کد خبر: 2100 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها ممنوع است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت:موضوع موسیقی سال‌ها قبل هم مورد توجه بود و با توجه به اختلاف نظری که درباره برگزاری کنسرت ها و نوع موسیقی در دانشگاه ها بود، لازم است که سیاست گذاری در این رابطه صورت گیرد.

برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها ممنوع است

به گزارش ابصارنیوز به نقل از مأوا، حجت الاسلام والمسلمین محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در مصاحبه با صدا و سیما بیان کرد: موضوع موسیقی سال‌ها قبل هم مورد توجه بود و با توجه به اختلاف نظری که درباره برگزاری کنسرت ها و نوع موسیقی در دانشگاه ها بود، لازم است که سیاست گذاری در این رابطه صورت گیرد.

محمدیان گفت: وزارتخانه های علوم و بهداشت، دانشگاه آزاد و نهاد رهبری ولی فقیه در دانشگاه ها متولی این سند هستند و این سند با همکاری آن ها تصویب و به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه نوع موسیقی باید در دانشگاه ها وجود داشته باشد افزود:‌ در دانشگاه ها باید از موسیقی فاخر و متعالی که از نظر محتوایی و مسائل شرعی تعریف درستی داشته باشد استفاده شود، چرا که دانشگاه‌ها یک محیط علمی هستند و برگزاری کنسرت با فضای علمی سازگار نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: باید موسیقی عالی و فاخر را تقویت کنیم.

محمدیان گفت: برای این تصویب این سند اختلاف نظری وجود نداشت و تمامی موارد و موضوعات آن به صورت اجماعی مورد تایید و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

گفتنی است سند موسیقی اواخر پارسال تصویب و به دانشگاه ها ابلاغ شد.

انتهای پیام/