کد خبر: 2245 ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳

منتخبان طرح یادمان شهدای گمنام دانشگاه محقق اردبیلی تجلیل شدند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: درک مقام شهید از توان و ظرفیت فهم ما خارج است و تنها منبع وحی الهی است که شمه ای از این مقام را برای ما بازگو می کند.

منتخبان طرح یادمان شهدای گمنام دانشگاه محقق اردبیلی تجلیل شدند

به گزارش ابصارنیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، عباس فنی اصل معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه با اشاره به جایگاه والا و ارزشمند شهدا، گفت: درک مقام شهید از توان و ظرفیت فهم ما خارج است و تنها منبع وحی الهی است که شمه ای از این مقام را برای ما بازگو می کند.

فنی اصل گفت: زنده نگهداشتن یاد و نام شهید و بزرگداشت زمان و مکان شهادت و مدفن او و الگوسازی از شخصیت و سیره زندگی و حماسه ایثارگرانه شهید، بخشی از وظایف جامعه نسبت به شهید می باشد.

وی با بیان اینکه موضوع شهادت و ایثارگری سکه پربهایی است که در یک روی آن باید والاترین ارزشهای الهی و در روی دیگر آن دستاوردها و آثار و برکات بی بدیل را مشاهده کرد، تصریح کرد: شهدا سعادتمندان و پاکبازانی هستند که در میدان جهاد فی سبیل الله از مرگ واهمه ای ندارند و نصرت حق و یاری دین خدا و جهاد با دشمنان خدا را فوز عظیم می دانند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه دو شهید گمنام به عنوان تقدس بخش دانشگاه و چراغ هدایت دانشگاهیان مهمان دانشگاه محقق اردبیلی هستند، خاطرنشان کرد: همزمان با تدفین شهدای گمنام در دانشگاه، احداث یادمان شهدای دانشگاه مورد تصویب هیات رئیسه و شورای فرهنگی دانشگاه قرار گرفت و فراخوان آن بصورت کشوری منتشر شد.

وی افزود: بعد از انتشار فراخوان، 26 طرح از نقاط مختلف کشور به دانشگاه محقق اردبیلی ارسال شد که با داوری اساتید گروه های معماری و هنر دانشگاه، 5 طرح به عنوان آثار برتر انتخاب شد و از میان این 5 طرح نیز یک طرح به عنوان طرح قابل اجرا انتخاب شد.

فنی اصل ادامه داد: در حال حاضر احداث یادمان شهدای دانشگاه در مرحله  نقشه برداری می باشد و با اتمام این مرحله، ساخت یادمان شهدای دانشگاه آغاز خواهد شد.

در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی  مهندس علی اکبر شعبانی و مهندس حمیده قلی پور به عنوان منتخبان طرح برتر و قابل اجرا تجلیل شد.

انتهای پیام/