کد خبر: 1658 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷

مدیر مسئول روزنامه جوان

جریان دانشجویی فقر تئوریک دارد/کرسی های آزاد اندیشی فرصت احیای جنبش دانشجویی است

مدیر مسئول روزنامه جوان در همایش روز دانشجو گفت: ویژگی بارز کرسی های آزاد اندیشی شنیدن حرف های احساسی،منطقی و تئوریک است تا دانشجویان با دست یافتن به فهم مشترک بتوانند به موقع تصمیم گرفته و در روند تحولات کشور موثر باشند.

جریان دانشجویی فقر تئوریک دارد/کرسی های آزاد اندیشی فرصت احیای جنبش دانشجویی است

عبداله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان در همایش بزرگداشت روز دانشجو  که در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد 16 آذر را روز سیاسی دانشجو نامید و اظهار داشت:روز دانشجو روزی است که دانشجو فقط  باید خودش دیده شود.

جنبش دانشجویی مهمترین جریان سیاسی یک کشور است

مدیر مسئول روزنامه جوان با انتقاد از وضعیت نابسامان جنبش دانشجویی در کشور به تشریح جریانات سیاسی موجود در کشور پرداخت و گفت:جنبش دانشجویی مهمترین جریان سیاسی یک کشور است چونکه دانشجویان آلوده به جریانات سیاسی و پول نیستند  و آرمانگرا عمل می کنند.

گنجی جریانات سیاسی موجود در کشور را به 4 دسته تقسیم کرد و گفت: اصلاح طلبان و اصولگرایان 2 جریان معطوف به قدرت در کشور هستند.

جنبش دانشجویی مرجعیت اجتماعی دارد

وی از جریان های روشنفکری و دانشجویی بعنوان جریان های بعدی سیاسی در کشور نام برد و گفت:  این دو جریان قدرتمند مرجعیت اجتماعی دارند.

کارشناس مسائل سیاسی از اپوزیسیون بعنوان اخرین جریان سیاسی موجود در کشور نام برد و گفت:  این جریان مخالف نظام است و فعالیت های غیرمسلحانه در کشور انجام می دهد.

مدیر مسئول روزنامه جوان خاصیت جنبش دانشجویی را دوری از قدرت و ثروت توصیف کرد و افزود:این جنبش چون آلوده نیست مرجعیت اجتماعی دارد.

گنجی با بیان اینکه جنبش دانشجویی محافظه کار نیست و رادیکال عمل می کند ادامه داد: این ویژگی ها خاص جریان جنبش دانشجویی است.

عینک دانشجویی باعث راست شدن کجی های مسئولان کشور می شود

وی گفت: اگر کشوی بخواهد ایده آل باشد باید فریادهای جریانات سیاسی اش حق مدارانه بوده و در صدد راست کردن کجی های مسئولان کشور باشد که این امر مستلزم وجود عینک مستقل دانشجویی در  ان کشور  است.

مدیر مسئول روزنامه جوان در ادامه سخنان خود به ویژگی های جنبش دانشجویی پرداخت و گفت: آرمانخواهی، عدالت طلبی و برقراری حکومت اسلامی در جهان از جمله ویژگی های مهم و بارز جنبش دانشجویی در جمهور ی اسلامی ایران است.

گنجی، صداقت و پاکی موجود در دانشجویان را باعث فعال شدن ویژگی عدلت طلبی این جنبش عنوان کرد و افزود : مخالفت ورزی دانشجو با مردان سیاسی و حکومت بیشتر از اینکه سیاسی کاری باشد روانشناختی است.

دوران دانشجویی دوران هویت سازی است

وی از برهه کنونی بعنوان دوران هویت سازی نام برد و تصریح کرد: دوران دانشجویی دوران هویت یابی و بروز استعدادهای نهفته در آدمی است که اگر کنترل و نظارتی در کار حکومت نباشد دانشجو از لحاظ روانشناختی  دست به کار خواهد شد.

کارشناس مسائل سیاسی از عامل روان شناختی جنبش دانشجویی بعنوان عامل کنش نام برد و گفت:با این رویکرد زلالی و صداقت جنبش دانشجویی  حتی اگر زبانش تند و تیز هم باشد قابل درک است.

جریان دانشجویی فقر تئوریک دارد

گنجی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث اسیب شناسی جنبش دانشجویی پرداخت و گفت:در مسائل فکری گفتمان غالب در جامعه از صدر انقلاب تا کنون رو به لاغری رفته است

وی به زمان دوران ریاست جمهوری خاتمی اشاره کرد و گفت: سعید حجاریان در این خصوص جمله معروفی دارد، وی میگفته  جریان دانشجویی حرف مفتی است، کار تئوریک انجام دهید به نتیجه خواهید رسید.

مدیر مسئول روزنامه جوان با بیان اینکه جنبش دانشجویی آسیب دیده است گفت: کسانیکه آلوده نیستند فضا را حق و باطل میبینند و وقتی عاطفی شدند بدلیل فقر تئوریک احساس عشق و نفرت پیدا می کنند و این خود آسیب زننده است.

گنجی افزود: دانشجو باید فهم فکری قوی داشته باشد تا بتواند انواع فضاها را تحمل کرده  و با دیدگاه منطقی با قضایا برخورد کند.

کرسی های آزاد اندیشی فرصت احیای جنبش دانشجویی است

کارشناس مسائل سیاسی از کرسی های آزاد اندیشی بعنوان بهترین فرصت برای احیای جنبش دانشجویی نام برد و گفت: ویژگی بارز کرسی های ازاد اندیشی شنیدن حرف های احساسی،منطقی و  و تئوریک است تا دانشجویان به فهم مشترک دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه هویت دانشجویی با هویت دانشجو متفاوت است گفت: در هویت دانشجویی بیشتر کارهای غیر علمی صورت می گیرد  مثلهمین کارهایی که شما دارید انجام می دهید ولی هویت دانشجو تنها بحث و درس و تولید علم است. اگر این کار ها به آرمان وصل نشود به روزمرگی خواهیم افتاد و این خطرناک است. 

مدیر مسئول روزنامه جوان تصریح کرد: اگر آرمان نباشد و قله هایی در ذهن تصور نشود حرکت دانشجویی  هم مجهول خواهد بود و بدین طریق تنها وقت تلف کردن است.

عدالتخواهی آنقدر مهم است که اجرای موفق آن باعث احیای تمدن اسلامی می شود

 گنجی مهمترین آرمان دانشجویی را عدالتخواهی دانست و گفت: آنکه در قدرت است باید عدالت خواه باشد تا بتواند خواسته های مختلف مردم را جواب بدهد.

وی در پایان از دانشجویان خواست تا با رسیدن به آوازه های علمی، آرمان بزرگ امام خمینی(ره) یعنی تحقق حکومت اسلامی در سراسر جهان جامعه عمل بپوشانند.

انتهای پیام/