کنیم.

عاملی جایگاه شهدا را در نزد پروردگار عالم بسیار ویژه خواند و گفت: شهیدان به درجه والای کمال و انسانیت رسیده بودند و با تقدیم جان و مال خود در راه دفاع از مرزو بوم کشور، دنیا و آخرت خود را تضمین کردند.

وی با بیان اینکه فضاهای سالم تربیتی برای تربیت نیروهای متخصص، کاردان و ایثارگر در جامعه باید افزایش یابد، گفت: وظیفه متولیان این فضاهای فرهنگی آموزشی در رابطه با تربیت نیروهای نخبه و کاردان بسیار حساس است و در این زمینه باید اهتمام ویژه‌ای انجام شود.

امام جمعه اردبیل افزود: بزرگ‌ترین وظیفه مردم و مسئولان در عرصه کنونی فراموش نکردن رشادت‌ها و ایثارگری‌های بزرگان و شهدای والامقام است و ما باید با جان و دل راه شهدای والامقام را در سطح کشور تداوم بخشیم و میثاقمان را با شهدا محکم‌تر کنیم.

عاملی با بیان اینکه اقتدار فرهنگی یکی از نیازهای اساسی در جامعه و در مراکز علمی و آموزشی است، گفت: در این راستا نیاز است دانشجویان و نیروهای نخبه جامعه هوشیاری لازم را داشته و با گسترش برنامه‌های فرهنگی منسجم در راستای معرفی دستاوردهای شهدای گرانقدر نقشه‌های شوم دشمنان را منهدم کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب بزرگی در تکنولوژی رسانه‌ای توسط ایالات متحده آمریکا در راه است، گفت: هم اکنون کشور آمریکا با راه‌اندازی نسل جدیدی از تکنولوژی که به صورت رایگان با سرعت بسیار بالا و نداشتن کنترل به ترویج برنامه‌های ضداخلاقی و دینی می‌پردازد که باید در این راستا آگاهی‌های لازم در اختیار استفاده کنندگان و مخصوصاً جوانان و نو جوانان قرار گیرد.

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: متأسفانه مساجد در راستای گسترش برنامه‌های فرهنگی و مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان برنامه‌های کلانی را اجرا نکرده و نیاز است در این زمینه استاندار اردبیل اهتمام ویژه‌ای به گسترش برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در مساجد و در مقابله با هجمه‌های فرهنگی و جنگ نرم دشمنان نشان دهند.

هدف استکبار از مذاکرات هسته ای ،تغییر هویت ایرانی است

آیت‌الله عاملی یکی از بزرگ‌ترین خدمت‌ها به مقام شهدا را قرار دادن افراد نخبه و کاردان در مراکز حساس تصمیم‌گیری و سیستم‌های مدیریتی در کشور دانست و گفت: در صورت قرار دادن افراد ناشایست در مراکز حساس کشور به شهدا و اهداف والا مقام آنان خیانت خواهد شد.

استاد حوزه و دانشگاه‌ با بیان اینکه دشمن در پشت مرزهای فکری و عقیدتی ملت قهرمان ایران برای نفوذ فرهنگی کمین کرده است افزود: هدف استکبار جهانی از توافق هسته‌ای نفوذ تمام عیار در عقاید و فکرها است بطوریکه تغییر رفتار و اندیشه‌های اسلامی و ایرانی ملت ایران از جمله مهمترین اهداف انها است.

امام جمعه اردبیل جایگاه مجلس شورای اسلامی را بالا عنوان کرد و گفت: مجلس جایگاه افرادی نیست که فقط دکمه‌های تریبون مجلس را روشن و خاموش کرده و به این و آن نگاه کند بلکه مجلس نیازمند افرادی کاردان، شایسته و معتقد به نظام بوده که دارای مهارت در معماری اقتصادی کشور را داشته باشد.

امام جمعه اردبیل گفت: متأسفانه افرادی هم‌اکنون برای ورود به مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کرده‌اند که جای تأسف بوده و باید مراکز علمی استان اردبیل در شناسایی ویژگی‌های مثبت وکلای دولت تمام تلاش خود را به کارگیرند.

وی افزود: مردم در انتخاب وکلای دولت باید با هوشیاری و تدبیر لازم سعی کنند تا بهترین انتخاب را در مهم‌ترین رویداد اجتماعی کشور که  نقش بسزایی در تعیین سرنوشت کشور دارد ایفا کنند.

عاملی در پایان سخنان خود از تعامل و همزیستی و اتحاد جناح ها و احزاب در دانشگاه قدردانی و بر تقویت نقاط اشتراکی از جمله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در اردبیل از  مسئولان دانشگاهی خواست تا با دعوت از شخصیت های معلوم الحال و جنجالی برای سخنرانی در دانشگاه فضای معقولانه را به محیط پرتنش تبدل نکنند

انتهای پیام/