کد خبر: 1671 ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱

به بهانه دومین سالگرد شهادت دانشجوی شهید "مهدی مرادی"

شهیدی که در" اعتکاف" سعادتمند شد

مهدی قبل از شهادت به کربلا و مکه تشرف یافته بود. بچه ها می‌گفتند مهدی شهادت خود را در کربلا از امام حسین (علیه السلام) گرفته بود.

شهیدی که در" اعتکاف" سعادتمند شد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، مهدی مرادی در سپیده دم سی و یکمین روز از اردیبهشت ماه سال 1367 مصادف با آخرین روزهای جنگ تحمیلی در حالی که پدر در جبهه های حق علیه باطل حضور داشت در شهرستان اردبیل دیده به جهان گشود. 

خانواده اش با تمام وجود درگیر اوضاع جنگ بودند، پدرش خود رزمنده بود و در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت می کرد. دوران کودکی را در کنار خانواده گذراند تا به سن آموختن رسید. از شش سالگی مشغول به تحصیل شد و دوران ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را با توجه به استعداد خوب تحصیلی که داشت با موفقیت سپری کرد. در طول دوران تحصیل همواره در برنامه های فرهنگی و مذهبی شرکت می نمود و در بسیج دانش آموزی عضویت داشت. ایشان مجدانه و با شور و شوق فراوان به فعالیت فرهنگی و سیاسی می پرداخت. پس از ساعات مدرسه در پایگاه محله “شهدای شلمچه“ نیزعضویت یافته و فعالیت می کرد.

بعد از فراغت از دانشگاه امام حسین(ع) در رشته حقوق  از دانشگاه پیام نور اردبیل پذیرش گرفت

مرادی، پس از اتمام دوران متوسطه در کنکور سراسری شرکت کرد و در رشته محیط زیست پذیرفته شد، همزمان با آن در دانشگاه امام حسین(علیه السلام) پذیرفته شد. با توجه به روحیات و علایق شخصی خود ادامه تحصیل در دانشگاه امام حسین(علیه السلام) و خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران را ارجح دانسته و انتخاب کرد.

دوران تحصیل در دانشگاه را با معدل بالا سپری کرد و در کنار تحصیل در زمینه های ورزشی نیز فعالیت داشت، از جمله در ورزش های رزمی و تیراندازی، که در این موارد نیز موفق به دریافت حکم های قهرمانی متعددی شده بود. با توجه به وضعیت خوب تحصیلی و جسمانی که داشت برای خدمت در یگان تکاوری انتخاب شد. پس از گذراندن دوره های لازم و پایان دوران تحصیل جهت ادامه خدمت به سپاه پاسداران اردبیل معرفی شد و در حراست دادگستری کل استان مشغول خدمت گردید، در طول خدمت در دادگستری مجددا در کنکور سراسری شرکت کرده و در رشته حقوق از دانشگاه پیام نور پذیرفته شد و مشغول به تحصیل در این رشته گردید، با وجود شرایط سخت کاری مراحل تحصیل خود را با موفقیت طی کرد.

"مهدی "برای ادای تکلیف داوطلبانه به شمالغرب کشور رفت

با توجه به نیاز مملکت، برای خود تکلیف دانسته جهت مقابله با اشرار و دفاع از کیان این مرز و بوم و تمامیت ارضی کشور عازم منطقه عمومی کردستان(سردشت) شد و در این راه نیز به ندای حق لبیک گفت و شربت شهادت نوشید.

 

حاج مهدی مانند مولایش امام حسین(علیه السلام) در ایام محرم  به شهادت رسید و پیکرش سه روز در خاک عراق ماند تا با شهادت به زیارت مولایش برود.

مهدی قبل از شهادت به کربلا و مکه تشرف یافته بود. بچه ها می‌گفتند: مهدی شهادت خود را در کربلا از امام حسین (علیه السلام) گرفته بود.

مهدی به مکه تشرف یافت اما مکه خود را از کربلا داشت ولی همه ی این جریانات و اتفاقات از یک جا شروع شد و آن اعتکاف بود. مهدی اعتقاد خاصی به مراسم اعتکاف داشت و برنامه ریزی اش طوری بود که همیشه به مراسم اعتکاف می رسید و کارها و ماموریت ها در موقع اعتکاف به صورت خاصی برایش آسان می شد و او به راحتی به مراسم اعتکاف می رسید،او هر چه خواست و هر چه گرفت در اعتکاف بدست آورد.

زندگی نامه دانشجوی شهید مهدی مرادی

 

انتهای پیام/