کد خبر: 1654 ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

اقتدار فرهنگی تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت در همایش روز دانشجو در دانشکده خبر اردبیل گفت: دانشجویان ما باید بتوانند با موفقیت در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

اقتدار فرهنگی تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز, عصر امروز همایش روز دانشجو با حضور مسئولان استانی، اساتید و دانشجویان  در دانشکده خبر اردبیل برگزار شد.

ادامه راه شهدا مهمترین وظیفه دانشجویان است

ناصر اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای  دانشجو گفت: مهم‌ترین وظیفه دانشجویان در عرصه کنونی ادامه راه شهدا است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل با اشاره به اینکه رسالت دانشجویان در عرصه کنونی و در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان بسیار حساس است،گفت: دانشجویان ما باید بتوانند با موفقیت در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

اقتدار فرهنگی تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی است

اسحاقی با بیان اینکه هم‌اکنون استکبار جهانی با ایجاد جنگ نرم از طریق ماهواره‌ها و شبکه‌های مجازی در صدد تضعیف فرهنگ جامعه هستند گفت: در این راستا قشر جوان به ویژه دانشجویان باید با اقتدار فرهنگی به مقابله با جنگ نرم دشمن بروند.

وی افزود: امروزه کشور در عرصه کنونی به دانشجویان نخبه و فرهیخته نیاز دارد تا بتواند به پیشرفت‌های قابل توجهی در عرصه‌های ملی دست یابد.

 نقش دانشگاه در تربیت دانشجویان فرهیخته بسیار ارزنده و مهم است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مسئولان ارشد کشور و مدیران دستگاه‌های اجرایی در همین دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تربیت و تعلیم یافته‌اند، گفت: دانشگاه‌ها باید تلاش کنند تا با استفاده از اساتید کاردان نیروهای فرهیخته را تربیت کنند چرا که آینده‌سازان و تصمیم گیران ارشد مملکت در این دانشگاه‌ها تربیت می‌یابند.

اسحاقی یکی از راهکارهای پیشرفت کشور در عرصه‌های بین‌المللی را اقتدار علمی و فرهنگی عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری نیز تاکیدات زیادی در رابطه با اقتدار فرهنگی و علمی دارد که باید مسئولان و دانشجویان به این امر مهم توجه ویژه‌ای کنند.

مسئولین دانشگاه‌ها باید فضای سالم سیاسی در دانشگاهها را فراهم کنند

حسین علیپور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل در مراسم گرامیداشت روز دانشجو و تجلیل از دانشجویان در دانشکده خبر اردبیل گفت: دانشکده خبر اردبیل با استفاده از مدیریت توانمند اساتید و دانشجویان کاردان توانسته در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری به موفقیت‌های قابل چشمگیری در سطح استانی و ملی دست یابد که عملکرد این دانشکده و مدیران و اساتید آن قابل قدردانی است.

علیپور با اشاره به اینکه دانشکده خبر اردبیل دانشکده نافع، کارآفرین و نخبه‌پرور بوده است،‌ افزود: این دانشکده نقش بسزایی در تربیت نیروهای کاردان و فرهیخته به ویژه در عرصه هنر و خبر داشته است و خوشبختانه روزبه‌روز بر موفقیت‌های این دانشکده افزوده می‌شود که این یک افتخار برای استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای اساسی دانشگاه‌ها در عرصه کنونی نقدهای عالمانه، منصفانه و حضور پرشور در عرصه‌های سیاسی است، گفت: باید مسئولین دانشگاه‌ها نیز این فضای سالم سیاسی را در دانشگاه ها فراهم کنند تا دانشجویان در مورد مسائل روز سیاسی و اقتصادی کشور نقدها و نظرات خود را بدون دغدغه مطرح کنند.

دانشجویان قوه تشخیص حق از باطل جامعه هستند

اسحاق رسولی رئیس دانشکده خبر در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشکده خبر با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی دانشکده خبر مهارت‌آموزی و تربیت نیروهای فرهیخته و کاردان در حوزه فرهنگی، هنری و خبری است،‌ گفت: هم‌اکنون اساتید بسیار مجرب و کاردانی در دانشکده خبر استان اردبیل فعالیت می‌کنند که این اساتید نقش بسزایی در تربیت نیروهای متخصص، کاربلد و نخبه داشته‌اند.

رئیس دانشکده خبر اردبیل با اشاره به جنایت‌های استکبار جهانی به ویژه انگلیس در طول تاریخ علیه ایران گفت: هم‌اکنون زمزمه‌هایی در مورد همکاری کشور انگلیس با ایران به گوش می‌رسد که دانشجویان از این شایعات و خرافات گلایه‌های زیادی داشته و نسبت به آن خوش‌بین نیستند.

رسولی با بیان اینکه رژیم استبدادی انگلیس جنایت‌های بسیار هولناکی را در طول تاریخ رقم زده است، افزود: دانشجویان همیشه اعتراضات خود را به حمله مستکبرانه این کشور به دانشجویان را نشان داده‌اند.

رئیس دانشکده خبر اردبیل تصریح کرد: یکی از نیازهای اساسی دانشگاه‌ها نقد عالمانه و منصفانه دانشجویان از عملکرد مدیران و مسئولان استانی و کشوری است که این فضاها باید در دانشگاه‌های استان فراهم شود تا فضای آزاد سیاسی و اقتصادی در جامعه شکل گیرد.

انتهای پیام/