کد خبر: 2192 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳

نماینده ولی فقیه در استان

معلمان زمینه های پذیرش تربیت را فراهم کنند

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه اصلی ترین باب در امر تعلیم و تربیت فراهم کردن زمینه پذیرش تربیت است، گفت: معلم تنها قشری است که مردم نفیس ترین داشته هایشان را جهت تعلیم و تربیت در اختیار آنها قرار می دهند.

معلمان زمینه های پذیرش تربیت را فراهم کنند

به گزارش خبرنگار ابصار نیوز، مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل به همراه مسئولان آموزش و پرورش و فرمانده سپاه استان، معاونت های نمایندگی ولی فقیه و مسئولان سپاه ناحیه اردبیل و جمعی از معلمان بسیجی به مناسبت گرامیداشت مقام معلم و هفته عقیدتی سیاسی، با آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار کردند.

در این دیدار امام جمعه اردبیل با تبریک این مناسبت به هر دو قشر اظهار داشت: تعلیم و تربیت سنگر و کانون توجهات پیشرفت همه جانبه کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران باید در بین دانش اموزان و مدارس تبیین شود، گفت: قلب و مغز افراد حساس ترین و با ارزش ترین داشته انسان بوده که اولیا و والدین فرزندان خود را در اختیار معلمان و مربیان قرار داده است.

عاملی در ادامه سخنان خود با اشاره به دشمنی معاندین و استکبار با سپاه و تحریم ها و قطع نامه های صادره بر علیه این ارگان آن را نشان از اثرگذاری و کارایی موثر این ارگان دانست و ادامه داد: سپاه یک نهاد صرف امنیتی نبوده بلکه در شرایط حساس و موارد نیاز کشور وارد عرصه شده و به سرانجام رسانده است.

امام جمعه اردبیل کاربرد و شیوه «زمینه سازی برای پذیرش» را در هر دو محیط تربتی آموزش و پرورش و تربیت صالحین بسیج حائز اهیمت دانست و گفت: شیوه معقول و روش های نرم اخلاقی برای انتقال پیام های مهم تربیتی و معنوی باید مد نظر مربیان و برنامه ریزیان باشد و از برخورد های غیر اثرگذار و گریزان گر پرهیز کرد.

وی با اشاره به تدوین 16 بند از موارد تبعیض و ناعدالتی در جامعه تصریح کرد: عدالت و تناسب سختی کار با حقوق های واریزی باید بازبینی شود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: تبعیض و ناعدالتی زیادی در بین دریافتی های دستگاه ها ادارات و برخی مراکز وجود دارد که این در صورت واقع بینی و اقدام عملی برای اصلاح قابل حل است و نباید چشم خود را برای واقعیت و اصلاح ببندیم.

عاملی در ادامه با ابراز تاسف و گله از عملی نشدن قانون برخورداری جانبازان 25دردصدی از امیتیازات در مجموعه آموزش و پرورش به بهانه تراکم نیروی کاری آن از سوی دولت آن را عذری بدتر از گناه دانست که دولت باید آن را مورد توجه قرار دهد.

امام جمعه اردبیل ناهنجاری و تعارض اجتماعی را ناشی از فقر، تبعیض و بیکاری دانست و از نمایندگان منتخب استان در این زمینه خواست تا با اقدام عملی در این زمینه موجب حل و فصل مطالبات فرهنگیان شوند

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اختلاس و دزدی را صرف به معنی عمومی آن نداسنت و تصریح کرد: جایی که تمکن و نقد پنهانی و رانت خواری به وجود می آید فرهنگ ها نابود شده و موعظه ها اثرگذاری خود را از دست می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان  نظام جمهوری اسلامی ایران را آرمانی و جهانی دانست و گفت: نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران در برابر حاکمیت های تاریک و وابسته دنیا مستقل بوده و حاکمیت ملی را حفظ کرده است.

 

انتهای پیام/