کد خبر: 1923 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷

به مناسبت ازدواج دانشجویی

کارگاه آموزشی «سین جیم های خواستگاری» برگزار شد

کارگاه آموزشی " سین جیم های خواستگاری " با هدف افزایش مهارت های زندگی و ازدواج سالم و آگاهانه در بین دانشجویان در سالن خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

 کارگاه آموزشی «سین جیم های خواستگاری» برگزار شد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، پیش از ظهر امروز کارگاه آموزشی" سین جیم های خواستگاری " با هدف ترویج ازدواج آسان بین دانشجویان و جوانان با همکاری نهاد رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

حجت الاسلام وحیدی در این کارگاه، زن و مرد را مکمل همدیگر جهت رسیدن به کمالات دانست و گفت: ازدواج زمینه رشد چندین برابری را برای انسان فراهم می آورد و این مهم زمانی اتفاق می افتد که زوجین خوشبختی را برای هم بخواهند.

وی با بیان اینکه پخته شدن انسان در دوران متاهلی صورت می گیرد،گفت: کمالات دوران متاهلی با خوشی های دوران مجردی قابل مقایسه نیست.

وحیدی افزود: زوجی موفق است که هر کدام از زوجین برای خوشبختی طرف مقابل هر قیمتی را پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد: یک زندگی که فرد خود را برای خوشبختی و سعادت طرف مقابل فدا می کند، لحظه به لحظه عبادت در راه خداست.

وحیدی با اشاره به نقش محبت در زندگی، افزود: زوجین باید خود را برای یک دنیا گذشت آماده کنند؛ چراکه همه مشکلات زندگی با محبت حل می شود.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه محبت باید از ابتدای زندگی سرلوحه زوجین قرار گیرد، گفت: زن و شوهر باید همدیگر را با کلمات عاشقانه و محبت آمیز خطاب کنند؛ چراکه پیامک های عاشقانه به همسر در اسلام نوعی عبادت است.

در این کارگاه آموزشی زوج های جوان در خصوص مسائل و مشکلات امروزی در خصوص ازدواج به ارائه نظر و بحث و گفتگو پرداختند.

انتهای پیام/