کد خبر: 1799 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل

هویت نسل آذری در 19ژانویه بازیابی شد

19 ژانویه بی شک یکی از روزهای وحدت مسلمانان به شمار می رود بطوریکه نامگذاری این روز به نام (آذری های مسلمان جهان) توسط علمای دینی به بازیابی هویت نسل آذری می انجامد.

 هویت نسل آذری در 19ژانویه بازیابی شد

ایرج صحرایی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل به مناسبت فرا رسیدن 19 ژانویه روز آذری های جهان در گفتگو با خبرنگار ابصارنیوز با بیان اینکه شاید زمانی که امام بزرگوارمان پیام تاریخی خود در سال 67 به گورباچف را رساندند،کمتر به ذهن کسی می رسید که در مدت زمان کوتاهی بعد از آن نامه معادلات سیاسی یکی از دو ابر قدرت و بلوک های دنیا به کلی برهم زده می شود اظهار داشت: حضرت امام (ره)در پیامی به گورباچف فراتر از تحلیل های سیاسی روزمره و معمول به ترسیم این رویداد و حوادث آینده آن نیز به تبیین غنای فرهنگ و معارف دین مبین اسلام پرداخت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل افزود: در روزگاری که شوروی در اردوگاه سوسیالیسم سرمست از تفکر الحادی خود هر نغمه معنویت خواهی را محو می کرد و به دنیای غرب چشم امید بسته بود به طور غیر منتظره با رفتاری مبتنی بر مصلحت بشریت و احکام الهی مواجه شد و پیامی از جنس حقیقت دریافت کرد ،پیامی که از مدت ها قبل توسط اسطوره قرن به جهانیان ابلاغ شده بود در خرد شدن استخوان های پوسیده کمونیسم به حقیقت پیوست.در همین راستا19 ژانویه یکی از نقطه های عطف تاریخ ایران ،اسلام و آذربایجان است.

وی با یادآوری حوادث 25 سال پیش اظهارداشت: مردم شریف و متدین آذربایجان با سردادن ندای الله اکبر و لا اله الا الله به سمت مرزهای جمهوری اسلامی ایران سرازیر شدند و عشق و علاقه خود را نسبت به ایران و اسلام ابراز کردند.

صحرایی خاطر نشان کرد:ملت مسلمان آذربایجان از اینکه چندین دهه در سیطره کمونیسم بودند بعد از فروپاشی آن به داخل مرزهای ایران آمدند و با بوسیدن خاک وطن تاریخی خود علاقه و محبت خود به اهل بیت(ع)و امام رضا (ع)را اثبات نمودند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با بیان اینکه 19 ژانویه  روز همبستگی و ارادت به اسلام عزیز است گفت: بدون شک19 ژانویه یکی از روزهای وحدت مسلمانان به شمار می رود بطوریکه نامگذاری این روز به نام (آذری های مسلمان جهان) توسط علمای دینی به بازیابی هویت نسل آذری انجامیده است.

صحرایی با یادآوری حوادث تاریخی 19 ژانویه اذربایجان افزود: ابراز ارادت مردم آذربایجان پس از ورود به ایران و بالتبع  اماکن مقدس، این پیام را رساند که « آذربایجانی ها عاشورا را فراموش نکرده اند و از زندگی در کشوری که ضد دین و ضد ارزش تبلیغ می کند خسته شده اند.» ارتش سرخ حکومت پس از این حرکت ارزشی مردم باکو شبانه وارد باکو شدند و به قتل عام مردم پرداختند و همین اشتباه بزرگ از دلایل فرار رهبر کمونیست این کشور به مسکو بود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ضمن گرامیداشت 19 ژانویه روز اذری های جهان، به حفظ یکپارچگی و ترویج محبت، ولایت و اندیشه ناب اهل بیت و پیامبر گرامی اسلام به جهانیان، تأکیدو اظهار داشت: شیعیان جهان، اجازه نخواهند داد تا اسلام ناب محمدی به دست انسان های نامحرم بیافتد.
 
انتهای پیام/