کد خبر: 2073 ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰

امام جمعه اردبیل:

قره‌باغ به حیاط خلوت آمریکاتبدیل شده است

امام جمعه اردبیل گفت:منطقه قره باغ حیاط خلوت آمریکا در جهت ایجاد شیطنت در منطقه تبدیل شده و با اینکه آذربایجان امتیازات فوق العاده به آمریکا داده اما آنها کاری برای آذربایجان نکردند.

قره‌باغ به حیاط خلوت آمریکاتبدیل شده است

به گزارش ابصارنیوز به نقل از سبلانه، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل با اشاره به غائله  اخیر درگیری پیش آمده در منطقه قره باغ اظهار داشت: در این حادثه با ملت آذربایجان غمگسار هستیم و بر خود واجب می‌دانیم که از تمامیت ارضی آذربایجان و از بازگشت خاک این کشور دفاع کنیم.

وی گفت: حمایت از مظلوم، رکن اصلی در اهداف و مقاصد انقلاب اسلامی است، فرقی نمی‌کند این مظلوم در فلسطین باشد یا یمن یا عراق یا سوریه یا قره باغ یا نارداران یا بحرین و یا هر نقطه دیگری از جهان باشد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: اعتقاد داریم نه تنها قره باغ باید به آذربایجان برگردد بلکه باید ترکیب جمعیتی منطقه و مرزهای سابق آذربایجان که توسط استالین با نیت ایجاد اختلاف بین اقوام بهم ریخت به حالت اولیه برگردد.

وی گفت: درگیری های امروز قره باغ ریشه در همان اقدام شوم استالین دارد که  آذربایجان در این غائله باید دوست و دشمن و خادم و خائن به ملت و تمامیت ارضی خود را بشناسد.

عاملی بیان کرد: دولت آمریکا  در منطقه دنبال ایجاد پایگاه است و چه پایگاهی بهتر از  قره باغ در کنار ایران است؛ منطقه قره باغ حیاط خلوت آمریکا در جهت ایجاد شیطنت در منطقه تبدیل شده و با اینکه آذربایجان امتیازات فوق العاده مثل قرارداد نفتی بزرگ موسوم به قرارداد قرن را به آمریکا داده است، آمریکا بیشترین ریاست را در گروه مینسک داشته ولی کاری برای آذربایجان نکرده  که آمریکا در سال 1388 به ادعای ارمنستان صحت گذاشت و قره باغ را از آن ارمنستان دانست.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: اسرائیل، اتحادیه اروپا ، شورای امنیت سازمان ملل و ناتو  از دیگر خائنین به قره باغ است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به‌طور مبسوط درباره فضیلت رجب و اعمال، ادعیه و عظمت روزه رجب صحبت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین با اشاره به پذیرش حوزه‌های علمیه سراسر کشور از جوانان مستعد خواست از این فرصت استفاده کنند.

انتهای پیام/