کد خبر: 1944 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳

در مسجد دانشگاه محقق اردبیلی

مراسم عزاداری شب اول ایام فاطمیه با حضور "سلیم مؤذن زاده "برگزار شد

مراسم عزاداری ایام فاطمیه که به همت هیأن مکتب الشهدای دانشگاه محقق اردبیلی، در مسجد دانشگاه برگزار شد "استاد سلیم مؤذن زاده اردبیلی" به مرثیه سرایی پرداخت.

مراسم عزاداری شب اول ایام فاطمیه با حضور "سلیم مؤذن زاده "برگزار شد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، حجت‌الاسلام قهرمانی استاد حوزه علمیه قم در شب اول ایام فاطمیه در مسجد دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: اهل‌بیت عصمت و طهارت با بیانات گهربار خود، متصل به وحی بودن خود را به مردم معرفی کردند.

وی حضرت فاطمه زهرا(س) را نمونه بارز یک زن واقعی دانست و افزود: اگر به معنای واقعی مسلمان باشیم و به آموزه‌هایی که در قرآن برای ما تکلیف شده است، عمل کنیم و پیرو واقعی برای ائمه معصومین باشیم و ائمه‌معصومین(ع) و اسلام را به دنیا معرفی کنیم، یک غیر مسلمان در دنیا باقی نمی‌ماند.

قهرمانی عشق به ائمه ‌اطهار(ع) را یک توفیق بزرگ الهی برای انسان دانست و افزود: باید خدا را شکر کنیم که عشق ائمه‌اطهار(ع) در دل ما است.

استادحوزه علمیه قم با بیان اینکه زمینه هدایت و انحراف در جامعه امروز فراوان است، خاطرنشان کرد: باید با علم به معرفت ائمه‌معصومین(ع) زمینه هدایت در ما تقویت شود.

وی دوران دانشجویی را زمان ارزشمندی برای کسب فرائض دینی دانست و افزود: در خارج از کشور دانشجویانی داریم که نماز شب خود را ترک نمی‌کنند.

در ادامه مراسم استاد سلیم مؤذن زاده اردبیلی، از مقاخر اردبیل در ذکر مصائب اهل بین به ویژه بانوی دو عالم به مرثیه خوانی پرداخت.

در پایان این مراسم گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه حضور استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی برای دومین بار در دانشگاه محقق اردبیلی باعث افتخار و عزت دانشگاه و دانشگاهیان است، گفت: اردبیل نیز به خانواده موذن‌زاده اردبیلی می‌بالد.

وی با بیان اینکه صدای استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی صدای پیام‌رسان خون امام حسین(ع) و مجاهدت‌های حضرت فاطمه زهرا(س) است، افزود: استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی یکی از معلمان شاگردان مکتب امام حسین(ع) است.

مراسم سوگواری ایام فاطمیه به مدت 5 شب از ساعت 20 و با حضور مداحین و سخنرانان به نام استان به همت هیأت مکتب الشهدای دانشگاه محقق اردبیلی در مسجد دانشگاه برگزار می شود.

انتهای پیام/