کد خبر: 1662 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸

در دانشگاه محقق اردبیلی

پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل تجلیل شدند

15 پژوهشگر برتر استان اردبیل در همایش تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان در دانشگاه محقق اردبیلی تجلیل شدند.

 پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، پیش از ظهر امروز گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در همایش تجلیل از پژوهشگران و فناوران استان اردبیل با بیان اینکه در چند سال گذشته سعی کردیم یک فضای علمی و با جوی آرام و با نشاط را برای دانشجویان این دانشگاه فراهم کنیم گفت: باید فضایی فراهم شود تا دانشجویان با آسودگی خاطر بتوانند فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود را در سطح بالایی انجام دهند.

موزه تاریخ علوم و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه محقق اردبیلی دهه فجر به بهره برداری می رسد

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه سخنان خود از بهره برداری آزمایشگاه مرکزی دانشگاه محقق و موزه علوم در دهه فجر امسال خبرداد و گفت: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه محقق اردبیلی با تمامی تجهیزات و امکانات برای استفاده دانشجویان، محققان و فناوران به بهره‌برداری در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

صادقی با بیان اینکه فعالیت‌های دانش‌بنیان در ایجاد ارزش افزوده و نیز رونق اقتصادی برای استان اردبیل می‌تواند بسیار مؤثر  واقع شود گفت: خوشبختانه پارک علم و فناوری در استان اردبیل راه‌اندازی شده و دانشجویان می‌توانند در این حوزه‌ها فعالیت کنند.

تحقیقات علمی تقاضا محور می شود

محمد نریمانی معاون پژوهشـی دانشگاه محقق اردبیلـی نیز در همایش تجلیـل از پژوهشـگران اردبیل گفت: خوشبختانه دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل مشارکت فعالی در برگزاری هفته پژوهش در استان اردبیل داشتند که در این هفته معرفی ایده‌های برتر،‌جشنواره دانش‌آموزی و بحث فناوران برتر را به کمک پارک علم و فناوری استان اردبیل برگزار شد.

معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی از انتخاب 15 پژوهشگر اردبیل خبر داد و گفت: با بررسی های صورت گرفته در نهایت 15 نفر به عنوان پژوهشگران برتر انتخاب شدند که  از ایت میان 12 نفر از دانشگاهیان و 3 نفر نیز از دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل بودند که امیدواریم این رقابت یک انگیزه برای پژوهشگران استان اردبیل ایجاد کند.

نریمانی با بیان اینکه باید تحقیقات علمی تقاضا محور باشد‌ گفت: باید تولیدکنندگان و کارخانجات و واحدهای تولیدی استان اردبیل به دلیل ارتقای کیفیت تولید،‌ واحدهای تحقیق و توسعه خود را فعال کنند.

وی افزود: تولیدات دانش‌بنیان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که باید دانشجویان و دانشگاهیان استان اردبیل به منظور فعالیت در این حوزه تلاش کنند چرا که هم ارزش افزوده ایجاد کرده و هم توسعه علمی استان اردبیل را شامل می‌شود.

در پایان این همایش از پژوهشگران برتر استان تجلیل شد.

انتهای پیام/