پربازدیدترین ها

کد خبر: 2513 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

10000 حافظ قرآن کریم در استان تربیت می شوند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در اختتامیه طرح ختم 313 دور قرآن کریم گفت:امیدواریم با توجه به ظرفیت های ایجاد شده در استان،بتوانیم در آینده نزدیک با تربیت بیش از 10000 حافظ قرآن، رتبه اول کشوری را در این زمینه کسب کنیم.

10000 حافظ قرآن کریم در استان تربیت می شوند

به گزارش ابصارخبر،ناصر اسحاقی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در مراسم طرح ختم 313 دور قرآن کریم که عصر چهارشنبه در حسینیه ثارالله اردبیل برگزارشد به بیان اهمیت ترویج فرهنگ قرائت قران کریم در بین خانواده های اردبیلی پردخت و گفت: قرائت قران کریم به تنهایی کافی نیست و وقتی فردی به قرائت قران کریم می پردازد باید در تداوم ان کوشیده  و کار خوب و خدایی خود را با تدبر در مفاهیم قران کریم تکیل کرده و با عمل به مفاد قرآن کریم علاوه بر سعادت  و خوشبختی خود و سعادت جامعه موجب رضایت خداوند متعال را نیز فراهم کند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل  با بیان اینکه نماز خوانده،روزه گرفتن،تولی و تبری مهم ات و بصورت کتبی بر ما وارد شده است، گفت: خداوند در ماه مبارک رمضان خوان گستردهای بر پا داشته و کل بشریت را به ولیمه خود دعوت کرده تا هرکس به مقدار خود ره توشه ای برای اخرتش ذخیره کند.

اسحاقی عاقبت قهر و بد اخلاقی را متذکر شد و افزود:وقتی بین دو نفر قهری اتفاق می افتد نفر سومی پیدا می شود که با دادن شیرینی و ولیمه رابطه انها را اصلاح کند،خداوند متعال نیز که از رگ گردن به خود انسان نزدیک تر است در ماه مبارک رمضان فرصتی فراهم کرده تا انهاییکه به هر دلیلی کدورتی نسبت به هم در دل پیدا کرده اند با هم اشتی کنند.

وی خاطر نشان کرد:خداوند متعال سفره ماه میلارک رمضان را به خاطر وصل انسان ها گسترانده است بطوریکه بجای اوردن یک رکعت نماز در رمضان با 1000 رکت در ماه های دیگر برابری کرده و ختم قران در رمضان نیز برابر 1000 بار ختم در ماه های دیگر است و این جدای از سه شب برگزیده است که ثواب اعمال در انها به توان بی نهایت است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل  با بیان اینکه  امیرالمؤمنین تدبر در قران کریم را همواره سفارش کرده است، گفت: شایسته است که هنگان تلاوت قرآن کریم همگی سکوت کرده و در معنی و مفهوم ایات تلاوت شده دقت کنیم.

اسحاقی تدبر در قران کریم را بالاتر از تلاوت آن دانست و تصریح کرد طبق گفته بزرگان دین عمل به مفاهیم قران کریم بزرگترین مسئولیتی است که بر عهده مسلمین گذاشته شده است.

وی از جوانان خواست در همه حال با الگوگیری از قرآن کریم و نهج البلاغه به سمت سبک زندگی اسلامی حرکت کنند تا از آسیب های روزافزون دنیای کنونی در امان مانده و سعادتمند شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد با ظرفیت های ایجاد شده در استان اردبیل در زمینه آموزش و حفظ قران کریم در آینده نزدیک با تربیت بیش از 10000 حافظ قرآن رتبه اول کشوری را در این زمینه کسب کنیم.

انتهای پیام/