کد خبر: 1947 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶

فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام:

عرصه انتخابات، بهترین فرصت برای بررسی تاریخ گذشته است/ عمل به عهدنامه شهادت، یکی از راه های سرافرازی ایران است

فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل در جمع مسئولان بسیج دانشجویی با بیان اینکه عرصه انتخابات، بهترین فرصت برای بررسی تاریخ گذشته است،گفت: رشد و بالندگی کشور مرهون ایثار و فداکاری شهداست.

عرصه انتخابات، بهترین فرصت برای بررسی تاریخ گذشته است/ عمل به عهدنامه شهادت، یکی از راه های سرافرازی ایران است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، سردار جلیل بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام استان صبح امروز در دیدار با اعضای شورای مرکزی بسیج دانشجویی در آستانه اعزام کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی با بیان اینکه زندگی در آسایس و راحتی هنر نیست، گفت: دانشجویان بسیجی باید در سخت ترین شرایط یکه و تنها جهت حفظ ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صادقانه فعالیت کنند.

فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل با بیان اینکه وظیفه اصلی دانشجو در محیط دانشگاه، تحصیل است گفت: بسیج دانشجویی در دانشگاه ها به معرفت افزایی و ایجاد تعهد در کنار تخصص دانشجویان کمک می کند.

بابازاده با بیان اینکه دانشجویان بسیجی در کنار تحصیل، در راه کسب رضای خداوند به صورت داوطلبانه فعالیت می کنند گفت: نام و رسم بسیج  شگفتی افرین است بطوریکه گذشت 37 سال از  عمر انقلاب، بخصوص 8 سال دفاع مقدس خود گویای این مطلب است.

وی در ادامه سخنان خود رشادت های میرزا کوچک خان رایادآور شد و گفت: میرزا کوچک خان به خاطر ایثارو فداکاری و مردانگی به سردار جنگل شهرت یافت.

فرمانده دوران دفاع مقدس از دانشجویان بسیجی خواست تا با الگو گیری از شخصیت هایی چون میرزا کوچک خان, شهید مطهری و شهید چمران با پروش در محیط با قداست دانشگاه و کسب معرفت های لازم، در کنار تحصیل به سرداران واقعی برای حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شوند.

بابازاده از دانشجویان بسیجی خواست تا با زنده نگه داشتن ایام  دفاع مقدس، همچون شهدا در جبهه های جنگ نرم، حماسه بیافرینند.

وی با اشاره به اشعار منزوی در خصوص حماسه کربلا  نیز گفت: حماسه کربلا مدیون حضرت زینب(س) است .

فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل افزود: میدان داری حضرت زینب(س) و تبیین رسالت های کربلا به صورت منزل به منزل، باعث استواری و تثبیت نهضت کربلا تا آخرالزمان شده است.

بابازاده با بیان اینکه لبیک دانشجویان بسیجی به فرامین مقام معظم رهبری در محیط دانشگاه، منشأ خیر و برکت در جامعه است، گفت: همه مردم بخصوص دانشجویان باید برای درک سخنان مقام معظم رهبری، بیانات ایشان را چندین بار مطالعه کنند تا با هر بار مطالعه به فهم بیشتری از مفاهیم نهفته در آن پی ببرند.

مردم باید با صیرت،کارآمدترین افراد را انتخاب کنند

فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام در بخش دیگری از سخنان خود به بحث انتخابات پرداخت و گفت: همه کاندیداهای معرفی شده را شورای نگهبان تأیید کرده و همه خوب هستند منتها مردم باید با بصیرت و آگاهی از بین خوب ترین ها با اخلاص ترین و کارآمد ترین افراد ممکن را انتخاب کنند تا در سرنوشت آینده کشور مؤثر باشند.

بابازاده گفت: نمایندگان مجلس باید احساس مسئولیت کنند تا بتوانند از ارزش ها، آب و خاک میهن دفاع کنند.

وی نمایندگان مجلس را سربازان وطن خواند و گفت: نمایندگان باید در سنگرهای برنامه ریزی و تصویب لوایح به دفاع از ارزش ها و تمامیت کشور حتی فراتر از مرزها همت کنند تا با تأسی از بزرگانی چون شهید بهشتی و یارانش موجب کمال و بالندگی روز افزون کشور شوند.

بابازاده با اشاره به تبلیغات گسترده در انتخابات، گفت: عرصه انتخابات، بهترین فرصت برای بررسی تاریخ گذشته مان است بطوریکه به ما بطور واضح می فهماند که برای تبلیغ و شناساندن قهرمانان واقعی کشور به مردم که همان شهدا هستند چقدر وقت و زمان و انرژی صرف کرده ایم؟

وی با بیان اینکه شهدایی چون برزگر و بالازاده تا حدودی به مردم معرفی شده اند از دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم خواست تا به معرفی و الگوسازی سایر شهدای گرانقدر در بین مردم تلاش و همت بگمارند.

مدافعان حرم، پیروان راستین شهدای 8سال دفاع مقدس هستند

یادگار دوران دفاع مقدس به تجلیل از حماسه آفرینان مدافع حرم  پرداخت و تصریح کرد: شهدای مدافع حرم، پیروان راستین شهدای 8 سال دفاع مقدس هستند که با الهام از نهضت عاشورا برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) فرسنگ ها دورتر از وطن پا به میدان مبارزه گذاشتند تا اسایش و امنیت کشور بیش از پیش فراهم شود.

بابازاده از دانشجویان بسیجی خواست تا با فهم درست حقایق، با حقیقت گویی به تبیین مسائل در بین مردم بپردازند.

وی با بیان اینکه بسیجی باید پشت سر قافله سالار خود حرکت کند، وقایع فتنه 88 را متذکر شد و گفت: دانشجویان باید بادرک درست حقایق به راحتی حرکت های مسموم را شناسایی کرده تا بتوانند از وقوع مجدد آنها پیشگیری کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان، رشادت ها و جان فشانی های تهرانی مقدم را یاداور شد و خاطر نشان کرد: شهید تهرانی مقدم با هر بار موفقیت در آزمایش دستاورد های جدید، از اینکه توانسته گامی در راستای به نتایج رسیدن تدابیر رهبر انقلاب بردارد اظهار شادمانی می کرد.

وی از دانشجویان خواست تا شهدایی چون تهرانی مقدم و احمدی روشن که چمران های زمان هستند را الگوی خود قرار دهند و با عمل به سیره شهدا بتوانند در مسیر آنها حرکت کنند.

بابازاده رونمایی از شهرک های موشکی را حاصل خون دل خوردن امثال تهرانی مقدم دانست و گفت: شهدایی چون تهرانی مقدم در اوج گمنامی توانستند افتخاری برای ایران کسب کنند که تا ابد پشت دشمنان اسلام را به لرزه در می آورد.

وی از دانشجویان خواست تا ضمن فرصت سازی به تاریخ سازی پرداخته و با تقویت روحیه خودباوری در رشد و بالندگی کشور در همه ابعاد بکوشند.

آمریکا، ترسو تر از آن است که نشان می دهد

فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام در بخش دیگری از سخنان خود دستگیری اخیر تفنکداران آمریکایی به دست پرتوان سربازان اسلام را یادآور شد و گفت: آمریکائیها، ترسوتر از آن هستند که نشان می دهند.

بابازاده با اشاره به اینکه زبده ترین نیروهای آمریکایی به محض رو در رو شدن با نیروهای ایرانی بدون نگاه کردن به پیچیده ترین سلاح های موجود در جهان به گریه و زاری افتادند، گفت: ناو جنگی آمریکا با 70 فروند هواپیمای جنگی تنها با دستور یک سرباز ایرانی، مایل ها دورتر از مرزهای آبی ایران عقب نشینی کرد.

عمل به عهدنامه شهادت، یکی از راه های سرافرازی اسلام است

فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام با بیان اینکه امروز ماهواره بزرگترین دشمن خانواده های ایرانی است، گفت: عهدنامه شهادت و عمل به آن یکی از راه های سرافرازی اسلام در جهان است.

بابازاده افزود: بسیج میراث امام راحل است و دانشگاه ها به برکت وجود دانشجویان و اساتید بسیجی است که در همه ابعاد توانسته اند به این مرحله از رشد و بالندگی دست پیدا کنند.

دانشگاه، مظهر ارزش ها است

فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام  در ادامه سخنان خود استفاده از اموال غیر شرعی را از علت های مهم ناکام ماندن نقشه های شوم دشمنان اسلام خواند و گفت: هیچ قدرتی توان مقابله با قدرت معنوی متصل به نورالهی را ندارد.

بابازاده در پایان سخنان خود به  نحوه اعزام دانشجویان به راهیان نور پرداخت و گفت: مسئولین بسیج دانشجویی در دانشگاه ها باید سعی کنند افرادی را که تاکنون توفیق حضور در مناطق عملیاتی را پیدا نکرده اند با خود همراه کنند تا با دیدن حقیقت ها، روح جوانمردی و ایثار و شهادت در جامعه  بیش از پیش جاری شود.

انتهای پیام/